آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

باز کردن جعبه و راه اندازی کنسول بازی، یکی از به یاد ماندنی‌ترین و هیجان‌انگیزترین لحظات زندگی گیمرها است. کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس از جمله مدل‌های پرطرفدار هستند که در مواردی مانند سیستم عامل، نحوه راه‌اندازی و حتی بازی‌ها شبیه به هم هستند. اگر شما هم از آن دسته از گیمرهایی هستید که این کنسول‌ها را خریداری کرده‌اید و برای اولین بار قصد دارید کنسول بازی خود را نصب کنید، بهتر است قبل از اینکه دست به کار شوید با مراحل آن آشنا شوید. به این ترتیب می توانید به راحتی کنسول بازی ایکس باکس و سری اس را راه اندازی و شروع به بازی کنید.

خرید و مشاهده قیمت کنسول ایکس باکس از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

در مقاله پیش‌رو با آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس آشنا می‌شوید؛ از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با کالاتیک همراه باشید.

راه اندازی Xbox Series X و Series S

اولین قدم برای نصب و راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس، جعبه‌گشایی و بررسی قطعات داخل جعبه است. محتویات داخل جعبه ایکس باکس سری ایکس شامل موارد زیر است:

آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس

1. کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس
2. سیم برق
3. کنترلر بی سیم ایکس باکس
4. کابل HDMI با سرعت بالا

جعبه ایکس باکس سری اس نیز شامل موارد زیر است:

1. کنسول بازی ایکس باکس سری اس
2. سیم برق
3. کنترلر بی سیم ایکس باکس
4. کابل HDMI با سرعت بالا

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس را عمودی قرار دهیم یا افقی؟

کنسول بازی سری ایکس هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی قابل نصب و راه اندازی است. اما طبق اعلام سازندگان این محصول، بهتر است که به صورت عمودی قرار بگیرد. حتما این سوال برای شما مطرح شود که ایکس باکس سری اس را عمودی بذاریم یا افقی؟ این محصول نیز با آنکه قابلیت آن را دارد که هم به صورت عمودی قرار بگیرد و هم افقی، اما تیم سازندگان اعلام کرده‌اند که بهتر است به صورت افقی نصب شود.

نحوه قرار دادن ایکس باکس سری اس و ایکس

با توجه به ظاهر ایکس باکس سری اس، علت قرارگیری به صورت افقی را می‌توان عرض کم این کنسول و آن حفظ ایمنی آن در نظر گرفت. درنهایت هر دو کنسول را هم به صورت افقی می‌توان قرار دارد و هم به صورت عمودی، اما بهتر است در این مورد به توصیه تیم طراحان این محصولات پر طرفدار توجه کرد.

آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس

راه اندازی ایکس باکس سری اس و سری ایکس به دو صورت قابل انجام است:

1. راه اندازی کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس با برنامه XBOX

2. راه اندازی کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس بر روی خود کنسول

قدم اول برای راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس انجام تنظیمات اولیه و نرم‌افزاری آن است. این تنظیمات از طریق نصب برنامه XBOX انجام می‌شود. مواردی که باید در این مرحله پس از دریافت آخرین نسخه سیستم عامل باید تنظیم کنید شامل زبان مورد استفاده سیستم، تنطیمات بازی آنلاین در برنامه و مواردی از این دست است. شما به راحتی می‌توانید این مرحله را انجام دهید و به سراغ راه اندازی کنسول XBOX خود بروید. در ادامه به آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با دو روش ذکر شده می‌پردازیم:

آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با برنامه XBOX

کمپانی مایکروسافت نرم افزاری را تحت عنوان برنامه ایکس باکس در اختیار تمام مشتریان خود که کنسول‌های بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس را خریداری کرده‌اند قرار می‌دهد. گیمرها با کمک این برنامه می‌توانند تمامی تنظیمات موردعلاقه خود را اعمال کرده و شخصی‌سازی‌های مورد نظر خود را انجام دهند. روش کار با این نرم افزار بسیار ساده است و به راحتی می‌توانید آن را نصب کنید. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است. در ادامه مراحل نصب و راه اندازی نرم افزار XBOX را شرح می دهیم:

1. مانند تمام برنامه‌ها قدم اول برای نصب اپلیکیشن XBOX دانلود و نصب آن است.
2. در مرحله بعد در این نرم افزار ثبت نام می‌کنید.
3. وارد برنامه شوید و روی آیکونی که به شکل کنسول بازی در سمت راست قرار دارد کلیک کنید.
4. در این مرحله گزینه Set Up A Console برای شما نمایش داده می‌شود؛ آن را انتخاب کنید.
5. حالا روی Set Up A New Console کلیک کنید.
6. پس از اینکه کنسول ایکس باکس را برای اولین بار روشن کردید، یک کد ده رقمی روی صفحه نمایش تلویزیون به شما نمایش داده می‌شود. این کد را وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
7. Connetct To Console را انتخاب کنید تا از طریق گوشی موبایل به شبکه وای فای وصل شوید.
8. حالا روی دکمه Join کلیک کرده تا از طریق گوشی به دستگاه ایکس باکس وصل شوید.
9. روی گزینه Next کلیک کنید و زبان و منطقه جغرافیایی را انتخاب کنید.
10. باز هم روی Next کلیک کرده و در مرحله بعد شبکه وای فای را انتخاب کنید.
11. با فشار دادن دکمه Next و در مرحله بعد، صفحه به روزرسانی نرم افزار به شما نمایش داده می‌شود. تمامی افرادی که قصد دارند برای اولین بار از ایکس باس استفاده کنند نیاز دارند تا جدیدترین نسخه سیستم را دریافت کنند.
12. با انتخاب گزینه Next برنامه در پس زمینه آپدیت می شود و می‌توانید سایر مراحل را انجام دهید.

نصب نرم افزار ایکس باکس سری ایکس و سری اس

در این مرحله به تنظیم حالت ذخیره انرژی و برق دستگاه ایکس باکس بپردازید.
دو حالت پیش روش شما قرار دارد:

1- حالت ذخیره انرژی
2- حالت روشن شدن فوری (Instant-On)

در حالت اول به دلیل کاهش مصرف برق عملکرد سیستم نسبتا کند شده و ممکن است برای کاربر تجربه خوشایندی نباشد. در حالت دوم کنسول در حدود دو ثانیه زمان می‌برد تا به اصطلاح بیدار و فعال شود. این حالت برای بازی از راه دور و حالت به خواب رفتن کنسول Sleep Mode مورد استفاده قرار می‌گیرد. با انتخاب این گزینه، اگر سیستم روی حالت خواب قرار بگیرد، باز هم می‌تواند به روزرسانی‌‌ها را دانلود و نصب کند. به این ترتیب برای انجام بازی موردعلاقه خود نیازی به صبر کردن برای دانلود به‌روزرسانی‌های جدید ندارید.

در این قسمت به یکی از مهمترین مراحل آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با برنامه XBOX یعنی تنظیمات امنیتی می‌رسیم. این برنامه سه روش برای تامین امنیت اکانت در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید هریک از آن‌ها را انتخاب کنید.

1- بدون محدودیت (No Baarries)

در این روش میتوانید هر زمان که مایل بودید بدون انجام هیچ کار اضافه وارد سیستم شوید. نکته مهم در مورد این گزینه این است که هرکس دیگری هم مانند شما می‌تواند به راحتی وارد برنامه شود. از این گزینه مناسب استفاده از ایکس باکس در خانواده است. البته بهتر است بدانید که درمواردی مانند تغییر اطلاعات حساب، خرید یا وارد شدن به یک کنسول دیگر از طریق حساب کاربری نیاز است که رمز عبور خود را وارد کنید. بنابراین رمز عبور خود را هنگام ساختن پروفایل کاربری به ذهن بسپارید.

2- درخواست رمز عبور من (Ask for my passkey)

با این شیوه می‌توانید از یک پین کد شش رقمی به جای رمز عبور خود برای ورود به سیستم استفاده کنید. در این روش یک لایه امنیتی اضافه روی سیستم شما قرار می‌گیرد.

3- دستگاه را قفل کن (Lock it down)

اگر کسی جز شما از کنسول استفاده نمی‌کند، یا اگر تصمیم گرفتید حساب خود را به کنسول شخص دیگری اضافه کنید، این گزینه مناسب شما است. با انتخاب این روش، باید برای هربار ورود به سیستم رمز عبور را به صورت دستی وارد کنید.

پس از انتخاب یکی از روش‌های فوق، برای ادامه تنظیمات کنسول مراحل زیر را طی کنید:

13- پس از انجام این تنظیمات گزینه Next را بزنید.

14- اگر برای یک کنسول دیگر در فضای ابری تنظیمات خاصی را ذخیره کرده‌اید می‌توانید آن‌ها را در این مرحله روی کنسول جدید اعمال کنید. اگر هم تنظیماتی را در این قسمت در دسترس ندارید می‌توانید با فشردن دکمه A به ادامه مراحل راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس روی گوشی بپردازید.

15- یکی از مراحل جذاب راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس روی گوشی، اتصال کنسول به حساب استیم و سایر شبکه‌های اجتماعی است. به این ترتیب می‌توانید دوستان خود را پیدا کرده و هنگام بازی با آن ها در ارتباط باشید. پس از اینکه فرایند به‌روزرسانی کنسول به پایان رسید برنامه XBOX گوشی برای شما یک اعلان ارسال می‌کند.

16- حالا دو باتری AA در کنترلر ایکس باکس قرار داده و با فشردن دکمه Pair که در پشت دسته ایکس باکس و بین ضربه‌گیرها همچنین جلوی کنسول و در کنار درگاه USB قرار دارد، کنترلر را به کنسول وصل کنید.

17- حالا با فشردن دکمه X که روی کنترلر قرار دارد آن را روشن کنید. با انجام این کار کنترلر به سرعت به دستگاه جدید وصل می شود. حالا گزینه Update Controller را انتخاب کنید تا به‌روزرسانی انجام شود و پس از روشن کردن کنترلر و تلویزیون شما آماده‌اید تا به انجام بازی دلخواه خود بپردازید.

آموزش راه اندازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس روی کنسول

اگر برنامه ایکس باکس را ندارید و می‌خواهید هرچه سریعتر فرآیند راه اندازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس انجام شود، می‌توانید روش زیر را امتحان کنید. تنها چیزی که برای انجام این روش نیاز دارید یک حساب کاربری مایکروسافت است. در ادامه مراحل زیر را برای راه اندازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس طی کنید و از انجام بازی‌های موردعلاقه خود لذت ببرید:

1. ابتدا کنسول را با فشردن دکمه XBOX روی کنترلر روشن کنید.
2. دکمه منو را روی دسته ایکس باکس فشار داده و زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید
3. در قدم بعدی شبکه وای فای WIFI که به آن متصل می‌شوید را انتخاب کرده و به آن وصل شوید.
4. پس از اینکه پیام تایید را مشاهده کردید بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
5. حالا پیامی برای شما به نمایش درمی٬اید که از شما می‌خواهد موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب کنید.
6. با انتخاب این گزینه صفحه مربوط به به روزرسانی برنامه را می توانید مشاهده کنید
7. روی گزینه Strar Update کلیک کرده تا آپدیت برنامه برای کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس دانلود شود.
8. دکمه XBOX را فشار دهید و کنترلر را روشن کنید
9. برای ادامه عملیات راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس دکمه A را فشار دهید تا دسته بازی به روزرسانی شود.
10. گزینه Update Controller را انتخاب کنید و روی دکمه Next کلیک کنید.
11. دوباره گزینه Next را بزنید
12. در این مرحله باید وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید
13. دراین مرحله مایکروسافت از شما می‌خواهد تا با شرایطی که برای جمع٬آوری اطلاعات در نظر گرفته موافقت کنید؛ پس گزینه Next را بزنید.
14. در اینجا می توانید با انتخاب گزینه Send Optional Data موافقت کنید که داده‌ها برای مایکروسافت ارسال شوند یا خیر. اگر موافق نیستید گزینه No Thanks را انتخاب کنید.
15. این روش نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا اگر قبلا هم کاربر مایکروسافت بوده‌اند تنظیمات شخصی خود را از طریق فضای ابری روی کنسول خود اعمال کنند. اگر تنظیماتی در این قسمت دارید گزینه Apply Setting را زده و درغیراینصورت با انتخاب No Thanks راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس را ادامه دهید.
16. در این مرحله به Link Controller می‌رسید. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت اتومات وارد سیستم خود شوید. درصورتی که مایل نیستید به این روش وارد شوید روی Skip This کلیک کنید.

در انتها دکمه Take Me Home را زده و وارد دنیای هیجان‌انگیز و بی‌نهایتِ بازی‌های کامپیوتری شوید.

چطور بازی‌های ایکس باکس وان را به کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس منتقل کنیم؟

یکی از قابلیت‌های جذابی که کنسول‌های سری ایکس و سری اس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند این است که داده‌ها، فایل‌ها و تمام اچیومنت‌ها و مواردی را که ذخیره کرده‌اند از کنسول ایکس باکس وان به کنسول جدید خود منتقل کنند. دو کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس و سری اس از تمام بازی‌های ایکس باکس وان که قابل اجرا هستند پشتیبانی می‌کنند و گیمر می‌تواند آن ها را با کیفیت و گرافیکی فوق‌العاده‌تر از نسل قبلی تجربه کند. انجام این کار از دو طریق امکان‌پذیر است.

1. استفاده از هارد اکسترنال
2. اتصال به اینترنت

برای انتقال بازی از کنسولی به کنسول دیگر در روش اول، تنها کافی است تا هارد اکسترنال را به دستگاه وصل کنید تا بتوانید با وارد شدن به قسمت My Game And Apps بازی‌هایی را که قبلا ذخیره کرده‌اید مشاهده کنید. روش دوم هم به این صورت انجام می‌شود که کنسول را اینترنت وصل می‌کنید و تمام داده‌ها را به کنسول جدید خود انتقال می‌دهید. شما حتی می‌توانید بازی هایی را که قبلا خریداری کرده‌اید دانلود کرده و روی دستگاه جدید نصب کنید. سرعت انتقال داده‌ها در این روش به سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

چگونه ویژگی کنترل والدین را در ایکس باکس فعال کنیم؟

معمولا بچه‌ها دوست دارند تمام وقت خود را پای کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس بگذرانند. به همین علت والدین نیاز دارند تا بتوانند با اعمال برخی تنظیمات دسترسی فرزندان خود را کنترل کنند. به عنوان مثال محدودیت زمانی اعمال کنند تا بچه ها نتوانند از یک مدت زمانی بیشتر با ایکس باکس بازی کنند. همچنین می‌توانند تعیین کنند که چه نوع محتوایی برای فرزندانشان نمایش داده نشود.

نحوه تنظیم کنترل‌های والدین برای Xbox Series X|S به این صورت است که در قسمت Setting وارد بخش Family Setting شده و گزینه Edit را انتخاب کنید. در این بخش از قسمت بالا سمت راست گزینه افزودن را انتخاب کرده و «اضافه کردن فرزند» را انتخاب کنید. سپس با انتخاب افزودن حساب یا ایجاد حساب جدید اطلاعات حساب کاربری مایکروسافت فرزند خود را وارد کنید و در ادامه تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله به آموزش راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس پرداختیم. همانطور که ذکر شد شما می توانید کنسول جدید خود را از دو طریق راه اندازی کنید. این دو روش از طریق نرم افزار ایکس باکس و روی گوشی یا روی خود کنسول انجام می شوند. اگر انتظار کشیدن برای انجام فرآیند راه اندازی کنسول ایکس باکس از طریق برنامه روی گوشی برای شما سخت است، به سراغ روش دوم بروید و سریع٬تر کنسول خود را راه اندازی کنید. فراموش نکنید که می‌توانید بازی ها و اطلاعات خود را از کنسول قبلی به کنسول جدید انتقال دهید همچنین با کمک قابلیت کنترل‌های والدین برای Xbox Series X|S تنظیمات شخصی را برای فرزندان خود انجام دهید.

سوالات متداول

راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با چند روش انجام می شود؟

راه اندازی کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس با دو روش انجام می ‌شود. یا از طریق نرم افزار و نصب روی گوشی موبایل و یا روی خود کنسول ایکس باکس.

برای انجام تنظیمات اولیه ایکس باکس سری ایکس چگونه انجام می شود؟

اگر از طریق نرم افزار می‌خواهید کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس و سری اس را راه اندازی کنید باید ابتدا نرم افزار آن را دانلود و نصب کنید و تنظیمات اولیه را انجام بدهید. اگر هم تصمیم دارید کنسول بازی را روی خود دستگاه راه اندازی کنید باید ابتدا یک حساب کاربری مایکروسافت ایجاد کرده و از طریق آن تنظیمات اولیه را اعمال کنید.

روشن شدن ایکس باکس سری ایکس و سری ایکس چگونه است؟

کنسول بازی با فشردن دکمه XBOX روشن می‌شود.

کدام قابلیت ایکس باکس سری اس و ایکس برای کنترل های والدین کاربرد دارد؟

ویژگی کنترل‌های والدین برای Xbox Series X|S به شما کمک می‌کند تا پدر و مادرها بتوانند هم بر ساعات بازی فرزندان خود و هم بر دسترسی آن‌ها بر محتوا نظارت کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.