نحوه بازیابی ایمیل فراموش شده


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
در دنیای ارتباطات، ایمیل علاوه بر یک ابزار ارتباطی و گنجینه اطلاعاتی، یک هویت دیجیتالی به‌حساب می‌آید. بسیاری از افراد به‌وسیله ایمیل اکثر کارهای روزمره همچون ارسال اسناد کاری، ذخیره فایل‌ها، اقدامات احراز هویتی حساب‌های کاربری مختلف و غیره را انجام می‌دهند.

قطعا برای همه ما حداقل یک‌بار پیش‌آمده که در زمان ورود به‌حساب ایمیل، رمزعبور خود یا حتی نام کاربری را فراموش کرده‌ایم. این موضوع می‌تواند برای کاربران بسیار نگران‌کننده باشد. باید گفت روش‌های مختلفی برای بازیابی ایمیل فراموش شده و بازیابی رمز عبور حساب ایمیل وجود دارد. اگر شما هم اطلاعات حساب ایمیل خود را فراموش کرده‌اید و به‌دنبال آسان‌ترین نحوه بازیابی ایمیل فراموش شده هستید، تا آخر مطلب با ما همراه باشید.

نحوه بازیابی رمز عبور بدون ایمیل و شماره تلفن

یکی از چالش‌برانگیزترین موقعیت‌های بازیابی ایمیل فراموش‌شده، بازیابی اطلاعات کاربری ایمیل بدون نام کاربری و شماره‌تلفن است. به کمک روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، شما می‌توانید بدون شماره‌تلفن و نام کاربری، ایمیل خود را بازیابی کنید:

1. بازیابی ایمیل با Recovery Page

وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرید که رمز عبور Gmail خود را فراموش کرده‌اید و دسترسی به ایمیل بازیابی یا شماره‌تلفن ندارید، به کمک Recovery Page مشکل شما حل می‌شود. برای امتحان‌کردن این روش، تنها کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • به صفحه اصلی جیمیل رفته و ایمیل آدرس خود را وارد کنید. در پایین صفحه گزینه‌ای تحت عنوان Forgot password وجود دارد؛ روی آن کلیک کنید.
  • درصورتی‌که رمز عبور خود را به‌هیچ‌عنوان به یاد نمی‌آورید، روی گزینه Try another way کلیک کنید.
  • در این مرحله، Gmail چندین گزینه بازیابی حساب را ارائه می‌دهد. درصورتی‌که شماره‌تلفنی که با آن حساب کاربری ساخته‌اید، فراموش کرده‌اید، روی گزینه I don't have my phone و درصورتی‌که ایمیل بازیابی خود را فراموش کرده‌اید، روی گزینه I don't have my recovery email کلیک کنید.
  • در این مرحله Google ، هویت شما را با پرسیدن چند سوال تایید می‌کند.
  • هنگامی که هویت جیمیل شما تأیید شد، می‌توانید رمز عبور را از جیمیل بازیابی کرده و دوباره به‌حساب خود دسترسی پیداکنید.

بازیابی ایمیل با Recovery Page

2. با پشتیبانی گوگل تماس بگیرید

درصورتی‌که روش‌های بالا را امتحان کردید؛ اما موفق به بازیابی ایمیل فراموش‌شده، نشده‌اید، می‌توانید با پشتیبانی Google تماس بگیرید و این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید. برای انجام این کار تنها لازم است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • وارد صفحه Google Account Recovery Assistance شوید.
  • گزینه I'm having other problems signing in را انتخاب کرده و روی Contact Us کلیک کنید.
  • مراحل نمایش‌داده‌شده روی صفحه را برای ارائه اطلاعات در مورد حساب و مشکلات خود دنبال کنید.
  • پس از گذراندن مراحل، پشتیبانی Google برای رفع مشکل بازیابی ایمیل و پسورد با شما تماس خواهدگرفت.

با پشتیبانی گوگل تماس بگیرید

نحوه بازیابی رمز عبور ایمیل با ایمیل بازیابی و شماره تلفن

در صورتی که دسترسی به ایمیل بازیابی یا شماره تلفن برای پیداکردن رمز عبور ایمیل داشته‌باشید، این پروسه برای شما بسیار راحت‌تر خواهد شد. در اینجا دو روش کلیدی برای استفاده از ایمیل بازیابی و شماره‌تلفن برای بازیابی رمز عبور Gmail به شما معرفی خواهیم‌کرد:

1. استفاده از ایمیل بازیابی

درصورتی‌که پسورد ایمیل خود را فراموش کرده باشید، قطعا وجود ایمیل بازیابی می‌تواند شما را از مراحل دشوار بازیابی ایمیل رها کند. برای انجام این روش تنها کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • وارد صفحه ورود به سیستم Gmail شوید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.
  • روی گزینه Forgot password کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل بازیابی خود را واردکرده و دستورالعمل‌های ارسال شده به آن آدرس را دنبال کرده تا بتوانید رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

استفاده از ایمیل بازیابی

2. استفاده از شماره تلفن بازیابی

یکی از آسان‌ترین روش‌های بازیابی رمز عبور ایمیل و دسترسی به ایمیل فراموش شده، استفاده از شماره‌تلفن بازیابی است. به‌کمک شماره‌تلفن بازیابی، شما می‌توانید یک کد تأیید از طریق پیام متنی یا تلفن دریافت کرده و رمز عبور جدیدی برای حساب ایمیل خود اعمال کنید. برای بازیابی پسورد ایمیل به‌کمک شماره‌تلفن، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • وارد صفحه ورود شده و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. سپس روی گزینه Forgot password کلیک کنید.
  • شماره‌تلفن بازیابی خود را وارد کرده و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا از طریق پیام متنی یا تماس تلفنی کد تأیید برای شما ارسال شود.
  • کد تأیید را در صفحه بازیابی Gmail وارد کرده و پس از آن، رمز عبور جدیدی برای حساب خود ایجاد کنید.

نحوه بازیابی رمز عبور ایمیل در گوشی

حال در این قسمت می‌خواهیم، آسان‌ترین روش بازیابی رمز عبور ایمیل در گوشی موبایل را آموزش دهیم. برای بازیابی پسورد ایمیل در گوشی موبایل، تنها کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

1. بازیابی رمز عبور ایمیل به کمک Google Account

  • به تنظیمات دستگاه Android خود دسترسی پیدا کنید. سپس به منوی پایین رفته و گزینه Google را انتخاب کنید.
  • برای دسترسی به تنظیمات Google Account، به "Manage your Google Account" بروید.
  • گزینه Security را که در بالای صفحه قرار دارد، انتخاب کنید.
  • به پایین اسکرول کرده و در قسمت Password، روی گزینه Signing in to Google ضربه بزنید.
  • رمز عبور فعلی جیمیل خود را وارد کنید و روی Next ضربه بزنید. این کار، شما را به صفحه رمز عبور هدایت می‌کند.
  • ابتدا رمز عبور جدید خود را در قسمت New password تایپ کرده، سپس آن را مجدداً در قسمت Confirm new password وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که رمز عبور شما حداقل از 8 کاراکتر تشکیل شده است که ترکیبی از حروف، اعداد و نمادها را در خود جای داده است.
  • روی دکمه Change Password ضربه بزنید . رمز عبور جیمیل شما اکنون با موفقیت تغییر کرده است.

چگونه حساب ایمیل را ایمن نگه داریم؟

باتوجه به‌اینکه در بالاتر گفتیم، حساب ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین ایمن نگه‌داشتن رمز عبور و محافظت از اطلاعات آن نیز بسیار مهم تلقی می‌شود. برای ایمن نگه‌داشتن حساب ایمیل می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

چگونه حساب ایمیل را ایمن نگه داریم؟

1. احراز هویت دو مرحله ای (2FA) را فعال کنید: احراز هویت دومرحله‌ای درواقع مانند یک قفل اضافی برای حساب کاربری شما عمل می‌کند. به‌جرئت می‌توان گفت، احراز هویت دومرحله‌ای بهترین روش امنیتی برای جلوگیری از ورود افراد ناشناس و دسترسی آن‌ها به اطلاعات حساب ایمیل شما است.

2. راه های بازیابی حسابتان را به روزرسانی کنید: مطمئن شوید ایمیل بازیابی و شماره تلفن حساب ایمیلتان صحیح است. این کار به شما در زمان تغییر رمز و بازیابی پسورد جیمیل کمک زیادی می‌کند.

3. از رمزهای عبور قوی استفاده کنید: از رمزهای عبور ساده مانند نام خود یا کلمات ساده استفاده نکنید. در عوض، رمز عبور خود را با استفاده از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص قوی کنید.

4. رمز عبور خود را هر چند وقت یکبار تغییر دهید: بهتر است هر از گاهی رمز عبور ایمیل خود را تغییر دهید؛ این موضوع به امنیت حساب شما کمک زیادی می‌کند و احتمال ورود فرد ناشناس بدون اجازه شما را کاهش می‌دهد.

5. مراقب ایمیل‌های ناشناس باشید: از پاسخ به ایمیل‌های مشکوکی که رمز عبور ایمیل شما را می‌خواهند، بپرهیزید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی روش‌هایی برای بازیابی ایمیل فراموش شده پرداختیم. با مطالعه این مقاله شما می‌توانید، در صورت گم‌کردن رمز عبور جیمیل به‌راحتی، اطلاعات خود را بازیابی کنید. همچنین در این مطلب به معرفی آسان‌ترین روش‌های افزایش امنیت حساب ایمیل پرداخته‌ایم و هرکدام از این روش‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی کرده‌ایم.

پرسش های متداول

چگونه می توان رمز عبور جیمیل خود را بازیابی کنیم؟

برای بازیابی رمز عبورجیمیل ابتدا وارد صفحه ورود جیمیل شده، ایمیل آدرس خود را وارد کنید و روی Forgot password کلیک کنید. می‌توانید برای بازنشانی گذرواژه خود از ایمیل بازیابی، شماره تلفن یا سؤالات امنیتی استفاده کنید.

آیا می توان از نرم افزار برای بازیابی رمز عبور جیمیل استفاده کرد؟

Google ابزارهای شخص ثالث را برای بازیابی رمز عبور تأیید یا توصیه نمی‌کند. توصیه می‌شود از روش‌های رسمی بازیابی Gmail، مانند صفحه بازیابی حساب، برای اطمینان از امنیت حساب خود استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.