5 تا از قابلیت‌ های آزاردهنده سامسونگ که باید خاموش کنید


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

گوشی‌های سامسونگ در بین گوشی‌های اندرویدی از امکانات بالایی برخوردار هستند؛ با وجود امکانات و قابلیت‌هایی که سامسونگ درگوشی‌های سری جدید خود اعمال کرده، این ویژگی‌ها از نظر بسیاری از کاربران آزاردهنده است و بسیاری به دنبال غیرفعال‌کردن آن‌ها هستند.

خرید و مشاهده لیست قیمت گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

 خوشبختانه سامسونگ امکانات و قابلیت‌های اضافی گوشی‌هایش را به کاربران تحمیل نمی‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی 5 تا از قابلیت‌های آزار دهنده سامسونگ که باید خاموش کنید، بپردازیم و نحوه غیرفعال‌کردن آن را به شما آموزش دهیم.

قابلیت های آزار دهنده در گوشی های سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ، همانند دستگاه‌های دیگر ممکن است دارای قابلیت‌هایی باشند که برخی افراد را آزار دهند. این قابلیت‌ها ممکن است از نظر حریم خصوصی، امنیت، یا از نظر تجربه کاربری مزاحمت‌آور باشند. برخی از قابلیت‌های آزاردهنده در گوشی‌های سامسونگ که می‌توانید آن‌ها را غیرفعال کنید، شامل موارد زیر می‌شوند:

1. ترتیب دکمه Nav را عوض کنید.

در حال حاضر اکثر گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش فرض بدون دکمه‌های نوار ناوبری ارائه می‌شوند؛ اما سامسونگ حتی درگوشی‌های جدید خود از همان نوار ناوبری مرسومش استفاده می‌کند.

بسیاری از کاربران سامسونگ، نوار ناوبری را دوست ندارند و قصد غیرفعال کردن این قابلیت را در گوشی های سامسونگ دارند. برای غیرفعال‌کردن این قابلیت تنها کافی است، به Settings > Display > Navigation Bar رفته و گزینه دیگر Button Order را انتخاب کنید.

دکمه ناو در گوشی سامسونگ

2. دکمه پاور را به حالت قبلی بازگردانید.

یکی دیگر از آزاردهنده‌ترین قابلیت‌های گوشی سامسونگ سری جدید، وجود دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) است. این دستیار مجازی به صورت پیش‌فرض در زمان فشردن دکمه پاور ظاهر شده و می‌تواند کاربر را آزار بدهد.

دلیل اذیت شدن کاربران با دستیار بیکسبی به این دلیل است که گاهی اوقات کاربر قصد استفاده از دکمه پاور را دارد؛ اما ظاهر شدن Bixby پس از فشردن دکمه پاور گوشی، وقت کاربر را تلف می‌کند.

 برای غیرفعال‌کردن این قابلیت، ابتدا باید در قسمت تنظیمات به Advanced Features رفته و سپس Side Key را انتخاب کنید. حال در این قسمت باید گزینه‌ Power Off Menu را فعال کنید. پس از انجام این مراحل خواهید دید که وقتی دکمه‌ پاور گوشی را نگه می‌دارید، دیگر با بیکسبی روبرو نمی‌شوید و منوی پاور به نمایش درمی‌آید.

دکمه پاور گوشی سامسونگ

3. غیرفعال‌کردن بسته شدن اپلیکیشن‌های پس زمینه

اکثر کمپانی‌های تولید کننده گوشی هوشمند از جمله سامسونگ، به دنبال روش‌هایی برای افزایش طول عمر باتری هستند. در حال حاضر سامسونگ برای بهبود باتری گوشی‌های هوشمند خود، از ترفند بستن اپلیکیشن‌های پس زمینه استفاده کرده است.

این روش بهینه‌سازی باتری می‌تواند منجر به از دست رفتن اعلان‌ها شود و این موضوع برای برخی آزاردهنده است. شما می‌توانید برای غیرفعال‌کردن این حالت، ابتدا وارد قسمت Settings، سپس قسمت Apps شوید و اپلیکیشن‌های دلخواهتان را در لیست انتخاب کنید؛ سپس با کلیک روی Battery و انتخاب Optimize battery usage می‌توانید به راحتی این ویژگی را برای گوشی سامسونگ خود غیر فعال کنید.

4. ساده سازی تنظیمات سریع گوشی‌های سامسونگ

یکی از تفاوت‌های گوشی‌های سامسونگ با سایر گوشی‌های اندرویدی، تفاوت در پنل تنظیمات سریع این گوشی‌ها است. بسیاری از کاربران سامسونگ از شلوغی این پنل گله دارند؛ باید گفت خوشبختانه می‌توانید به راحتی پنل تنظیمات سریع گوشی سامسونگ را ساده سازی کنید.

برای ساده سازی تنظیمات سریع گوشی‌های سامسونگ، ابتدا دو بار بخش بالایی صفحه را به سمت پایین سوایپ کنید، سپس روی سه‌نقطه در سمت راست ضربه بزنید و پس از آن گزینه "Quick Panel Layout" را انتخاب کنید.

پس از انجام مراحل بالا، حال می‌توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی می‌خواهید نوار لغزنده کنترل روشنایی را ببینید. نوار لغزنده می‌تواند همیشه یا فقط در صورت باز شدن کامل در تنظیمات سریع نمایش داده شود. در ادامه شما می‌توانید تنظیمات مرتبط با دکمه‌های کنترل گجت‌های هوشمند و دکمه‌های پخش موسیقی و ویدیو را نیز با این روش تغییر دهید.

5. Samsung Free را حذف کنید

قابلیت Samsung Free در واقع سرویسی است که کمپانی سامسونگ آن را برای جمع آوری اخبار، ویدئوها، پادکست‌ها و بازی‌ها طراحی و عرضه کرده است. این سرویس کاملاً رایگان است، اما احتمالاً چیزی نیست که در هنگام دریافت تلفن قصد استفاده از آن را داشته باشید.

سامسونگ فری

برخی از دستگاه‌های گلکسی دارای یک پنل رایگان سامسونگ در سمت چپ صفحه اصلی هستند؛ شما می‌توانید این سرویس را به صورت کامل حذف کنید یا آن را با Google Discover تعویض کنید.

برای غیرفعال کردن این سرویس یا تبدیل آن به Google Discover در اولین مرحله انگشت خود را در قسمت خالی هوم اسکرین نگه دارید. سپس به آخرین صفحه در سمت چپ بروید. در این بخش دو گزینه‌ Samsung Free و Google Discover را می‌توانید ببینید که از بین این دو گزینه قادر به انتخاب هستید.

سخن آخر

در این مقاله پنج قابلیت آزاردهنده گوشی‌های سامسونگ را معرفی کردیم و روش غیرفعال‌کردن این ویژگی‌ها را آموزش داده‌ایم. این قابلیت‌ها ممکن است به صورت پیش‌فرض در دستگاه‌های سامسونگ فعال باشند و برای حفظ حریم خصوصی، بهره‌وری بیشتر، و جلوگیری از مزاحمت‌ها باید آنها را تنظیم کنید.

پرسش‌های متداول

کدام اپلیکیشن‌ها در گوشی سامسونگ ضروری نیستند؟

در پایین، لیست اپلیکیشن‌های غیر ضروری گوشی سامسونگ را به شما معرفی کرده‌ایم:

Samsung Internet

Samsung Members

Samsung Music

Samsung Kids

Bixby Dictation

DECO PIC

Game Booster Plus

Health Platform

اگر بیکسبی را غیر فعال کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

از آنجایی که Bixby یک برنامه سیستمی است، غیرفعال کردن آن گاهی اوقات می‌تواند منجر به کار نکردن یا از کار افتادن برخی از سرویس‌های سامسونگ شود . اگر شما هم با همین مشکل مواجه هستید، می‌توانید به جای غیرفعال کردن اپلیکیشن Bixby آن را مخفی کنید.

آیا سامسونگ پیام مخفی دارد؟

قابلیتی به نام پیام مخفی در گوشی‌های سامسونگ وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید با جستجو در گوگل پلی اپلیکیشن برای مخفی کردن پیام‌ها در گوشی اندرویدی را دانلود کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.