معرفی انیمیشن Inside Out 2 (انیمیشن درون بیرون 2)


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img
 Inside Out یکی از تولیدات موفق استودیو پیکسار بود که در سال 2015 به کارگردانی پیت داکتر و رونی دل کارمن ساخته و توسط والت دیزنی عرضه شد. این انیمیشن با داستان جذاب و منحصر به فرد خود توانست به یکی از بهترین انیمیشن های دنیا تبدیل شود. استودیو فیلمسازی پیکسار در هر یک از پروژه‌های خود، به سوال «چه می‌شد اگر...؟» پاسخ هوشمندانه‌ای می‌دهد؛ برای مثال اگر اسباب‌بازی‌ها زنده بودند چه می‌شد؟ (Toy Story)، اگر یک موش بخواهد سرآشپز شود چه می‌شود؟ (Ratatouille)؟ ، اگر شاهزاده خانم بخواهد از ازدواج با شاهزاده امتناع کند، چه می‌شود؟ (Brave) و غیره.

حال پیکسار با ساخت این ساید اوت به این سوال که اگر یک کنترل پنل در سرمان داشته باشیم که پشت آن شورایی متشکل از پنج احساس نشسته باشد، چه می‌شود؟ پاسخ داده است. تقریبا چند هفته پیش بود که پیکسار خبر ساخت سری جدید این انیمیشن، یعنی Inside Out 2 را اعلام کرد؛ طی بیانیه منتشر شده از پیکسار، این انیمیشن جذاب ظاهرا قرار است سال ۲۰۲۴ اکران شود. 

اطلاعات انیمیشن اینساید اوت 2

اطلاعات منتشر شده از انیمیشن Inside Out 2

تاریخ انتشار: 14 ژوئن 2024

کارگردان: Kelsey Mann

ستارگان: Diane Lane، Maya Hawke، Tony Hale، Liza Lapira، Amy Poehler، Phyllis Smith، Lewis Black

ژانر انیمیشن: ماجراجویی، کمدی، درام، فانتزی، خانوادگی

نویسنده: Meg LeFauve

استودیو سازنده: استودیو انیمیشن پیکسار

استودیو توزیع کننده: دیزنی

زمان عرضه 2 Inside Out 

استودیو پیکسار طی رویداد D23 در سپتامبر 2022 به طور رسمی از ساخت ادامه انیمیشن Inside Out خبر داد. طبق گفته پیکسار، اینساید اوت 2 ، قرار است در تابستان سال ۲۰۲۴ اکران شود. به تازگی پیکسار تاریخ دقیق انتشار این انیمیشن را در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ ، یعنی ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرده. اگرچه مدت زمان زیادی از اکران انیمیشن این ساید اوت 1 گذشته است، اما انیمیشن‌های دیگری از دو کمپانی دیزنی و پیکسار ما را در این بازه زمانی سرگرم نگه داشته‌اند. انیمیشن‌هایی مانند Elemental به تازگی اکران شده و فیلم Elio قرار است در مارس 2024 اکران شود. 

اگرچه در سال‌های اخیر روند اکران انحصاری پروژه‌های دیزنی بر روی دیزنی پلاس رقم خورده است، اما انیمیشن اینساید اوت 2 با تمام شکوه و عظمتش قبل از پخش بر روی پلتفرم‌های استریم در سینماها اکران خواهد شد. این باعث می‌شود تا طرفداران در هر دو رسانه راضی باشند، زیرا انیمیشنی با موفقیت اینساید اوت بدون شک سزاوار نمایش بر روی بزرگ‌ترین پرده‌های سینماست.

داستان انیمیشن Inside Out 2 

زمانی که انیمیشن Inside Out به پایان می‌رسد و ترن هوایی رایلی به پایان آرامی می‌رسد، جوی دکمه‌ای به نام بلوغ را می‌بیند و در فشار دادن آن تردید می‌کند. این لحظه در واقع شروع شکل گیری داستان Inside Out 2 است و قصه این انیمیشن دقیقا با موضوع بلوغ شروع می‌شود. در Inside Out 2 دیزنی و پیکسار به ذهن رایلی نوجوان باز می‌گردد، درست زمانی که تحولی جدید در زندگی رایلی رخ می‌دهد و رایلی با خانواده‌اش از مینه سوتا به سانفرانسیسکو نقل مکان کرده و احساس جدید اضطراب در کنار احساسات شادی، غم، خشم، ترس و انزجار ظاهر می‌شود.

با توجه به اینکه Inside Out کار توانست احساسات یک کودک 11ساله را به خوبی به تصویر بکشد، انتظار می‌رود نسخه جدید این انیمیشن بتواند به خوبی از پس دوره چالش‌ برانگیز نوجوانی رایلی نیز برآید. درست مانند روند طبیعی زندگی همه ما، دیر یا زود هر بچه‌ای به بلوغ می‌رسد و با علایق و تجربیات جدیدی روبرو می‌شود؛ رایلی نیز به تجربیات جدید روی می‌آورد و علاقه‌مند به یک پسر می‌شود. این خبر والدین رایلی را غافلگیر می‌کند؛ زیرا از نظر آن‌ها رایلی هنوز برای این کار سن کمی دارد، اما خود رایلی نظر دیگری دارد و مصمم است با چالش‌های جدیدش روبرو شود. 

داستان انیمیشن Inside Out 2 

علت محبوبیت انیمیشن Inside Out 

در ساخت سری اول انیمیشن Inside Out ، سازنده این انیمیشن، پیت داکتر (سازنده Up و Soul)، با حجم عظیمی از واکنش‌های مختلف روبرو شد. از نظر تماشاگران، این انیمیشن به لطف فضای لطیف و داستان صادقانه از احساسات کودکانه و همین‌طور آمیختگی قصه با کاراکترهای خنده دار، توانست به یک انیمیشن محبوب تبدیل شود. 

این انیمیشن با بودجه ساخت 175 میلیون دلاری، پس از اکران تقریباً 900 میلیون دلار در گیشه، فروش داشت. علاوه بر این، با وجود اینکه اینساید اوت نتوانست جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن را به دست آورد، اما توانست به جایگاه نامزدی بهترین فیلمنامه را به دست بیاورد. با وجود استقبالی که از این انیمیشن شد، انتظار می‌رود کماکان پس از گذشت هشت سال، طرفداران حتی بیشتر از نسخه قبلی، برای تماشای اینساید اوت 2 هیجان زده باشند. 

نقاط قوت انیمیشن اینساید اوت چیست؟

  1. داستان خلاقانه و منحصر به فرد: داستان این انیمیشن در دنیای داخلی ذهن یک دختر نوجوان به نام رایلی اتفاق می‌افتد و احساسات او به شکل شخصیت‌هایJoy، Sadness، Fear، Anger و Disgust تجسم شده‌اند. این داستان خلاقانه و جدیدترین جنبه‌های روان‌شناختی را در قالب یک انیمیشن کودکانه مطرح می‌کند.
  2.  تولید توسط پیکسار: کمپانی پیکسار با شهرت خود در تولید انیمیشن‌های با کیفیت و داستان‌های جذاب، موفق به جلب توجه بزرگان و کودکان شده ؛Inside Out نیز از دستاوردهای معروف این کمپانی است.
  3.  پیام‌های آموزنده: این انیمیشن به دلیل بهره مندی از پیام‌های آموزنده و مفهومی درباره اهمیت احساسات و همچنین مسائل روان‌شناختی، به ویژه در میان والدین و فرزندان، توجه بسیاری از مخاطبان را جلب کرد.
  4. گستردگی سبک‌های ترسیم و گرافیک: انیمیشن Inside Out از گرافیک و ترسیم فوق‌العاده‌ای برخوردار است که باعث شده تا تماشاگران از لحاظ بصری لذت ببرند.

جزئیات ساخت انیمیشن 2 Inside Out 

جزئیات ساخت انیمیشن 2 Inside Out 

این انیمیشن مانند سری قبلی، احساسات درونی دختر نوجوانی به نام رایلی را روایت می‌کند. هر کدام از احساسات رایلی توسط شخصیت‌های متفاوتی مدیریت می‌شود و این احساسات رایلی هستند که او را کنترل می‌کنند. احساسات رایلی در این انیمیشن شامل خشم (لوئیس بلک)، ترس (بیل هدر)، انزجار (میندی کالینگ)، غم و اندوه (فیلیس اسمیت) و شادی (امی پولر) هستند و او را در زندگی کنترل می‌کنند.

به گفته دیزنی، تریلر اینساید اوت 2، توانست طی 24 ساعت 157 میلیون بازدید به دست آورد؛ این انیمیشن حتی توانست رکورددار قبلی یعنی «Frozen 2» در سال 2019 را شکست. همچنین باید به این اشاره کرد که از این 157 میلیون بازدید، 78 میلیون بازدید از TikTok بوده است. پیت داکتر، مدیر ارشد خلاقیت پیکسار در رابطه با استقبال بی نظیر از تریلر این انیمیشن گفت: ما بسیار هیجان‌زده هستیم که افراد زیادی برای تماشای تریلر جدید «Inside Out 2» آماده شده‌اند.

وقتی اولین فیلم اکران شد، می‌دانستیم که با گفتن داستانی که در آن بتوانیم احساسات خود را ببینیم، آن صداهای کوچک درون سر شما، چیزهای بیشتری برای کشف کردن وجود خواهد داشت تا اینکه بتوانیم در یک فیلم جای دهیم. او افزود: ما نمی‌توانیم بیشتر از این از طرفدارانمان برای این موضوع قدردانی کنیم. با تشکر از همه کسانی که آن را بررسی کردند.

چه کسانی در Inside Out 2 حضور دارند؟

یکی از دلایل اصلی محبوبیت و موفقیت تولیدات پیکسار، علی‌الخصوص انیمیشن این ساید اوت، صداپیشگان بااستعداد آن است. با اینکه لیست کامل بازیگران این انیمیشن هنوز فاش نشده، اما ظاهرا امی پولر دوباره در نقش Joy ، فیلیس اسمیت در نقش Sadness و لوئیس بلک در نقش خود در نقش خشم بازی می‌کنند.  متاسفانه احساسات دیگر اینساید اوت 1، مانند میندی کالینگ و بیل هدر به ترتیب در نقش‌های انزجار و ترس در اینساید اوت 2، ایفای نقش نخواهند کرد. 

در تریلری که در نوامبر 2023 در باره انیمیشن اینساید اوت 2 منتشر شد، یک احساس جدید برای رایلی معرفی شد؛ حس اضطراب نارنجی با صدای مایا هاوک ، از جذاب ترین تغییرات اینساید اوت 2 نسبت به انیمیشن قبلی است.به گفته کارگردان این انیمیشن ، کاراکتر جدید باعث ایجاد اختلال در ذهن رایلی و جذاب تر شدن فیلم می شود.

شخصیت‌های جدید احتمالی انیمیشن اینساید اوت 2

  •  اضطراب
  •  خجالت
  •  دوستان و هم‌کلاسی‌های جدید رایلی
  • والدین و معلمان رایلی

شخصیت‌های جدید احتمالی انیمیشن این ساید اوت 2

چه کسی Inside Out 2 را ساخته است؟

فیلم Inside Out 2 در واقع به عنوان اولین فیلم بلند Kelsey Mann که پیش از این در پروژه‌های دیگر پیکسار از جمله Lightyear و The Good Dinosaur شرکت کرده بود.

نحوه ارتباط داستانی Inside Out 2 به Inside Out

همان‌طور که می‌دانید،Inside Out1 رایلی و احساسات او را در طول زندگی کودکی‌اش دنبال می‌کند و Inside Out 2 با رشد او این داستان را ادامه خواهد داد. برخلاف داستان Toy story 3، Inside Out 2 از دوران نوجوانی رایلی مانند اندی نمی‌گذرد. در پایان فیلم، بینندگان با احساسات افراد مختلف و حتی حیوانات مختلف آشنا می‌شوند. در واقع پایان Inside Out نشان دهنده اتصال این دو انیمیشن است و نشان می‌دهد که دهد که چگونه Inside Out 2 حتی می‌تواند فراتر از رایلی باشد.

تریلر انیمیشن Inside Out 2

در طی تریلر منتشر شده Inside Out 2، شاهد بازگشت رایلی ۱۳ساله و خانواده‌اش هستیم؛ رایلی در این سن وارد دوران بلوغ که یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های هر فردی است مواجه می‌شود. در طول تریلر احساس اضطراب یا Anxiety به عنوان یک احساس جدید معرفی می‌شود.

کجا می‌توان Inside Out را تماشا کرد؟

در حالی که طرفداران Inside Out 2، صبورانه منتظر اکران این فیلم هستند، مایل هستند که بدانند این انیمیشن در چه پلتفرم‌هایی، پخش می‌شود. Inside Out 2 در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۲۴ در سینماهای معتبر به پخش می‌رسد. همچنین این انتظار می‌رود که این ساید اوت 2 را بتوان در دیزنی پلاس تماشا کرد.

از انیمیشن اینساید اوت 2 چه انتظاراتی می توان داشت؟

طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که Inside Out 2 یک فیلم جذاب و خنده دار باشد که دنیای پیچیده احساسات نوجوانان را بررسی می‌کند. این فیلم احتمالاً دارای تعدادی شخصیت جدید و جالب در کنار کاراکترهای محبوب قدیمی خواهد بود. طرفداران همچنین می‌توانند انتظار داشته باشند که Inside Out 2 از نظر بصری بسیار خیره کننده‌تر از نسخه قبلی باشد. تیزر تریلر فیلم در حال حاضر نگاهی اجمالی به تصاویر زیبا و همچنین تخیلی فیلم به ما می‌دهد. به طور کلی، Inside Out 2 برای طرفداران فیلم اول و برای هر کسی که از فیلم‌های دل‌انگیز و خنده‌دار درباره تجربیات انسانی لذت می‌برد، تبدیل به فیلمی می‌شود که باید ببیند.

سخن آخر

در این مقاله، به بررسی انیمیشن "Inside Out 2" پرداخته شد. این انیمیشن ادامه‌ای برای انیمیشن محبوب "Inside Out" است که توسط کمپانی پیکسار تولید شده. داستان این انیمیشن به بررسی دنیای داخلی افکار و احساسات یک شخصیت می‌پردازد. در Inside Out 2، تیم تولید و کارگردانی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته انیمیشن، تلاش کرده‌اند تا تجربه‌ای جذاب و جدید را برای تماشاگران ایجاد کنند. ادامه داستان، ماجراهای جدید و افکار متنوع احساسات شخصیت‌های انیمیشن، از جمله Joy، Sadness، Fear، Anger و Disgust، این انیمیشن را به یک سفر جذاب تبدیل کرده است. Inside Out 2 با موفقیت به استقبال مخاطبان پرداخته و از نظر هنری و داستانی نیز تحسین‌برانگیز است. این انیمیشن به طور کلی تجربه سینمایی دیدنی و سرگرم‌کننده‌ای را برای تماشاگران ارائه می‌دهد.

پرسش های متداول

آیا انیمیشن Inside Out 2 درباره بلوغ رایلی است؟

اگر سری قبلی Inside Out را باشید، می‌دانید که زنگ قرمز بزرگ در تریلر، در واقع سیگنالی است که نشان می‌دهد بلوغ رایلی فرا رسیده. با فرا رسیدن بلوغ، یک احساس کاملاً جدید به نام اضطراب در رایلی وجود می‌آید و او را با چالش هالی جدیدی مواجه می‌کند. 

رایلی در Inside Out 2 چند ساله است؟

شخصیت رایلی در این سری انیمیشن این ساید اوت،۱۳ساله است و با دوران حساس بلوغ دست و پنجه نرم می‌کند.

احساس جدید در Inside Out 2 کیست؟

رایلی در این انیمیشن دچار احساس جدید اضطراب می‌شود. 

تاریخ عرضه انیمیشن Inside Out 2 چه زمانی تایید شد؟

همان‌طور که در این مقاله گفته شد، استودیو انیمیشن سازی پیکسار طی رویداد D23 در سپتامبر 2022 به طور رسمی از ساخت ادامه انیمیشن Inside Out خبر داد؛ طبق گفته‌های این استودیو، Inside Out 2 قرار است در تابستان سال ۲۰۲۴ اکران شود.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.