بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله قصد معرفی بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی را به شما داریم که راهی فوق‌العاده برای تمرین و گسترش مهارت های زبان انگلیسی هستند. همچنین تلاش کرده‌ایم تا در این لیست از درام‌های کلاسیک گرفته تا کمدی‌های محبوب مانند Friends را قرار دهیم تا تمامی سلیقه‌ها پوشش داده شود.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید با کمک آن مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، تماشای فیلم و سریال‌‌ های انگلیسی زبان است؛ چرا که تماشای سریال به زبان انگلیسی می‌تواند در یادگیری کلمات و عبارات جدید و درک لهجه‌های مختلف این زبان کمک کند. همچنین تماشای سریال نه تنها به درک شما از زبان کمک می‌کند بلکه می‌تواند راهی سرگرم کننده برای گذراندن وقت شما باشد.

اگر جز افرادی هستید که فیلم و سریال را در لپ تاپ مشاهده می‌کنید، حتما به یک لپ تاپ با کیفیت تصویر ایده‌آل نیاز خواهید داشت. برای خرید لپ تاپ مولتی مدیا می‌توانید به سایت کالاتیک مراجعه کنید.

نکات مهمی که باید قبل از یادگیری زبان با کمک سریال بدانید

در این مقاله سریال‌هایی قرار داده شده که با کمک آن‌ها می‌توانید به بهترین شکل ممکن زبان خود را تقویت کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که تماشای سریال‌های جدید به دلیل استفاده از اصطلاحات نامرسوم کمک چندانی به یادگیری زبان شما نخواهند کرد و بهتر است به سراغ سریالی‌های قدیمی بروید.

با توجه به اینکه مکالمات در سریال‌های قدیمی به زبان ساده‌تر و قابل فهم‌تر است، به یادگیری زبان انگلیسی کمک بیشتری خواهد کرد؛ به همین منظور خوب است که در انتخاب سریال با زبان انگلیسی دقت بیشتری داشته باشید تا کاملاً هم‌سطح شما باشد. در ادامه به برخی از نکات مهمی که باید قبل از یادگیری زبان با کمک سریال بدانید اشاره خواهیم کرد که انجام آن‌ها به افزایش میزان یادگیری زبان انگلیسی شما کمک شایانی می‌کند.

بهتر است تمامی سریال‌هایی را که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

•  هر کدام از سریال‌ها را 2 بار تماشا کنید که بهتر است دفعه اول با زیرنویس زبان انگلیسی و بار دوم بدون زیرنویس و به زبان اصلی ببینید.

واژه‌ها و اصطلاحات مرسوم‌تری را که مقدار بیشتری از آن‌ها داخل سریال استفاده می‌شود، یادداشت کنید تا بعداً به آن‌ها سر بزنید.

به نحوه تلفظ کلمات و آوای آن‌ها توجه بیشتری داشته باشید. حتی می‌توانید جهت یادگیری بیشتر، سریال را متوقف کنید و جملات گفته شده را با خود تکرار کنید.

به زبان گفتاری هر یک از شخصیت‌های سریال به‌خوبی دقت کنید.

سعی کنید تا سریال‌هایی ساده و در عین حال جذاب را انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی زبان آن‌‌ها را متوجه شده و سرعت یادگیری خود را بالا ببرید.

استفاده از دیکشنری حین تماشای سریال به افزایش بهره‌وری شما کمک به سزایی خواهد کرد؛ در این صورت که می‌توانید با نصب دیکشنری آنلاین روی گوشی موبایل خود به‌راحتی کلمات یا جملاتی را که متوجه آن‌‌ها نشده‌اید، جستجو کنید.

معرفی بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی

در ادامه بهترین سریال‌های انگلیسی برای تقویت زبان را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید سریال موردعلاقه خود را از میان آن‌‌‌ها انتخاب و نسبت به تماشای آن اقدام کنید.

1. سریال Friends | فرندز بهترین سریال یادگیری زبان انگلیسی

• ژانر: کمدی، رمانتیک، درام

  تعداد فصل‌ها: 10

تعداد قسمت‌ها: 236

دیدگاه یادگیری زبان: مناسب برای برای یادگیری مکالمات روزمره

خلاصه سریال:

فرندز بهترین سریال یادگیری زبان انگلیسی

اگر در سطح مبتدی یا متوسط هستید، سریال فرندز (Friends) یکی از بهترین سریال‌ها برای آموزش زبان انگلیسی محسوب می‌شود. این سریال زندگی 6 دوست را روایت می‌کند که در منطقه منهتن شهر نیویورک به زندگی مشغول هستند و هر قسمت از آن حدود 20 دقیقه است.

سریال فرندز به خوبی شما را با وقایعی که در روزمره ممکن است برایتان اتفاق بیفتد، آشنا می‌کند و به دلیل تخصصی نبودن مکالمات استفاده شده در آن به‌راحتی می‌توانید مقدار زیادی کلمه، گرامر و اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. در مجموع یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز راهی بسیار موثر برای شما خواهد بود.

2. سریال The Office | بهترین جایگزین سریال فرندز

• ژانر: کمدی

• تعداد فصل‌ها: 9

تعداد قسمت‌ها: 201

دیدگاه یادگیری زبان: مناسب برای سطوح متوسط تا پیشرفته به همراه جملات کاربردی رسمی، اداری و روزمره

خلاصه سریال:

سریال اداره بهترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

سریال The Office را می‌توان یکی از بهترین سریال‌ های یادگیری زبان انگلیسی دانست که از سطوح متوسط تا پیشرفته با جملاتی کاربردی مانند رسمی، اداری و روزمره، تمامی نیازهای شما را در بر می‌گیرد. سریال آفیس حول محور کارمندهای اداره‌ فروش کاغذ به نام داندر میفلین در شهر اسکرنتون می‌چرخد و نحوه زندگی کردن، دوستی‌ها و اتفاقات روزمره آن‌ها را به نمایش می‌گذارد که هر کدام از اعضای این سریال شخصیت مخصوص به خود را دارند؛ در واقع سریال The Office به دلیل حالت مستندگونه‌ای که دارد در آن اصطلاحات یا کلمات عجیب و غریب به گوشتان نمی‌خورد و شخصیت‌ها با سرعت کمتری با یکدیگر مکالمه می‌کنند و به‌راحتی می‌توانید با بهره‌وری بسیار بالا زبان انگلیسی را آموزش ببینید.

3. سریال How I met Your Mother

ژانر: کمدی، عاشقانه

  تعداد فصل‌ها: 9

• تعداد قسمت‌ها: 200

دیدگاه یادگیری زبان: جهت یادگیری اصطلاحات و زبان انگلیسی دوستانه

خلاصه سریال:

سریال آشنایی با مادر بهترین سریال برای آموزش زبان انگلیسی

سریال کمدی How I met Your Mother به دلیل چند شخصیت ثابتی که دارد، می‌تواند یک انتخاب خوب برای آموزش و یادگیری زبان انگلیسی باشد؛ چرا که به‌راحتی می‌توانید روی مکالمات آن‌ها تمرکز کنید بدون اینکه درگیر روابط اعضای سریال شوید.

داستان این سریال از سال 2030 آغاز می‌شود که شخصیت اصلی داستان به نام تد مازبی (Ted Mosby) در حال روایت خاطراتی برای پسر و دخترش است که باعث ملاقات او با مادرشان (همسر تد) شده است؛ به همین منظور هر قسمت از سریال آشنایی با مادر در واقع خاطره‌ای است که تد برای دختر و پسر خود نقل می‌کند. این سریال مملو از واژگان و اصطلاحات عمومی زبان انگلیسی است که برای تقویت زبان انگلیسی بسیار مناسب خواهد بود.

4. سریال The Big Bang Theory | علمی-کمدی

ژانر: طنز موقعیت، علمی

تعداد فصل‌ها: 12

تعداد قسمت‌ها: 279

دیدگاه یادگیری زبان: یادگیری عبارت‌ها و اصطلاحات آمریکایی و علمی

خلاصه سریال:

سریال The Big Bang Theory بهترین سریال برای آموزش زبان انگلیسی

اگر از زبان آموزان مبتدی هستید که به سریال‌هایی با ژانر علمی- کمدی علاقه دارید،‌ می‌توانید از سریال The Big Bang Theory برای تقویت زبان انگلیسی خود کمک بگیرید. در واقع این سریال درباره 4 دانشمند به نام‌های شلدون کوپر (Sheldon Cooper)،‌ لئونارد هاف اشتادتر (Leonard Hofstadter) و هاوارد وولوبتز (Howard Wolowitz) است که پنی دختر جوانی که همسایه روبه‌رویی شلدون و لئونارد است وارد جمع دوستانه آن‌‌ها می‌شود و آن‌ها را با زندگی معمولی روبه‌رو می‌کند. موضوع این سریال بسیار جذاب است؛ اما گاهی پیش می‌آید که از اصطلاحات علمی و کمی پیچیده استفاده می‌کنند که چندان مسئله مهم نخواهد بود و نیازی به یادگیری آن‌ها نیست.

5. سریال Vikings | وایکینگ‌ ها محبوب ترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

ژانر: اکشن، درام، ماجراجویی

• تعداد فصل‌ها: 6

تعداد قسمت‌ها: 93

دیدگاه یادگیری زبان: یادگیری لهجه اسکاندیناویایی و لغات و اصطلاحات دستوری

خلاصه سریال:

وایکینگ‌ ها محبوب ترین سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

سریالی با ژانر اکشن، درام و ماجراجویی وایکینگ‌ها در قرن هشتم و در اسکاندیناوی اتفاق می‌افتد که حول زندگی رگنار لادبروک (Ragnar Lothbrok) قهرمان افسانه‌ای وایکینگ‌ها می‌چرخد؛ به این صورت که از جوانی‌های او که یک کشاورز ساده بوده و تا وقتی که به جنگجویی بزرگ و مشهور که با یورش به انگلستان و فرانسه اروپا را غرق در وحشت می‌کند، ادامه پیدا می‌یابد.

این سریال شما را تا حد بسیار زیادی با فرهنگ وایکینگ‌ها آشنا می‌کند. همچنین به دلیل مکالمه شمرده‌ای که میان شخصیت‌های داستان وجود دارد باعث یادگیری راحت زبان انگلیسی خواهند شد. علاوه بر موارد فوق با لهجه اسکاندیناویایی به خوبی آشنا خواهید شد و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی معرفی کرد.

6. سریال Modern Family

• ژانر: کمدی

تعداد فصل‌ها: 11

تعداد قسمت‌ها: 250

دیدگاه یادگیری زبان: یادگیری واژه‌ها و اصطلاحات پرکاربرد در زندگی روزمره

خلاصه سریال:

دانلود سریال Modern Family برای تقویت زبان انگلیسی

اگر به سبک سریال‌هایی علاقه‌دارید که سیتکامی و مستند مانند باشند یکی دیگر از مواردی که می‌توانید‌ آن را به لیست بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی خود اضافه کنید، سریال Modern Family است؛ این سریال کمدی آمریکایی به خوبی تضادهای میان یک خانواده مدرن آمریکایی با یک خانواده سنتی را به صورت طنز به تصویر می‌کشد.

همچنین به طور همزمان داستان سه خانواده متفاوت را برای شما شرح می‌‌دهد که می‌توانید با انواع فرهنگ‌های آمریکا آشنا شوید. در آخر به دلیل وجود شخصیت‌های کودکانه در سریال خانواده امروزی، تمامی واژه‌ها با لحن ساده‌ای بیان خواهند شد که کاملاً برای یادگیری زبان مناسب و قابل درک خواهند بود.

7. سریال Sherlock

• ژانر: جنایی، معمایی، هیجان انگیز

تعداد فصل‌ها: 4

تعداد قسمت‌ها: 13

دیدگاه یادگیری زبان: آشنایی با لهجه بریتیش و یادگیری مکالمات روزمره و رسمی

 خلاصه سریال:

آموزش زبان انگلیسی با سریال Sherlock

اگر به دنبال سریالی برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه بریتیش هستید که در مکالمات روزمره و رسمی نیز نکات آموزنده‌ای داشته باشد، سریال Sherlock قطعاً گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این سریال برگرفته از زندگی کارآگاهی به نام شرلوک هلمز به قلم آرتور کانن دویل است که در واحد جنایی پلیس لندن خدمت می‌کند؛ به این صورت که کارآگاه شرلوک هلمز در حال حل کردن پرونده‌های تبهکاری است و در این راه دوست خود دکتر جان واتسون (John Watson) با او همکاری می‌کند.

8. سریال The Simpsons | سیمپسون‌ها بهترین انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی

ژانر: انیمیشن، کمدی، خانوادگی

•  تعداد فصل‌ها: 32

• تعداد قسمت‌ها: 701

دیدگاه یادگیری زبان: آشنایی با فرهنگ، کلمات و اصطلاحات عامیانه انگلیسی

خلاصه سریال:

سیمپسون‌ها بهترین انیمیشن برای یادگیری زبان انگلیسی

از جمله بهترین انیمیشن های سریالی برای تقویت زبان انگلیسی که به خوبی شما را در این راه هدایت خواهد کرد، سریال The Simpsons یا سیمپسون ها نام دارد. انیمیشن سیمپسون‌ها درباره خانواده‌ای آمریکایی است که در شهری خیالی به‌نام اسپرینگ‌فیلد (Springfield) زندگی می‌کنند.

تمامی مکالمات موجود در این انیمیشن سریالی شوخی‌های فرهنگی زیادی را شامل می‌شود و ممکن است در برخی از مواقع به دلیل مکالمات سریعی که رد و بدل می‌شود متوجه آن‌ها نشوید؛ اما لغات و اصطلاحات مطرح شده در سریال The Simpsons بسیار برای تقویت زبان انگلیسی مناسب و به زبان عامیانه آمریکایی هستند.

9. سریال The Crown

• ژانر: زندگینامه، درام، تاریخی

• تعداد فصل‌ها: 5

• تعداد قسمت‌ها: 50

دیدگاه یادگیری زبان: آشنایی با لهجه بریتیش، کلمات و اصطلاحات سلطنتی

خلاصه سریال:

سریال The Crown

داستان زندگی ملکه الیزابت از دوران نخست وزیری چرچیل تا به سلطنت رسیدن آن و باقی ماجراهای زندگی آن از جمله ازدواج او با پرنس فیلیپ، داستان سریال تاریخی The Crown را تشکیل می‌دهند. با توجه به اینکه سریال تاج از نوع تاریخی و انگلستانی است، با لهجه بریتانیایی مواجه خواهید شد؛ البته تمامی مکالمات این سریال کاملاً شمرده صورت می‌گیرد و با برخی از کلمات و اصطلاحات کلاسیک نیز آشناییت پیدا خواهید کرد.

10. سریال خانه پوشالی |یادگیری زبان انگلیسی با سریال House of Cards

• ژانر: درام، سیاسی

تعداد فصل‌ها: 6

تعداد قسمت‌ها: 73

دیدگاه یادگیری زبان: یادگیری زبان انگلیسی را برای امور تجاری و سیاسی

خلاصه سریال:

یادگیری زبان انگلیسی با سریال House of Cards

برای علاقه‌مندان به سیاست، سریال خانه پوشالی (House of Cards) می‌تواند مورد فوق‌العاده‌ای برای تقویت زبان انگلیسی باشد. این سریال حول محور دو شخصیت اصلی یعنی نماینده کنگره، فرانسیس آندروود (Francis Underwood) و همسر او کلر آندروود (Claire Underwood) می‌چرخد که قصد دارند با همکاری با یکدیگر از تمامی اشخاصی که به آن‌ها خیانت کرده‌اند انتقام بگیرند.

زبانی انگلیسی داخل این سریال ترکیبی از محاوره‌ای، رسمی و سیاسی است؛ به همین منظور اگر شخصی هستید که زبان انگلیسی را برای امور تجاری و سیاسی یاد می‌گیرید، این سریال کاملاً مناسب شما خواهد بود.

سخن آخر

در مطلب فوق به صورت جامع به معرفی 10 تا از بهترین سریال ها برای تقویت زبان انگلیسی پرداختیم که به کمک آن‌‌ها می‌توانید به خوبی روند یادگیری زبان انگلیسی را طی کنید. همچنین تلاش کرده‌ایم تا سریال‌‌هایی با ژانرهای مختلف را در این لیست قرار دهیم تا بتوانید بر اساس سلیقه خود مجموعه تلویزیونی موردعلاقه‌تان را برای تماشا انتخاب کنید.

در مجموع نگاه کردن فیلم سریال برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی روش بسیار مطلوبی است؛ چرا که به خوبی می‌توانید با مکالمات روزمره آشنا شوید و آن‌ها را به کار ببرید. همچنین سعی کنید به‌مرور سطح سریال‌هایی را که در حال تماشای آن‌ها هستید، بالا ببرید و سریال‌هایی با ژانرهای مختلف تماشا کنید تا سطح دانش خود را در تمامی زمینه‌ها افزایش دهید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید سریال مورد نظر خود را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید. به نظر شما بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین سریال برای تقویت زبان انگلیسی کدام است؟

از جمله بهترین سریال‌ها برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی که می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید را در مقاله فوق به آن‌ها اشاره کردیم تا با توجه به سلیقه خود از میان‌ها انتخاب کنید.

 بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی کدام است؟

سریال The Office و فرندز را می‌توان به عنوان بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی مبتدی معرفی کرد؛ به طور کلی تمامی سریال‌های قدیمی به دلیل عدم استفاده‌ از اصطلاحات و لغات پیچیده

انیمیشن سریالی برای تقویت زبان انگلیسی چی ببینم؟

از جمله انیمیشن سریالی برای تقویت زبان انگلیسی که می‌توانید نسبت به تماشای آن اقدام کنید سریال The Simpsons یا سیمپسون‌ها هستند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.