معرفی بهترین فیلم‌ های کریستوفر نولان


کالاتیک
نظرات 5
content-main-img

اگر اهل فیلم و سینما باشید، تابه‌حال بار‌ها اسم کریستوفر نولان به گوشتان خورده است. چه در جشنواره‌های معتبری مثل اسکار و کن چه بین اهالی فیلم و سینما، بنابراین جای تعجب ندارد که برای گذران اوقات فراغت به دنبال دانلود و تماشای یکی از شاهکار های کریستوفر نولان باشید.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در این مقاله سعی کردیم لیستی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان را برای شما فهرست کنیم تا با مراجعه به این مقاله در هر زمانی از شبا‌نه‌روز با یکی از فیلم‌های نولان آشنا و در صورت تمایل به دانلود و تماشای آن بپردازید.

معرفی آثار شاهکار از کریستوفر نولان

کریستوفر نولان نویسنده و کارگردان انگلیسی تبار با ساخت فیلم های سینمایی با پیچش داستانی متحیر‌کننده شناخته می‌شود. او در اغلب فیلم‌هایش ذهن خواننده را به کنکاش در مورد فهم داستان اصلی فیلم تحریک می‌کند و تاکنون نیز توانسته طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. اولین فیلم نولان با عنوان تعقیب (Following) با بودجه‌ای حدود 6 هزار دلار ساخته شد و توانست فروش قابل قبولی را در گیشه‌های سینما کسب کند.

با این حال می‌توان نقطه عطف فیلم‌سازی نولان را با ساخت فیلم یادگاری در نظر گرفت که به گفته او با فروشی که از فیلم تعقیب به دست آورد توانست بودجه کافی برای ساخت فیلم جدیدش کسب کند و با افتخاراتی نظیر نامزدی دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب در بخش بهترین فیلم‌نامه غیر اقتباسی پا به عرصه فیلم سازی حرفه‌ای بگذارد.

آخرین فیلمی که به تازگی اکران شد و از آثار فاخر نولان نیز محسوب می‌شود؛ فیلم اوپنهایمر نام دارد که با هنرمندی کیلیان مورفی توانسته توجه بسیاری از افراد را در سراسر جهان به خود جلب کند. در ادامه مقاله قصد داریم که به دیگر آثار شاهکار کریستوفر نولان بپردازیم پس تا انتها مطلب همراه کالاتیک باشید.

1. فیلم در میان ستارگان (Interstellar)

ژانر: زندگی‌نامه، درام، تاریخی
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon
 محصول: آمریکا، انگلستان
 IMDb: امتیاز 8.7

دانلود فیلم interstellar

فیلم شاهکار Interstellar از آثار مشهور کریستوفر نولان در سال 2014 روی پرده سینما رفت و در آغاز اکران توانست توجه منتقدان و تماشاچیان زیادی را به خود جلب کند. داستان فیلم در دوران قحطی و خشک‌سالی در کره زمین اتفاق می‌افتد که افراد در شرایط بسیار بحرانی به سر می‌برند و تنها راه بقا، پیدا کردن سیار‌ه‌ای جدید برای زندگی بشر است. روایت اصلی فیلم در واقع محور ماموریت فضانوردانی می‌چرخد که در سفری به ورای منظومه شمسی به دنبال مکانی مناسب و امن برای ادامه زندگی بشر می‌گردند.

2. بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)

 ژانر: درام، اکشن
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon
 محصول: آمریکا، انگلستان
 IMDb: امتیاز 8.7

دانلود فیلم بتمن آغاز می‌ کند

کریستوفر نولان نویسنده و کارگردان فیلم «بتمن آغاز می‌کند» توانست با ساخت یک فیلم ابرقهرمانی نیز بار دیگر در صنعت سینما در جهان خوش بدرخشد. داستان فیلم در مورد کودکی به اسم بروس است که داخل چاهی سقوط می‌کند و مورد حمله خفاش‌ها قرار می‌گیرد و به این خاطر وحشتی شدید از خفاش‌ها در او رخنه می‌کند.

بعد از آن حادثه، شبی که پدر و مادرش از سالن اپرا بازمی‌گشتند توسط جو جیل که سارقی بی‌خانمان بود به قتل می‌رسند و پس از کشته‌ شدن خانواده‌اش آلفرد پنی‌ورث خدمتکار خانوادگی آن‌ها بروس را بزرگ می‌کند. چندین سال از آن اتفاقات گذشته و حال بروس بزرگ شده و به دنبال انتقام کشته شدن خانواده‌اش همچنین کمک‌رسانی به افراد ضعیف در سطح شهر به گذران زندگی می‌پردازد.

3. بررسی فیلم سینمایی اصول (Tenet)

 ژانر: اکشن، علمی - تخیلی، دلهره‌آور
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: John David Washington, Robert Pattinson, Elizabeth Debicki
 محصول: آمریکا، انگلستان
 IMDb: امتیاز 7.3

دانلود فیلم tenet
داستان فیلم درمورد مردی به نام آندری ساتور است که به عنوان یک شورشگر بانفوذ روسی‌تبار با قابلیت پیش‌بینی آینده قصد آغاز جنگ جهانی سوم را در سر دارد. سازمان سری به نام Tenet نیز با کمک یکی از جاسوس‌های سی‌آی‌ا‌ی قصد دارد جلوی این فاجعه عظیم را بگیرد و در این عملیات به کمک نیروی ماورایی تازه کشف کرده خود که قابلیت وارونه سازی زمان را به او می‌دهد برای پیشگیری از وقوع جنگ جهانی سوم کمک می‌گیرد.

4. معرفی فیلم سینمایی تلقین (Inception)

 ژانر: ماجراجویی، اکشن، علمی - تخیلی
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Elliot Page
 محصول: آمریکا، انگلستان
 IMDb: امتیاز 8.8

دانلود فیلم inception

در سال 2010 شاهد شاهکاری دیگر از کریستوفر نولان به نام فیلم سینمایی Inception بودیم. این فیلم در ژانر علمی - تخیلی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان به روی پرده سینما رفت و توانست در مدت زمان کوتاه اکران به فروش بی‌نظیر 828 میلیون دلاری در جهان برسد و با کسب 8 عنوان نامزدی در بخش‌های مختلف جشنواره اسکار و دریافت 4 جایزه اسکار در بخش‌های بهترین صداگذاری، فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا و بهترین جلوه‌های تصویری تبدیل به شاهکاری دیگر در دنیای سینما شد.

داستان فیلم تلقین در مورد یک دزد کاربلد و حرفه‌ای با نقش آفرینی دی کاپریو است که به دنبال پیدا کردن اطلاعات و اسرار ارزشمند برای شرکت‌های بزرگ تجاری و چند ملیتی باید از قابلیت و توانایی منحصر به فردش استفاده کند و هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهنشان بیشترین آسیب‌پذیری را دارد، اسرار آن‌ها را در خواب ربوده و در دنیای واقعی به مبلغ گزاف این اطلاعات را در اختیار متقاضیان در ابر شرکت‌ها قرار دهد.

5. فیلم سینمایی حافظه (Memento) کریستوفر نولان

 ژانر: معمایی، رازآلود، دلهره‌آور
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Guy Pearce, Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano
 محصول: آمریکا
 IMDb: امتیاز 8.4

دانلود فیلم memento

از دیگر آثار ماندگار نولان فیلم حافظه یا Memento است. داستان فیلم درباره مردی به نام  لئونارد ،بازرس سابق بیمه است که دیگر قادر به ساخت خاطرات جدید نیست و تنها موردی که به یاد می‌آورد مرگ همسرش است. او طی درگیری که با قاتل همسرش داشته، حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده و در طول فیلم او تلاش می‌کند که قاتل همسرش را پیدا کند. در خین تماشا مدام شاهد اتفاقات و حرکت زمان در گذشته و آینده هستیم. لئونارد سعی می‌کند این تلاقی زمان را در به زمان حال حاضر برگرداند و با سرنخ‌های موجود بتواند درست‌ترین نتیجه‌گیری را داشته باشد.

6. داستان فیلم سینمایی شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

 ژانر: جنایی، درام، اکشن
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Christian Bale, Heath Ledger, Aaron Eckhart
 محصول: آمریکا، انگلستان
 IMDb: امتیاز 9

دانلود فیلم the dark knight

پس از گذشت یک سال از حوادث رخ داده در فیلم بتمن آغاز می‌کند، ادامه این فیلم با عنوان شوالیه تاریکی با کارگردانی نولان ساخته شد. در این قسمت می‌بینیم که بتمن به همراه ستوان جیمز گوردون و دادستان جدید منطقه هاروی دنت، شروع به جمع آوری جنایت‌کارانی می‌کنند که شهر گاتهام را دچار هرج و مرج کرده‌اند و تا حد زیادی هم در این راه موفق عمل می‌کنند.

یک مغز متفکر جنایتکار مرموز و روانی به اسم "د د" یا همان جوکر در شهر گاتهام ظاهر می‌شود که شروع به ایجاد ناامنی در شهر می‌کند و امنیت و آرامش مردم شهر را مختل می‌کند. حالا وظیفه اصلی بتمن مبارزه علیه جوکر فاسد است که تا حد زیادی نیز در جریان درگیری‌های پیش آمده مجبور به حل مسائل شخصی‌ می‌شود که در سمت دیگر آن جوکر قرار گرفته است.

جالب است بدانید در مدت زمان کوتاهی پس از عرضه فیلم شوالیه تاریکی این شاهکار از کریستوفر نولان توانست در بخش‌های بهترین فیلم‌برداری و بهترین تدوین نامزد جایزه اسکار و در بخش‌هایی چون بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هث لجر) و بهترین تدوین صوتی برنده اسکار شود.

از دیگر جوایز نولان برای  فیلم The Dark Knight می‌توان به کسب جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هث لجر)، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جوایز انجمن بازیگران امریکا، جایزه بهترین موسیقی فیلم از جوایز گرم، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جوایز بفتا (هث لجر) و نامزد جایزه بهترین موسیقی فیلم از جوایز بفتا اشاره کرد.

7. فیلم دانکرک (Dunkirk)

 ژانر: اکشن، درام، تاریخی
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Fionn Whitehead,Barry Keoghan, Mark Rylance
 محصول: آمریکا، انگلستان، هلند، فرانسه

 IMDb: امتیاز 7.8

دانلود فیلم dunkirk

داستان فیلم در مورد محاصره 400 هزار سرباز بریتانیایی و فرانسوی در شهر بندری دانکرک توسط سربازان آلمانی است که در جنگ هوایی برتری ویژه‌ای دارند و این درحالی است که سربازان انگلیسی و فرانسوی زیر بمب باران هوایی آلمان‌ها منتظر معجزه‌ای برای نجات زندگی‌شان هستند. فیلم Dunkirk تصویری از وقایع تاریخی جنگ جهانی دوم است که از دید مردم بومی و سربازان حاضر در صحنه روایت می‌شود.

8. جدیدترین فیلم نولان Oppenheimer

 ژانر: زندگی‌نامه، درام، تاریخی
 کارگردان: Christopher Nolan
 بازیگران: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon
 محصول: آمریکا، انگلستان
 IMDb: امتیاز 8.7

دانلود فیلم Oppenheimer

جدیدترین شاهکار کریستوفر نولان یعنی فیلم اوپنهایمر در 30 تیر 1402 روی پرده سینما رفت و با اینکه هنوز مدت زمان زیادی از اکران این فیلم نگذشته؛ اما توانسته امتیاز قابل قبول 8.6 را در سرویس پخش فیلم IMDb کسب کند و این نشان از رضایت تماشاچیان از دیدن شاهکار جدید نولان است.

داستان فیلم در مورد شخصی به نام جی رابرت اوپنهایمر دانشمند آمریکایی تبار است که در بحبوحه جنگ جهانی دوم به همراه جمعی از همکارانش توانست بمب اتم بسازد و به دنبال این اختراع زندگی تعداد بی‌شماری از افراد جهان را تحت تاثیر قرار دهد. این فیلم در واقع بخشی از زندگینامه‌ اوپنهایمر به همراه حوادث رخ داده در شهر لوس آلاموس ساخته شده است.

سخن آخر

در مقاله پیش‌رو به معرفی بهترین فیلم های نولان پرداختیم و سعی کردیم با ارائه خلاصه‌ای از داستان هر فیلم شما را در دانلود و تماشای شاهکاری ارزشمند از کریستوفر نولان همراهی کنیم. اگر به دنبال تماشای بهترین فیلم جهان هستید می‌توانید به مقاله مربوطه در مجله فناوری کالاتیک نیز مراجعه کنید. به نظر شما کدام اثر از کریستوفر نولان را می‌توان به عنوان شاهکار سینمای جهان شناخت؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین فیلم کریستوفر نولان کدام است؟

با توجه به نظر کاربران و امتیازات و جوایز کسب شده فیلم Interstellar را می‌توان  به عنوان شاهکار فراموش‌نشدنی از کریستوفر نولان شناخت.

 فیلم اوپنهایمر کی منتشر می‌شود؟

جدیدترین فیلم کریستفر نولان یعنی Oppenheimer  در تاریخ 21 جولای 2023 (30 تیر 1402) اکران شده و هم اکنون روی پرده سینما قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (5)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
محیا | میهمان
20 آبان 1402
کریستوفر نولان چه فیلم هایی و بازی کرده و نمیشناختمش
حتما فیلم های پیشنهادی و نگاه می کنم????????
shima musapourzade | میهمان
20 آبان 1402

همه فیلمای نولان شاهکاره ولی میان ستاره ای ی چیز دیگه است :)))))

سحر معیری | میهمان
20 آبان 1402

اوپنهایمر بدون سانسور از کجا دانلود کنم؟

amirali mirzapour | میهمان
20 آبان 1402

سه گانه بتمن واقعا حرف نداره

Yasaman | میهمان
20 آبان 1402

واقعا هرچی نولان ساخته شاهکارههههه