حالت Quiet Mode اینستاگرام چیست؟ برداشتن حالت سکوت


زهرا طریقتی ثانی
نظرات 0
content-main-img
حالت سکوت اینستاگرام یا همان Quiet Mode ویژگی جدیدی است که اخیرا به آپدیت‌های این برنامه اضافه شده است. در این مقاله به بررسی نحوه روشن کردن و برداشتن حالت سکوت اینستاگرام می‌پردازیم و همه چیز را در خصوص حالت quiet mode در اینستاگرام شرح خواهیم داد.

گاهی اوقات در ساعات مشخصی در روز نیاز داریم که اعلانات اینستاگرام را دریافت نکنیم. اینستاگرام برای راحتی کاربرانش، قابلیتی با نام حالت سکوت (Quiet Mode) را در آپدیت‌هایش اضافه کرده است. در این مقاله به بررسی نحوه فعال کردن حالت سکوت اینستاگرام، حذف سکوت اینستاگرام و هر چه به آن مربوط است می‌پردازیم.

حالت سکوت اینستاگرام چیست

حالت سکوت اینستاگرام چیست؟

حالت quiet mode در اینستاگرام وقتی استفاده می‌شود که می‌خواهید اعلانات این برنامه را دریافت نکنید. حالا شاید بگویید خوب اعلانات برنامه را به طور کلی غیر فعال می‌کنیم! به نظر منطقی می‌آید اما اگر بخواید هر روز این کار را انجام دهید و دوباره به حالت عادی برگردانید کاری طاقت فرسا و اذیت کننده می‌شود. با حالت سکوت دایرکت اینستاگرام می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. می‌توانید زمانی را برای بی صدا شدن اعلان‌های خود انتخاب کنید. به طور مثال می‌توانید این قابلیت را طوری تنظیم کنید که از ساعت 7 صبح الی 1 بعد از ظهر نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام بی‌صدا باشد.
  2. دست شما در انتخاب روزهای بی‌صدا شدن نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام باز است. مثلا می‌توانید بگویید روزهای دوشنبه و چهار شنبه اعلان‌ها دریافت شوند و باقی روزها از ساعت ساعت 10 صبح الی 3 بعد از ظهر نوتیفیکیشن‌های اینستاگرام بی‌صدا باشد.

نحوه فعال کردن حالت سکوت اینستاگرام

برای فعال کردن حالت سکوت دایرکت اینستاگرام و سایر نوتیفیکیشن‌ها از مسیر زیر عمل کنید.

1. ابتدا پس از ورود به برنامه اینستاگرام روی آیکون پروفایل خود در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.

2. روی سه خط افقی در سمت راست، بالای صفحه ضربه بزنید.

3. در این قسمت باید گزینه "Notifications" را انتخاب کنید.

چگونه حالت سکوت اینستاگرام را فعال کنیم

4. پس از ورود به قسمت نوتیفیکیشن گزینه‌ای با نام Quiet Mode یا حالت سکوت را مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید و وارد شوید.

5. اگر می‌خواهید حالت quiet mode در اینستاگرام به طور دائمی فعال شود و تا وقتی که خود شما دوباره آن را خاموش کنید فعال بماند روی گزینه حالت خواب ضربه بزنید تا به رنگ آبی در بیاید و به سایر گزینه‌ها کاری نداشته باشید.

حالت quiet mode در اینستاگرام چگونه فعال می شود؟

در بالاتر اشاره کردیم که حالت سکوت اینستاگرام دارای زمان‌بندی نیز می‌باشد. به تصویر زیر نگاه کنید. شما می‌توانید روی زمان شروع و زمان پایان کلیک کنید و تایم مد نظر خود را انتخاب کنید.

زمان بندی حالت سکوت اینستاگرام

در قسمت انتخاب روزها نیز می‌توانید انتخاب کنید که این حالت سکوت اینستاگرام برای چه روزهایی فعال باشد و چه روزهایی خیر. روزهایی که انتخاب می‌کنید تا در آن حالت Quiet Mode اینستاگرام فعال باشد به رنگ آبی در می‌آیند. به طور مثال ما در این قسمت حالت سکوت اینستاگرام را برای کل هفته به غیر از جمعه‌ها فعال کرده‌ایم.

حالت quiet mode دایرکت اینستاگرام

شاید برای شما این سوال پیش بیاید وقتی حالت بی صدا اینستاگرام را فعال کنیم، اگر کسی به ما پیام بدهد متوجه می‌شود؟ بگذارید به این سوال و سوال علامت بی صدا در دایرکت اینستاگرام نشانه چیست؟ ‌به طور همزمان پاسخ دهیم.

اگر شما حالت Quite Mode را فعال کرده باشید و فردی به شما پیام دهد، دو نشانه را مشاهده خواهد کرد.

  1. در زیر نام شما نوشته می‌شود In quiet mode.
  2. در کنار عکس پروفایل شما در دایرکت علامت هلال ماه پدیدار می‌شود که نشان دهنده‌ی فعال بودن حالت سکوت است.

حالت quiet mode دایرکت اینستاگرام

بسته به نوع تنظیمات اینستاگرام شما، فرد مقابل می‌تواند یک یا هر دوی این نشانه‌ها را مشاهده کند.

این مطلب را هم بخوانید:
بهترین آنفالویاب اینستاگرام

نحوه برداشتن حالت سکوت اینستاگرام

اگر شما حالت quiet mode در اینستاگرام را فعال کرده باشید، با وجود دریافت کردن تمامی پیام‌ها اعلانی به شما نمایش داده نخواهد شد. روش حذف سکوت اینستا به سادگی فعال کردن آن است. برای انجام این کار کافی است مراحل نشان داده شده را از اول طی کنید و گزینه حالت خواب را خاموش کنید. پس از برداشتن حالت سکوت اینستاگرام می‌توانید نوتیفیکشن‌های خود را به صورت عادی دریافت کنید. همچنین پس از انجام این کار لیستی از نوتیفیکیشن‌هایی که در هنگام حالت سکوت دریافت کرده‌اید را مشاهده کنید.

حالت quiet mode در اینستاگرام چیست و چگونه حالت سکوت اینستاگرام را پاک کنیم

سخن آخر

در این مقاله به حالت سکوت اینستاگرام و نحوه روشن یا خاموش کردن آن و سایر ویژگی‌های آن پرداختیم. سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های متداول

1. حالت quiet mode در اینستاگرام چیست؟

حالت quiet mode یا همان حالت سکوت ویژگی جدید اینستاگرام است که به کاربر این امکان را می‌دهد در تایم‌های دلخواه و با تنظیمات پیشرفته نوتیفیکیشن‌های خود را بی صدا کند.

2. چگونه حالت سکوت اینستاگرام را پاک کنیم؟

برای انجام این کار در قسمت تنظیمات اینستاگرام به بخش Notifications رفته و پس از آن وارد Quite Mode شده و حالت خواب را خاموش کنید.

3. علامت بی صدا در دایرکت اینستاگرام نشانه چیست؟

علامت بی صدا یا هلال ماه نشان دهنده این است که طرف مقابل اینستاگرام خود را روی حالت quiet mode گذاشته است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.