معرفی بازی S.T.A.L.K.E.R: Heart of Chornobyl


امیرمحمد جواهری زاده
نظرات 0
content-main-img

در این مقاله به بررسی آخرین اخبار و زمان عرضه بازی مورد انتظار Stalker 2: Heart of Chornobyl می‌پردازیم. سبک بازی‌های شوتر اول‌شخص (First Person Shooter) طرف‌داران بی‌شماری داشته و سری بازی‌های استاکر به عنوان یکی از عناوین محبوب این سبک شناخته می‌شوند.

خرید و مشاهده لیست قیمت ایکس باکس در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اکنون انتظارها به پایان رسیده و طی چند ماه آینده به‌صورت رسمی نسخه دوم این سری را با نام Stalker 2: Heart of Chornobyl معرفی خواهد شد. در این نسخه از فرانچایز استاکر بازیکنان به منطقه چرنوبیل ( واقع در مرز اوکراین و بلاروس )، برمی‌گردند که باید با موجودات فضایی و جهش‌یافته خطرناکی روبه‌رو شوند.

این مجموعه شوتر اول‌شخص بقا محور به اتمسفر تاریک، هیولای ترسناک و جهش‌یافته و سیستم مبارزات سخت شناخته می‌شود که طرف‌داران آن حدود یک دهه برای عرضه نسخه دوم آن صبر کرده‌اند. با کالاتیک همراه باشید تا هر آنچه باید درباره بازی STALKER 2 بدانید با شما بازگو کنیم.

Stalker 2 کی عرضه می شود؟

بازی Heart of Chornobyl یا همان استاکر 2 برای عرضه در سال 2023 برنامه‌ریزی شده و زمان دقیقی از طرف تیم توسعه آن اعلام نشده است؛ با این حال با مراجعه به صفحه استیم این بازی می‌توان انتظار داشت که در دسامبر 2023 معرفی و عرضه شود.

در واقع، برنامه‌ریزی برای عرضه این بازی پرطرف‌دار برای ماه آپریل 2022 اعلام شده بود که با حمله کشور روسیه به اوکراین باعث تعطیلی و توقف پروژه تیم توسعه‌دهنده GSC Game World شد؛ با کاهش شدت این جنگ، ساخت پروژه ادامه پیدا کرده، ولی تداوم این نبرد میان روسیه و اوکراین، باعث کندشدن سرعت توسعه این بازی شده است.

پلتفرم های بازی استاکر 2

سری بازی‌های استاکر همیشه برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده‌اند و لازم است بدانید که نسخه دوم این مجموعه نیز به عنوان بازی انحصاری برای کنسول‌های ایکس‌باکس نیز عرضه می‌شود. در این صورت می‌توان گفت که بازیکنان PS5 از این بازی بی‌بهره خواهند ماند و نمی‌توانند آن را تجربه کنند.

گان فایت بازی استاکر 2

 

طبق گفته سایت رسمی Stalker 2 نسخه کنسول و PC این عنوان به‌طور هم‌زمان در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانید برای آشنا شدن با بهترین بازی‌های Xbox در سال 2023 به مقاله بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و سری ایکس 2023 مراجعه کنید.

تریلر Stalker 2: Heart of Chornobyl

با مراجعه به وب‌سایت یوتیوب می‌توانید تریلر رسمی استاکر 2 را مشاهده کنید. از این تریلر می‌توانید متوجه اتفاقاتی که در شهر چرنوبیل رخ خواهد داد، خواهی شد. به این شکل، بازیکنان آمادگی روبه‌رویی با مراحل این بازی را خواهند داشت.

در اولین تریلر بازی استاکر 2 که در رویداد E3 سال 2021 منتشر شده، مشاهده کردیم چند مزدور کنار آتش نشسته‌اند و یکی از آن‌ها نیز در حال نواختن گیتار است که ناگهان استاکری به نام اسکیف (Skif) به کمپ آن‌ها حمله می‌کند.

این تیزر اطلاعات جالبی درباره سیستم مبارزاتی این عنوان مورد انتظار را داد؛ البته این تیزر با برخی از نقدهای منفی کاربران مبنی بر مشابه بودن سیستم مبارزات با بازی کال آف دیوتی همراه بود.

داستان بازی Stalker 2

جدیدترین بازی استودیوی GSC Game World شما را به قلب شهر چرنوبیل می‌کشاند، جایی که به دلیل انفجار رآکتور هسته‌ای تا هزار سال غیرقابل‌سکونت است. این بازی دنباله‌ای از وقایع رخ‌داده در سه نسخه قبلی است. البته توجه به این موضوع، ضروری است که شرکت سازنده اعلام کرده برای لذت‌بردن از داستان استاکر جدید نیاز به دنبال‌کردن داستان سری‌های قبل ندارید.

باتوجه‌به جزئیات بسیار محدود و کمی که وجود دارد، نمی‌توانیم اطلاعات کاملی را ارائه دهیم؛ بااین‌حال می‌توان گفت که بازیکن، کنترل کاراکتری به نام Skif را برعهده دارد و تمام تصمیماتی که بازیکن می‌گیرد روی روند داستان بازی و اتفاقات پیش‌رو تأثیر می‌گذارد.

معرفی ساختار بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله به آن اشاره کردیم، نسخه دوم استاکر همچنان در منطقه خطرناک چرنوبیل رخ خواهد داد. اگر از طرف‌داران قدیمی این مجموعه هستید احتمالاً با مراجعه به منطقه‌هایی مانند Cordon، Pripyat و منطقه‌های جدیدی مانند Duga خوشحال خواهید شد و حس نوستالژی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین تیم توسعه GSC اعلام کرده که صدها لوکیشن جدید و قدیمی برای جستجو و کاوش در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

محیط بازی Stalker 2

البته این استودیو اعلام نکرده است که مناطقی مانند Zaton، Yanov و کوپاچی از سری بازی‌های Stalker: Call of Pripyat و Stalker: Clear Sky در نسخه جدید قرار خواهند گرفت یا خیر. موردی که می‌توانیم به اطمینان بگوییم، این است که Stalker 2: Heart of Chornoby; اولین نسخه از این سری تبدیل می‌شود به نقشه جهان باز کاملاً یکپارچه برخوردار خواهد شد؛ درصورتی‌که توی سه نسخه قبلی این نقشه‌ها از یکدیگر جدا می‌شدند و برای کاربر غیرقابل‌دسترسی بودند.

استودیو GSC معتقد است که این عنوان به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های جهان باز ویدئویی تبدیل می‌شود که نقشه آن مساحتی معادل 60 کیلومترمربع دارد. همچنین این استودیو اعلام کرده که به دلیل منطقه‌های فراوان و مراحل فرعی بسیار، گیمرها برای به اتمام رساندن بازی به حداقل 100 ساعت زمان نیاز دارند.

گیم‌پلی استاکر جدید چگونه است؟

بازی Stalker 2 شوتر اول‌شخصی است که با طراحی و شبیه‌سازی فراگیر، تجربه بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. درحالی‌که GSC نسخه بتا و تستی را به کاربران ارائه نداده، اما با مراجعه به تریلرها می‌توانیم اطلاعات بسیار مفیدی را از گیم‌پلی نسخه جدید استاکر 2 داشته باشیم.

گیم پلی استاکر 2

اولین مورد، حفظ جوانب بقا است؛ زیرا زنده ماندن در این منطقه خطرناک کار آسانی نیست. چرخه کامل روز و شب، آب و هوای پویا که به‌صورت رندوم در هر منطقه امکان دارد که تغییر کند. همچنین باید به مکانیسم‌های بقا مانند گرسنگی، خواب، خونریزی، در معرض تشعشعات قرارگرفتن و قابلیت نقشه‌خوانی آشنا شوید. GSC Game World چنین بیان داشته که سیستم A-Life خود را نیز ارتقا داده است؛ در واقع A-Life نسخه دو برای شبیه‌سازی نحوه زندگی و تعامل با محیط بازی استفاده می‌شود.

در اکثر بازی‌های جهان باز، حیات بازی یا نحوه تعامل NPC-ها با یکدیگر فقط در میدان دید (FOV) بازیکن وجود دارد. این استودیو قول داده که گروه‌های داخل بازی مانند Factions و Mutants هوشمند خواهند شد؛ این به معنی تلاش و مبارزه برای زندگی، بقا، مهاجرت، تصاحب مکان‌ها جدید یا عقب‌نشینی‌کردن به مناطق امن‌تر خواهد بود. با استفاده از این تئوری می‌توان نتیجه گرفت که هیچ‌کدام از مسیرها و محیط‌های داخل بازی با هم شباهت نخواهند داشت.

سیستم مبارزات و هوش مصنوعی در Stalker 2

اگر از عناصر طبیعی بازی توانستید جان سالم به در ببرید، باید توجه داشته باشید که ممکن است با انواع مختلفی از گونه‌های جهش‌یافته و دیگر گروه‌های S.T.A.L.K.E.R مواجه شوید. این گروه از افراد برای پیداکردن اشیا قیمتی و گران‌بها هستند که قصد دارند این عتیقه‌ها را به کسانی که بالاترین پیشنهاد را می‌دهند، بفروشند.

بازیکن نیز می‌تواند این کار را به‌عنوان مأموریت جانبی انجام دهد؛ برای مثال می‌توانید به منطقه باتلاقی بروید و عتیقه‌ای با نام Jelly را پیدا کنید که قابلیت ارتقای Stamina را دارد. به نظر می‌رسد GSC قرار است که استاندارد جدیدی را برای بازی‌های شوتر اول‌شخص ارائه کند که از سه نسخه قبلی این مجموعه الهام گرفته شده‌اند. هوش مصنوعی استاکر 2 به‌قدری پیشرفته خواهد بود که شما نیاز دارید که برای هر موقعیت از تاکتیک‌ها و شگردهای جدیدی استفاده کنید.

موجودات جهش یافته بازی Stalker 2

همچنین به بیش از 30 نوع سلاح که هر کدام نیز قابلیت شخصی‌سازی و ارتقاهای مخصوص به خود را دارند، دسترسی پیدا خواهید کرد. اسکیف (کاراکتر اصلی) که کنترل آن به دست بازیکن است می‌تواند سلاح‌های خود را ارتقا دهد یا از آیتم‌های مختلفی مانند صداخفه‌کن یا اسکوپ استفاده کند. البته توجه داشته باشید که برای ارتقاهای پیشرفته و پیچیده‌تر باید به تکنسین مراجعه کنید.

جوانح و دشمنان داخل بازی Stalker

بازی Stalker 2: Heart of Chornobyl تلفیقی از نسخه‌های قدیمی و جدید خواهد بود؛ درحالی‌که این نسخه کاملاً داستان مستقلی دارد و در دنیای مدرن رخ می‌دهد؛ بااین‌حال از ریشه‌های اصلی خود پیروی می‌کند، به همین علت طرف‌داران قدیمی با چهره‌ها و محیطی آشنا روبه‌رو خواهند شد.

لازم است بدانید، باتوجه‌به خطر تشعشعات و محیط غیرقابل‌سکونت منطقه چرنوبیل، نمی‌توان گفت چه کسانی از گذشته طی سال‌ها زنده ماندند یا موجودات جهش‌یافته شاید برای برخی قابل‌شناسایی باشند؛ اما باتوجه‌به قرارگرفتن طولانی در معرض ناهنجاری‌های منطقه رادیواکتیو غیرقابل‌تشخیص هستند.

حالت مولتی پلیر استاکر 2

احتمالاً شاید بسیاری از کاربران سؤالی پیش‌آمده که آیا استاکر 2 از حالت CO-Op پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ متأسفانه، GSC Game World اطلاعات یا جزئیاتی را درباره این موضوع ارائه نکرده است؛ بااین‌حال تأیید که حالت چندنفره و آنلاین Stalker 2 بعد از انتشار رسمی طی به‌روزرسانی رایگان به بازی اضافه خواهد شد.

خرید کنسول ایکس باکس Series X حافظه یک ترابایت

سیستم مورد نیاز برای اجرای Stalker 2

در حال حاضر تیم توسعه و سازنده بازی سیستم مورد نیاز برای اجرای Stalker 2: Heart of Chornobyl را اعلام کرده است که به شرح زیر است.

حداقل سیستم مورد نیاز برای استاکر 2

• سیستم عامل: ویندوز 10 و بالاتر

• پردازنده: AMD Ryzen 5 1600X یا Intel Core i5-7600K

• رم: 8 گیگابایت

• گرافیک: AMD Radeon RX580 8GB یا NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB

• فضای مورد نیاز: 150 گیگابایت حافظه SSD

سیستم پیشنهادی برای اجرای Stalker 2

• سیستم عامل: ویندوز 10 و بالاتر

• پردازنده: AMD Ryzen 7 3700X یا Intel Core i7-9700K

• رم: 16 گیگابایت

• گرافیک: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB یا NVIDIA GeForce GTX 2070 Super 8GB یا NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB

• فضای مورد نیاز: 150 گیگابایت حافظه SSD

S.T.A.L.K.E.R به معناست ؟

اکنون که با تمامی جوانب بازی استاکر آشنا شدید، شاید برایتان جالب باشد که بدانید STALKER در واقع اختصار یافته کلمات Scavengers ، Trespassers ، Adventurers ، Loners ، Killers، Explorers و Robbers است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی آخرین اخبار و حواشی بازی مورد انتظار Stalker 2: Heart of Chernobyl پرداختیم. همان‌طور که می‌دانید این بازی در دسته‌بندی سبک بقا و شوتر اول‌شخص قرار می‌گیرد و بعد از کلی تأخیر، احتمالاً شاهد عرضه آن در ماه دسامبر 2023 باشیم. جزئیات کاملی درباره استاکر 2 وجود ندارد: بااین‌حال این بازی دنباله‌رو وقایع سه نسخه قبلی خواهد بود، اما با داستانی کاملاً مستقل. سیستم مبارزات و هوش مصنوعی کاملاً بهبود پیدا کردند که کاربران را کاملاً شگفت‌زده خواهد کرد. به نظر شما Stalker 2 می‌تواند بهترین بازی سال 2023 تبدیل شود؟ نظرات خود را می‌توانید در بخش کامنت‌ها بنویسید.

پرسش‌های متداول

استاکر 2 چه زمانی عرضه می‌شود؟

طبق اطلاعات بدست آمده، عرضه بازی S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl برای دسامبر 2023 برنامه‌ریزی شده است.

آیا Stalker 2 برای PS5 نیز قابل بازی است؟

تا کنون اخبار دقیقی برای تایید یا رد این موضوع وجود ندارد؛ اما لازم است بدانید که این بازی برای یکی از عناوین انحصاری Xbox و PC به‌شمار می‌رود و امکان دارد که برای کنسول بازی PS5 عرضه نشود.

قیمت بازی استاکر 2 چقدر است؟

شما می‌توانید Stalker 2 را با قیمت 59.99 دلار برای نسخه استاندارد، 79.99 دلار برای نسخه دیلاکس و 109.99 دلار برای نسخه Ultimate Edition از طریق وب‌سایت رسمی این بازی پیش‌خرید کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.