بررسی لپ‌ تاپ تاشو اپل


سارا میرشریف
نظرات 0
content-main-img

قطعاً طی چند سال اخیر شاهد پیشرفت صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند و ورود این گوشی‌ها به بازار بوده‌اید. به تازگی کمپانی‌هایی مانند ایسوس دست به طراحی لپ‌تاپ‌هایی با صفحه تاشو زده‌اند. با این وجود اپل قصد ندارد در این زمینه از رقبایش عقب بماند و ظاهراً قصد دارد لپ تاپی با صفحه تاشو را طراحی و عرضه کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، کمپانی اپل در حال مذاکره با سازندگان نمایشگرهای تاشو برای تولید مک بوک با صفحه نمایش انعطاف پذیر و تاشو است.

خرید و مشاهده قیمت لپ تاپ از فروشگاه اینترنتی کالاتیک

لپ تاپ تاشو اپل چه زمانی عرضه می‌شود؟

با توجه به گزارش‌ها، ظاهراً اپل قصد دارد لپ‌تاپ تاشو خود را حداکثر تا سال 2026 معرفی کند. انتظار می‌رود اپل این محصول را در سال 2025 معرفی و در سال آینده عرضه کند.

لپ تاپ تاشو اپل

چرا اپل برای گوشی‌ های خود از فناوری تاشو استفاده نکرد؟

با توجه به اینکه کمپانی سامسونگ توانست با طراحی و تولید گوشی‌های تاشو خود بسیار خوش بدرخشد، انتظار می‌رفت کمپانی اپل در طراحی گوشی‌های جدید خود از این فناوری بهره ببرد تا اینکه موضوع عرضه لپ تاپ تاشو اپل مطرح شد. اپل معتقد است باوجود اینکه تولید نمایشگرهای تاشو بزرگ امری دشوار است، اما سود بیشتری ایجاد می‌کنند و می‌تواند کاربران را بیشتر غافلگیر کند.

مقاله مرتبط:

هرآنچه باید درباره مک بوک ایر 2023 بدانید

ویژگی های لپ تاپ تاشو اپل

بررسی ویژگی‌ های احتمالی لپ تاپ تاشو اپل

بر اساس شایعات منتشر شده برخی ویژگی‌ها به احتمال زیاد در لپ تاپ های تاشو اپل به کار خواهند رفت. در این بخش به صورت اجمالی به بررسی این ویژگی‌های احتمالی می‌پردازیم:

1. طراحی صفحه نمایش

به گفته راس یانگ، تحلیلگر (DSCC)، کمپانی اپل قصد دارد این لپ‌تاپ‌ها را با صفحه نمایش 20 اینچی عرضه نماید که در صورت تا شدن به صفحه نمایش 15.3 اینچی تبدیل شود. به گفته یانگ، مک بوک تاشو اپل دوکاربردی خواهد بود و می‌تواند هم به عنوان یک لپ تاپ تاشو و یا به عنوان یک تبلت با صفحه کلید خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

2. فناوری استفاده شده در صفحه نمایش

این موضوع مطرح شده است که اپل قصد همکاری با LG Display برای توسعه این صفحه نمایش OLED تاشو را دارد. LG Display برای تولید صفحه نمایش در حال کار بر روی فناوری است که از یک شیشه پوششی فوق نازک برای افزایش انعطاف صفحه نمایش استفاده می‌کند. به گفته مینگ چی کو تحلیلگر اپل، این کمپانی در حال آزمایش فناوری صفحه نمایش کاغذ الکترونیکی (EPD) است که این موضوع باعث افزایش کیفیت صفحه نمایش دستگاه می‌شود.

3. صفحه کلید دیجیتال لپ تاپ اپل

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب لپ تاپ تاشو اپل، بهره‌مندی از صفحه کلید دیجیتال به جای صفحه کلید فیزیکی است. اپل به احتمال زیاد قصد دارد از تکنولوژی لمسی در صفحه کلید این دستگاه بهره ببرد.

4. وضوح تصویر در نمایشگر تاشو

طبق گفته‌ها، ظاهراً این نوت بوک تاشو اپل می‌تواند تصاویر را با وضوح 4K یا بالاتر به نمایش در بیاورد.

لپ تاپ های تاشو

کدام برندها به جزء اپل از این فناوری در تولید لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده‌اند؟

باید به این موضوع اشاره کرد که کمپانی اپل اولین شرکتی نخواهد بود که قصد دارد لپ‌تاپ تاشو را روانه بازار ‌کند زیرا کمپانی‌های ایسوس و لنوو پیش از این دست به تولید لپ‌تاپ‌های تاشو زده‌اند. لپ تاپ ThinkPad X1 Fold یک لپ‌تاپ تاشو 16٫3 اینچی است که کمپانی لنوو آن را وارد بازار کرده است. همچنین لپ تاپ Zenbook 17 Fold ایسوس نیز با نمایشگر 17 اینچی یکی دیگر از لپ تاپ‌های تاشویی است که در بازار موجود است.

سخن آخر

در آخر باید گفت هنوز نمی‌توان از ویژگی‌های گفته شده در رابطه با لپ تاپ تاشو اپل اطلاعات دقیقی را ارائه کرد و ویژگی‌های گفته شده در این مطلب در حد حدس و گمان است. برای دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با این محصول باید منتظر ماند تا کمپانی اپل اطلاعات را منتشر نماید.

پرسش های متداول

آیا لپ تاپ های تاشو کیفیت بالایی دارند؟

بله؛ این لپ تاپ ها علاوه بر کیفیت بالا، حمل آسانی دارند و به راحتی می‌توان از آن در همه جا استفاده کرد.

مک بوک ها چقدر عمر می کنند؟

در جواب به این سوال باید گفت، مک بوک‌های اپل می‌توانند پنج تا هشت سال دوام بیاورند.

قیمت لپ تاپ تاشو اپل چقدر است؟

مک بوک تاشو اپل به احتمال زیاد با قیمت بالایی روانه بازار خواهد شد ولی هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصول در دسترس نیست.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.