مقایسه بینگ، بارد و چت جی پی تی


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
به‌نظر شما از بین چت‌بات‌‌های بینگ مایکروسافت، بارد گوگل و چت جی پی تی  OpenAI کدام یک بهتر است؟‌ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد ربات‌های متفاوتی هستیم که می‌توانند در هر زمینه‌ای به نیاز کاربران پاسخ دهند. ربات‌های چت‌بات که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند به شدت سر زبان‌ها افتاده و مورد استفاده کاربران بسیاری قرار می‌گیرند. این موضوع سبب شده تا شرکت‌های معروف در دنیا برای جا نماندن از این رقابت، چت‌بات برند خود را معرفی کند.
اولین بار چت بات Chat GPT با آمدن خود غوغایی به پا کرد و توانست با جلب توجه کاربران بسیاری از سراسر دنیا بسیار قدرتمند ظاهر شود. بعد از موفق عمل کردن ChatGPT، مایکروسافت و گوگل هم تصمیم گرفتند که چت‌بات خود به نام‌های بینگ و بارد را معرفی و روانه بازار کنند. 
در این مقاله به معرفی و بررسی سه چت بات بینگ، بارد و چت جی پی تی می‌پردازیم  و خواهیم دانست که هر چت‌بات برای چه انجام کاری بهتر عمل می‌کند. 

مشاهده لیست قیمت گوشی موبایل

معرفی چت بات بینگ

ربات بینگ (Bing) یکی از چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط مایکروسافت تولید شد و در اختیار کاربران قرار گرفت. این چت بات برای تولید کردن محتوای مدنظر کاربران از دو مدل پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشین (ML) بهره می‌برد. 
منظور از مدل یادگیری ماشین در ربات بینگ این است که مجموعه‌ای بزرگ از اطلاعات در اختیار هوش مصنوعی بینگ قرار داده می‌شود که با سرچ کاربر، داده‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند و در اختیار فرد قرار می‌گیرند. البته به دلیل اتصال این ربات به موتور جستجوی بینگ، چت‌بات به منظور ارائه اطلاعات بیشتر به کاربر به اینترنت مراجعه می‌کند و اطلاعات جدیدی را از آن استخراج کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 
پردازش زبان طبیعی (NLP) هم به این صورت است که بین کاربر و هوش مصنوعی یک مکالمه دوطرفه برقرار می‌شود و هنگامی که یک سوال از او پرسیده شود یک پاسخ ساده و خلاصه را به کاربر می‌دهد. علاوه بر رسیدن به پاسخ سوالات می‌توانید از چت بات بینگ در گرفتن پیشنهادات، نوشتن شعر و داستان، تولید محتوای متنی و تصویری و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید.

معرفی چت بات بینگ

نحوه استفاده از چت بات بینگ

  1. وارد سایت Bing.com شوید.
  2. وارد حساب کاربری مایکروسافت خود شوید. برای این کار باید روی آیکون آدمک مانندی که در سمت بالا دیده می‌شود، کلیک کنید.
  3. سپس Gmail یا شماره موبایل خود را وارد کنید. ( متاسفانه از شماره‌های ایران پشتیبانی نمی‌شود.)
  4. در این مرحله یک کد به Gmail یا گوشی شما ارسال می‌شود که برای ادامه مراحل باید آن را وارد کنید.
  5.  بعد از این که وارد حساب کاربری شدید، به صفحه اصلی Bing بازگردید.
  6. اکنون سوال یا عبارت مدنظر خود را در نوار جستجو تایپ کنید و در آخر اینتر را بزنید.
  7. اکنون لیست نتایج به شما نمایش داده می‌شود، در سمت راست یک باکس با نماد چت‌بات بینگ مشاهده می‌کنید. در این قسمت می‌توانید پاسخ این هوش مصنوعی را بخوانید.
  8. برای تعامل و گفتگوی بیشتر با هوش مصنوعی بینگ در مورد موضوع می‌توانید روی گزینه see more یا Let's chat در این کادر کلیک کنید.

امکانات ارائه دهنده چت بات Bing

  • استفاده رایگان
  • استفاده از مدل زبانی OpenAIs GPT-4
  • جستجوی مناسب 
  • ارائه پاسخ به صورت کامل
  • نمایش لینک های مربوط به جستجو
  • به کار بردن کلمات خلاقانه 
  • تولید تصاویر با استفاده از DALL-E 3
  • توانایی کپی یا ارسال متن تولید شده
  • امکان پرسش 30 سوال و برقراری 300 مکالمه را در طول روز

معرفی چت بات بارد

یکی دیگر از  ربات های هوش مصنوعی که میتواند مانند یک انسان جواب دقیقی به پرسش های کاربران دهد، چت بات بارد (Bard) است. این چت بات در سال ۲۰۲۱ توسط گوگل معرفی شد که مانند چت بات بینگ قادر خواهد بود از طریق پردازش زبان طبیعی (NLP) و یادگیری ماشینی (ML) با کاربر ارتباط گرفته و به سوالات او پاسخ دهد.
در حقیقت گوگل با اسکن کلمات وارد شده و الگوهای زبانی انسان، گفتگویی ایجاد کرده و در آن به تقاضای کاربر پاسخ می‌دهد.

معرفی چت بات بارد

نحوه استفاده از گوگل بارد

1. برای استفاده از چت‌بات گوگل نیاز به ساخت یک حساب کاربری گوگل دارید تا بتوانید از طریق آن از چت‌بات استفاده کنید.
2. بعد از وارد شدن به حساب کاربری، وارد آدرس Bard.google.com شوید و روی گزینه Sign-In کلیک کنید.
3. در قدم بعدی اطلاعات خود را که شامل email یا شماره تلفن است، همراه با رمز عبور وارد کنید.
4. پس از موافقت با قوانین گوگل بارد، وارد برنامه شوید.
5. در این مرحله پنجره چت را باز کنید و سوال و درخواست خود را بنویسید و به راحتی از قابلیت ها، ابزارها و امکانات این برنامه استفاده کنید.

امکانات ارائه دهنده چت بات بارد

  • خواندن تصاویر
  • پشتیبانی از زبان بشر
  • ساخت یک ایده برای انجام کارها به روش‌های مختلف
  • دریافت خلاصه‌ای سریع و آسان از موضوعات مختلف
  • ساخت محتوا برای ایمیل
  • نوشتن مقاله، بلاگ پست و غیره همراه با لینک منبع‌شان

معرفی چت‌بات چت جی بی تی

چت جی پی تی (ChatGPT) اولین چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط شرکت OpenAI به منظور پاسخگویی به سوالات کاربران طراحی شد. ربات Chat GPT از طریق LLM یا مدل زبان برنامه نویسی بزرگ پشتیبانی می‌شود و هم اکنون در دو نسخه  GPT-3.5 (رایگان) و GPT-4 (خرید اشتراک) در دسترس است. 
البته در حال حاضر امکان ثبت نام در Chat GPT با شماره تلفن های ایران وجود ندارد مگر اینکه از شماره‌های مجازی یا ایمیل برای ورود به این ربات استفاده کنید. در غیر اینصورت می‌توانید از چت‌بات بینگ که امکان استفاده از آن در ایران هم وجود دارد، استفاده کنید.

نحوه استفاده از چت جی بی تی

  1. وارد وب‌سایت OpenAI.com شوید.
  2. روی گزینه‌ی Sign up کلیک کنید.
  3. آدرس ایمیل خود را وارد کنید. البته اگر حساب Gmail و یا اکانت مایکروسافت نیز دارید، با کلیک روی گزینه‌های Continue with Google یا Continue with Microsoft Account‌ می‌توانید به مرحله‌ی بعد بروید.
  4. رمز عبور خود را انتخاب کنید.
  5. نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.
  6. به حساب ایمیل خود رفته و ایمیل ارسال‌شده از سوی OpenAI را باز کنید. روی گزینه‌ی Verify Email Address کلیک کنید تا ایمیل‌تان تایید یا Verify شود.
  7. در این مرحله از شما یک شماره تلفن درخواست می‌شود. هدف از این کار، افزایش امنیت حساب شماست. پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، روی گزینه‌ی Send Code کلیک کنید.
  8. کد ارسال‌شده به موبایل‌تان را در کادر مربوطه وارد کنید.
  9. به‌منظور استفاده از ChatGPT باید قوانین وب‌سایت OpenAI را مطالعه و با کلیک روی گزینه‌های Next و در آخر Done، با آن‌ها موافقت کنید.
  10. حساب ChatGPT شما ساخته شده است.

معرفی چت جی بی تی

شما باید از  ChatGPT استفاده کنید

1- اگر می‌خواهید محبوب‌ترین و بهترین چت بات هوش مصنوعی را امتحان کنید
چت جی بی تی با جذب 100 میلیون کاربر تا کنون توانسته عنوان محبوب‌ترین چت بات هوش مصنوعی را از آن خود کند. بنابراین اگر می‌خواهید از رباتی مطمئن و کاربردی استفاده کنید، ChatGPT را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
2- مایل به پرداخت هزینه اضافی برای ارتقاء هستید
OpenAI نسخه GPT-3.5 را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است. اما برای اینکه بتوانید از نسخه بالاتر آن یعنی GPT-4 استفاده کنید ملزم به خرید اشتراک و پرداخت هزینه ماهانه به مبلغ 20 دلار هستید. طبق تست‌های انجام شده روی این دو نسخه، GPT-4 با عملکرد بهتر و ارائه محتوای یونیک و باکیفیت توانست به راحتی رقبا را کنار زده و جایگاه خود را بین ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تثبیت کند.
GPT-4 با داشتن بیش از 100 تریلیون پارامتر می‌تواند پاسخ صحیحی به سوالات کاربران داده و به عنوان بهترین و کامل‌ترین چت‌بات شناخته شود.

امکانات ارائه دهنده چت جی بی تی

  • استفاده از GPT-3.5 رایگان، استفاده از GPT-4 به صورت خرید اشتراک ماهانه
  • استفاده از مدل زبانی OpenAI GPT-3.5-turbo (ChatGPT Plus: GPT-4(
  • جستجوی مناسب 
  • ارائه پاسخ به صورت کامل و کاملا یونیک
  • به کار بردن کلمات خلاقانه (حتی در صورت نیاز به استفاده از کلمات کلیدی می‌توانید هنگام جستجو کلمات مورد نیاز را وارد کنید.)
  • تولید تصاویر با استفاده از DALL-E 3
  • می تواند پیوندهای کل مکالمات را به اشتراک بگذارد. هر کسی که پیوند را داشته باشد می تواند گفتگو را ادامه دهد.
  • توانایی کپی یا ارسال متن تولید شده
  • مکالمات نامحدود در روز؛ کاربران ChatGPT Plus هر سه ساعت 50 پیام GPT-4 دریافت می کنند.

سخن آخر
همانطور که شاهد هستید موج جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی دنیا را گرفته است که کار و زندگی انسان ها را ساده‌تر می‌کنند. چت‌بات‌های bing، bard و ChatGPT ربات‌هایی خارق‌العاده هستند که که می‌توانند با قدرتی شگفت‌انگیز به دستورات وارد شده از جانب کاربران پاسخ دهند.
دانستن این موضوع که هر چت‌بات برای انجام چه کاری بهتر است نیاز به کمی تحقیق و مطالعه دارد. ما تصمیم گرفتیم با ارائه امکانات این چت‌بات‌ها به شما کمک کنیم تا بتوانید بر اساس نیاز خود چت بات مورد نظرتان را انتخاب کنید.
به نظر شما کدام چت بات بهتر است؟

پرسش های پرتکرار

آیا بینگ چت رایگان است؟

بله چت بات بینگ چت رایگان است اما محدودیت هایی دارد و می‌توانید تنها 20 سوال و 200 مکالمه را در طول روز داشته باشید.

چت بات Chat GPT بهتر است یا bard؟

پاسخ به این سوال سلیقه ای است و به نیاز کاربر بستگی دارد. اما به نظر من چت جی بی تی (Chat GPT) یکی از قدرتمندترین چت بات های حاضر در بستر اینترنت است.

آیا bard از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله بارد از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند ولی نمی‌توان توقع تسلط کافی به زبان فارسی را از او داشت.

مشاهده لیست قیمت و خرید لوازم دیجیتال

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.