لیست گوشی های سامسونگ که اندروید 14 را دریافت می کنند


کالاتیک
نظرات 3
content-main-img

در این مطلب قصد داریم به‌صورت جامع به سؤال کدام گوشی های سامسونگ اندروید 14 را دریافت می کنند؟ پاسخ دهیم. اگر شما هم از کاربران سامسونگ هستید و نمی‌دانید که اندروید 14 برای سامسونگ چه زمانی عرضه می شود و آیا مدل گوشی شما شامل این لیست می‌شود یا خیر؟، این مقاله کاملاً مناسب شما است. یکی از دلایلی که باعث شده تا قیمت گوشی سامسونگ بیشتر از سایر برندها باشد، ولی در عین حال ارزش خرید بالایی نیز داشته باشد،‌ مدت زمان طولانی پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی آن نسبت به سایر برندها است. در ادامه با کالاتیک همراه باشید تا متوجه شوید کدام گوشی ها شامل حال آپدیت Andoid 14 خواهند شد.

زمان عرضه اندروید 14 برای سامسونگ

طبق روال هر سال که آخرین ورژن اندروید برای گوشی های سامسونگ با رابط کاربری One UI عرضه می‌شود، امسال هم قرار است آپدیت اندروید 14 سامسونگ با One UI 6.0 همراه شود. به همین منظور احتمالاً در 26 جولای 2023 (4 مرداد 1402) و هم‌زمان با مراسم رونمایی سامسونگ از محصولات جدید خود، شاهد معرفی نسخه بتا رابط کاربری One UI 6.0 باشیم که ابتدا برای گوشی‌های پرچمدار عرضه می‌شود. همچنین انتشار نسخه پایدار نیز به اکتبر 2023 موکول خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که تنها گوشی‌های سامسونگ شامل حال آپدیت Android 14 نخواهند شد و شما می‌توانید با مراجعه به مقاله فهرست گوشی هایی که آپدیت اندروید 14 را دریافت می کنند به‌صورت جامع با این گوشی‌ها آشنا شوید.

قابلیت اندروید 14 سامسونگ

ویژگی های اندروید 14 سامسونگ

گوگل قرار است Android 14 را با قابلیت‌های جذابی به بازار عرضه کند که کاربران بتوانند تجربه هیجان‌انگیزی را هنگام استفاده از گوشی موبایل داشته باشند؛ اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این ویژگی‌ها با توجه به برند گوشی که از آن استفاده می‌کند تغییر پیدا می‌کند و تجربه‌های یکسانی نخواهید داشت.

با توجه به عدم انتشار جدیدترین رابط کاربری سامسونگ که قرار است اندروید 14 با آن همراه شود، قابلیت های اندروید 14 سامسونگ نیز به طور قطع مشخص نیست و باید صبر کرد و دید که سامسونگ قرار است چه ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران خود بگذارد.

خرید گوشی در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

کدام گوشی های سامسونگ اندروید 14 را دریافت می کنند؟

در ادامه قصد داریم تمامی گوشی های سامسونگ در سری های مختلف آن که آخرین ورژن اندروید را دریافت می کنند به شما معرفی کنیم. اگر نام مدل گوشی موردنظر شما داخل این لیست مشاهده نمی‌شود به این معنا است که زمان پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ به پایان رسیده و آخرین آپدیت سامسونگ شامل حال آن نمی‌شود؛ در طرف دیگر نیز شاید این امکان وجود داشته باشد که در آینده شاهد اضافه‌شدن مدل‌ها به این فهرست باشیم.

اندروید 14 سامسونگ برای گوشی های سری A

سری A سامسونگ را می‌توان جزو محبوب‌ترین گوشی‌های این کمپانی به حساب آورد که از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردارند. بروزسانی گوشی سامسونگ برای سری A شامل دستگاه‌های زیر می‌شود:

Samsung Galaxy A04

Samsung Galaxy A04e

Samsung Galaxy A04s

Samsung Galaxy A13

Samsung Galaxy A14 4G

Samsung Galaxy A14 5G

Samsung Galaxy A22 5G

Samsung Galaxy A23

Samsung Galaxy A23 5G

Samsung Galaxy A24 4G

Samsung Galaxy A33

Samsung Galaxy A52 4G

Samsung Galaxy A52 5G

Samsung Galaxy A52s 5G

Samsung Galaxy A53

Samsung Galaxy A54

Samsung Galaxy A72

Samsung Galaxy A73

اندروید 14 سامسونگ برای گوشی های سری M

با توجه به اینکه گوشی های سری M به‌طور اختصاصی برای بازار آسیا و مخصوصا هند تولید می‌شوند، از محبوبیت کمتری نسبت به سایر گوشی‌های سامسونگ برخوردارند و متاسفانه امسال گوشی های سری Galaxy M سامسونگ که موفق به دریافت اندروید 14 شده‌اند، کمتر خواهد بود.

Samsung Galaxy M04

Samsung Galaxy M14

Samsung Galaxy M23

Samsung Galaxy M33

Samsung Galaxy M53

Samsung Galaxy M54

اندروید 14 سامسونگ برای گوشی های سری F

سری F سامسونگ که گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی این برند محبوب را شامل می‌شود، برای اشخصاصی عرضه می‌شوند که به‌دنبال دستگاهی با قیمت مناسب برای انجام کارهای روزمره و ساده هستند. گوشی های سری آخرین ورژن اندروید سامسونگ برای گوشی های سری F به شرح زیر است:

نسخه های اندروید سامسونگ

Samsung Galaxy F04

Samsung Galaxy F13

Samsung Galaxy F14

Samsung Galaxy F23

اندروید 14 سامسونگ برای گوشی های سری S

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ جزو اولین دستگاه‌هایی هستند که آخرین آپدیت سامسونگ را دریافت می‌کنند. البته امسال دیگر نام گوشی‌های گلکسی S20 و گلکسی Note 20 به چشم نمی‌خورد. در جدول زیر فهرست گوشی های سری اس که اندروید 14 سامسونگ را دریافت می کنند آورده شده است:

Samsung Galaxy S20 FE 2022

Samsung Galaxy S21 5G

Samsung Galaxy S21 FE 5G

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G

Samsung Galaxy S21+ 5G

Samsung Galaxy S22

Samsung Galaxy S22 Ultra

+Samsung Galaxy S22

Samsung Galaxy S23 

Samsung Galaxy S23 Ultra

+Samsung Galaxy S23

اندروید 14 سامسونگ برای گوشی های سری Z

سری گلکسی Z گوشی‌های تاشو سامسونگ را در بر می‌گیرد که جزو پرچمدارهای سامسونگ محسوب می‌شوند و طرفدارهای خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی مدل‌هایی از آن که شامل به‌روزرسانی Android 14 می‌شوند خواهیم پرداخت:

Samsung Galaxy Z Flip 3

Samsung Galaxy Z Flip 4

Samsung Galaxy Z Fold 3 

Samsung Galaxy Z Fold 4

 اندروید 14 سامسونگ برای گوشی های سری Galaxy Tab

تبلت‌های سامسونگ که تحت عنوان سری Galaxy Tab وارد بازار می‌شوند نیز شامل دریافت آپدیت Android 14 خواهند شد که شامل مدل‌های زیر می‌شوند:

بالاترین اندروید سامسونگ

Galaxy Tab S8    

+Galaxy Tab S8

Galaxy Tab S8 Ultra

Galaxy Tab S7 FE

Galaxy Tab Active 4 Pro

Galaxy Tab A8

 اندروید 14 سامسونگ برای سایر مدل‌ها

مدل‌های دیگر سامسونگ که موفق به دریافت آپدیت اندروید 14 می‌شوند دستگاه‌های زیر را در بر می‌گیرد:

Samsung Galaxy Xcover6 Pro

Samsung Galaxy XCover 5

Samsung Galaxy Quantum 2

آخرین آپدیت سامسونگ

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید برند سامسونگ یکی از بهترین کمپانی‌ها از نظر پشتیبانی‌های نرم‌افزاری محسوب می‌شود که مدت‌زمان بیشتری نسبت به سایر برندهای گوشی موبایل، گوشی‌های خود را چه از لحاظ امنیتی و چه از لحاظ نرم‌افزاری ساپورت می‌کند. از همین رو اگر برای شما مهم است که دستگاهی که خریداری می‌کنید همیشه به‌روز باشد، خرید گوشی‌های سامسونگ را در اولویت خود قرار دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و متوجه شده باشید که آیا گوشی شما آخرین ورژن اندروید سامسونگ را دریافت می کند یا خیر.

پرسش های متداول

گوشی های سامسونگ تا چند سال آپدیت می شوند؟

بسته به اینکه چه مدلی از گوشی سامسونگ را خریداری کرده باشید یا چه زمانی نسبت به خرید آن اقدام کرده باشید، پاسخ این سؤال متفاوت خواهد بود. بهترین راه برای متوجه‌شدن پاسخ این سؤال این است که مدل گوشی سامسونگ خود را به هماره عبارت software update داخل گوگل جستجو کنید.

کدام گوشی های سامسونگ اندروید 14 را دریافت می کنند؟

در مقاله فوق به صورت جامع گوشی هایی که اندروید جدید سامسونگ را دریافت می کنند را مطرح کرده‌ایم که شما می‌توانید با مراجعه به آن مدل مدنظر خود را پیدا کنید.

زمان به‌روزرسانی گوشی سامسونگ کی است؟

زمان دریافت آخرین نسخه اندروید سامسونگ با معرفی جدیدترین رابط کاربری این برند مطرح همراه است که قرار است 26 جولای 2023 (4 مرداد 1402) شاهد رونمایی از آن باشیم.

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (3)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.
شایان | میهمان
20 آبان 1402
سلام اندروید 14 کی برای گوشی A13 میاد؟؟لطفا جواب بدید ممنون
محمود یزدان پناه فدائی | کاربر
30 آبان 1402
سلام و وقت بخیر هنوز زمان دقیقی برای این به روزرسانی عنوان نشده
Sam | میهمان
20 آبان 1402
پس من بعدی هستم!!!
سام | میهمان
20 آبان 1402
جالبه سریm
M54 دریافت میکنه اما m62 نه
امیرمحمد جواهری زاده | کاربر
02 دی 1402
دوست عزیز این موضوع بر حسب سیاسیت‌های شرکت تولید کننده هستش.