چگونه مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون را حل کنیم؟


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img

تقریبا اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن اسنپ (!Snapp) را روی تلفن همراه خود دارند. این اپلیکیشن همه‌کاره، معمولا برای درخواست اسنپ آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما با پیشرفت سوپراپلیکیشن اسنپ، گزینه‌هایی دیگری مانند اسنپ فود، خدمات پزشکی، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما نیز به خدمات اسنپ اضافه شدند.

خرید و مشاهده لیست قیمت روز گوشی آیفون از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

اگر از کاربران iOS هستید، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی اوقات با مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون مواجه شوید. این مشکل به راحتی قابل حل است و با انجام چند راهکار ساده برطرف می‌شوند.
شما می‌توانید با کمک راه‌حل‌هایی که در ادامه ذکر می‌شود، مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون را حل کرده و آدرس موردنظر خود را در اپلیکیشن اسنپ پیدا و ثبت کنید.

روش های حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

شاید تصور کنید حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون کار پیچیده یا دشواری باشد؛ اما برخلاف تصور این کار به راحتی انجام می‌شود و با چند راهکار ساده می‌توانید تنظیمات لوکیشن اسنپ در آیفون را انجام دهید.

روش های حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

معمولا مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون با انجام این کارها حل می‌شود و با دشواری و چالش خاصی برای درخواست اسنپ آنلاین مواجه نیستید. در گام اول بهتر است GPS گوشی خود را بررسی کنید و در مراحل بعد سراغ راه‌حل‌های بعدی بروید.
در ادامه نحوه بررسی GPS گوشی را برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون را شرح می‌دهیم.

1. بررسی GPS

مشکل GPS اسنپ یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران این اپلیکیشن است. گاهی اوقات افراد هنگامی که می‌خواهند درخواست اسنپ آنلاین را ثبت کنند با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند لوکیشن موردنظر خود را روی نقشه پیدا کنند. برای حل این مشکل ابتدا بررسی کنید که ای گوشی هوشمند شما به GPS دسترسی دارد یا خیر؟

همانطور که می‌دانید ردیاب‌های GPS با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای موقعیت مکانی را ثبت می‌کنند؛ برای اینکه بتوانید از مسیریاب‌ها استفاده کنید به اینترنت نیاز دارید. سرعت اینترنت تاثیر بالایی در دریافت جزئیات مسیر و نقشه‌ها دارد.

بررسی GPS برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

گاهی اوقات سرعت پایین اینترنت سبب می‌شود که GPS به خوبی عمل نکند و نقشه را برای شما به درستی نمایش ندهد. بنابراین اگر اخلالی در جریان اینترنت به‌وجود بیاید و دسترسی شما به GPS مختل شود، با مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون خود مواجه خواهید شد.
بنابراین بهتر است از برقراری اینترنت و سرعت بالای آن برای دسترسی به GPS مطمئن شوید.

2. خاموش و روشن کردن GPS

برای حل مشکل GPS اسنپ می‌توانید از روش ساده و کارآمد خاموش و روشن کردن GPS استفاده کنید. معمولا این کار اولین راه‌حلی است که هنگام استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی به ذهن افراد می‌رسد.

خاموش و روشن کردن GPS برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

بنابراین شما هم می‌توانید درصورت حل نشدن مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون، به سراغ خاموش و روشن کردن GPS بروید. گزینه GPS ‌در قسمت Setting و بخش مربوط Privacy قرار دارد.
پس از ورود به این قسمت روی گزینه Location Service ضربه بزنید تا خاموش شود. پس از گذشت چند ثانیه دوباره آن را روشن کنید و در اپلیکیشن اسنپ لوکیشن خود را پیدا کنید.

3. به‌روزرسانی iOS

اگر با بررسی سرعت اینترنت، مشکل GPS اسنپ حل نشد، بهتر است به سراغ به‌روزرسانی iOS بروید. گاهی اوقات آپدیت کردن سیستم عامل کمک می‌کند تا اختلالاتی مانند مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون حل شوند.
به طور کلی بهتر است همیشه گوشی آیفون خود را به‌روز نگه دارید تا برای استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف با مشکل مواجه نشوید.

به‌روزرسانی iOS برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

برای انجام این کار به بخش Setting-> General-> Software Updates بروید و روی دکمه Download And Install ضربه بزنید. پس از انجام این کار منتظر بمانید تا فرآیند به روزرسانی گوشی هوشمند آیفون انجام شود.
معمولا مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون با آپدیت iOS برطرف می‌شود؛ اما اگر با انجام این کار هم نتوانستید لوکیشن اسنپ در آیفون را راه‌اندازی کنید، سراغ راه‌حل‌های بعدی بروید.

4. پاک کردن حافظه کش

همانطور که می‌دانید، پر شدن حافظه پنهان گوشی باعث ایجاد اختلال در عملکرد گوشی هوشمند می‌شود. اگر گوشی موبایل فضای کافی نداشته باشد، برنامه‌ها به کُندی اجرا می‌شوند.
یکی از روش‌ها برای برای روان‌تر شدن گوشی این است که حافظه کش را پاک کنید. البته درنظر داشته باشید که حافظه کش با حافظه گوشی متفاوت است و با پاک کردن آن اطلاعات گوشی را از دست نخواهید داد.

پاک کردن حافظه کش برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

گاهی اوقات مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون نیز با پاک کردن حافظه نهان برطرف می‌شود. بنابراین درصورتی که راهکارهای قبلی به شما کمک نکردند، این راه‌حل را نیز انجام دهید.
برای پاک کردن حافظه کش وارد Setting گوشی آیفون بشوید، قسمت General را باز کنید و روی گزینه iPhone Storage ضربه بزنید. پس از آن می‌توانید حافظه پنهان گوشی موبایل را پاک کنید.

5. استفاده از قابلیت Airplane Mode

یکی دیگر از راه حل‌های ساده‌ای که می‌تواند مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون را حل کند، روشن و خاموش کردن گزینه Airplane Mode است. این قابلیت نیز مانند روشن و خاموش کردن گوشی موبایل عمل می‌کند و تا حدودی قادر است برخی از باگ‌های جزئی را برطرف کند.

برای انجام این کار وارد قسمت Setting شوید و یک‌بار گزینه Airplane Mode را فعال و غیرفعال کنید. ممکن است گزینه Airplane Mode در قسمت Contro Center‌ نیز در دسترس باشد.

استفاده از قابلیت Airplane Mode  برای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون

انجام راهکارهای ذکر شده به شما کمک می‌کند تا ایراد را برطرف کنید؛ درصورتی که مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون حل نشد، بهتر است با پشتیبانی اسنپ تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

چگونه لوکیشن اسنپ را در آیفون فعال کنیم؟

برای دستیابی به موقعیت مکانی روی اپلیکیشن اسنپ لازم است لوکیشن را در گوشی آیفون خود فعال کنید. فعال كردن لوكيشن اسنپ در آيفون بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای روشن كردن لوكيشن اسنپ در آيفون مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد قسمت Setting شوید.
  2.  روی گزینه Privacy ضربه بزنید.
  3.  وارد بخش Location Service شوید.
  4.  در این قسمت مرورگری را که از آن استفاده می‌کنید پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  5.  پس از آن گزینه (While using the App) یا (Ask Next Time Or When I Share) را بزنید.

بعد از انجام تنظیمات لوکیشن اسنپ در آیفون، به راحتی می‌توانید به نقشه دسترسی پیدا کرده و مبدا و مقصد را تعیین کنید.

دانلود اسنپ برای آیفون

برای اینکه بتوانید از اپلیکیشن اسنپ روی گوشی آیفون استفاده کنید، باید به فروشگاه‌های آنلاین ایرانی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید اسنپ وب را نیز روی مرورگر خود داشته باشید و از آن طریق به این برنامه دسترسی پیدا کنید.

در حال حاضر دانلود اسنپ از طریق اپ‌استور و گوگل‌پلی امکان‌پذیر نیست و فقط نسخه قدیمی آن در اپ‌استور در دسترس است.

سخن آخر

مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون یکی از رایج‌ترین مشکلات کاربران اپلیکیشن اسنپ و گوشی آیفون است. برخی اوقات پیدا کردن آدرس یا باز شدن نقشه اسنپ با مشکل مواجه می‌شود و کاربران نمی‌توانند مبدا و مقصد خود را روی نقشه ثبت کنند.

حل این مشکل کار چندان پیچیده‌ای نیست و به راحتی با انجام چند ترفند ساده می‌توانید مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون را حل کنید. سرعت اینترنت و به‌روزرسانی iOS از اصلی‌ترین راهکارهای حل مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون است که به احتمال زیاد به شما کمک می‌کند.

سوالات متداول

مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون چگونه حل می‌شود؟

برای رفع مشکل لوکیشن اسنپ در آیفون راهکارهای زیر را انجام دهید:

•    بررسی GPS
•    خاموش و روشن کردن GPS
•    به‌روزرسانی iOS
•    پاک کردن حافظه کش
•    استفاده از قابلیت Airplane Mode

چگونه لوکیشن اسنپ را در گوشی آیفون فعال کنیم؟

برای انجام این کار وارد قسمت Setting شوید و در بخش Privacy روی گزینه Location Service ضربه بزنید. در این بخش مرورگر خود را انتخاب کرده و لوکیشن آن را فعال کنید.

دانلود اسنپ برای آیفون چگونه انجام می‌شود؟

دانلود اسنپ برای آیفون از طریق فروشگاه‌های ایرانی انجام می‌شود. همچنین می‌توانید از اسنپ وب برای درخواست اسنپ آنلاین یا ثبت سفارش در اسنپ فود استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.