بهترین پاوربانک | راهنمای خرید + معرفی بهترین مدل ها


نازنین شفایی
نظرات 0
content-main-img
در دنیایی که باتری گوشی و هندزفری‌ها هر لحظه در حال تمام شدن است، بد نیست یک گزینه بک‌آپ برای مواقع اضطراری داشته باشیم. بهترین پاوربانک ها نه تنها اطمینان خاطری برای زمان‌های بی‌شارژی هستند، بلکه می‌توانند چند دستگاه را به طور هم‌زمان از خاموش شدن نجات دهند.

در دنیایی که باتری گوشی و هندزفری‌ها هر لحظه در حال تمام شدن است، بد نیست یک گزینه بک‌آپ برای مواقع اضطراری داشته باشیم. بهترین پاوربانک ها نه تنها اطمینان خاطری برای زمان‌های بی‌شارژی هستند، بلکه می‌توانند چند دستگاه را به طور هم‌زمان از خاموش شدن نجات دهند. بازار ایران پر است از پاوربانک‌های برندهای مختلف که ادعای داشتن ظرفیت‌های بالا دارند، اما در عمل حتی نمی‌توانند یک بار هم گوشی شما را فول‌شارژ کنند. برای اینکه در دام این تبلیغات واهی نیفتید و بهترین خرید عمرتان را داشته باشید، لازم است اول از همه با شرکت‌های موفق در زمینه تولید پاوربانک آشنا شوید. به همین دلیل امروز قصد داریم به معرفی چند پاوربانک باکیفیت و قدرتمند بپردازیم که از پس شارژ کردن گوشی و لپ‌تاپ شما برخواهند آمد.

قیمت پاوربانک

معرفی ۶ مدل از بهترین پاوربانک های بازار براساس کاربرد

بسته به اینکه می‌خواهید چه گجتی را شارژ کنید گزینه‌های متنوعی از پاوربانک‌های معمولی گرفته تا پاوراستیشن‌های غول‌پیکر پیش روی‌تان است. بدون اغراق در حال حاضر تنها یک کمپانی وجود دارد که بهترین پاوربانک ها را تولید می‌کند و آن برند انکر است. سرمایه‌گذاری‌های وسیع این شرکت بر روی تکنولوژی شارژ GaN سبب شده تا پاوربانک‌های انکر بدون اینکه ضخامت زیادی داشته باشند، بهترین بازدهی را برای‌تان فراهم کنند. از این جهت تصمیم گرفتیم بخش اعظم لیست زیر را به پاوربانک‌های انکر اختصاص دهیم و تا جای ممکن مدل‌های درجه یک را معرفی کنیم. در ادامه ۶ پاوربانک مختلف را به تفکیک قابلیت‌ها، ابعاد، توان و قیمت با هم بررسی می‌‌کنیم تا دید کاملی نسبت به نیازهای‌تان داشته باشید.

1. بهترین پاوربانک از همه نظر؛ Anker 733 Power Bank

انکر ۷۳۳ ثابت کرده که نیازی نیست برای بهترین پاوربانک بودن بالاترین توان را داشت. این شارژر همراه با توان ۶۵ واتی و پورت‌های متعددش می‌تواند آیفون ۱۵ شما را با توان ۲۰ وات فول‌شارژ کند. علاوه بر این اگر کروم‌بوک یا مک‌بوک ایر داشته باشید هم انکر GaNPrime PowerCore 65W از پس شارژ کردنش برمی‌آید. تعداد پورت‌های کلی این پاوربانک ۳ عدد بوده که ۲ تای آن USB-C و یکی USB-A است. اما در کنار این پورت‌ها شما می‌توانید پاوربانک را از طریق دوشاخه تعبیه‌شده در بدنه به برق وصل کنید تا شارژ شود. در واقع با خرید Anker 733 شما هم یک پاوربانک دارید و هم یک شارژر دیواری توان بالا که گوشی و تبلت و لپ‌تاپ‌تان را شارژ می‌کند. استفاده از دوشاخه سبب شده تا یک کابل کمتر بین دست و پای‌تان باشد و برای شارژ کردن خود پاوربانک نیازی به کابل اضافه نداشته باشید.

بهترین پاوربانک انکر GaN Prime
ابعاد این پاوربانک ۶۵ واتی ۵.۶×۱۱×۱۵.۲ سانتی‌متر بوده و کمی ضخیم است. به همین دلیل شاید فکر کنید استفاده از آن به عنوان شارژر دیواری خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. اما این مسئله چالش بزرگی برای‌تان ایجاد نکرده و تازه اجازه می‌دهد در زمان شارژ شدن پاوربانک ۳ دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنید. انکر ۷۳۳ دارای ظرفیت ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده و می‌تواند آیفون ۱۵ را دو بار کامل شارژ کند. البته در مورد سامسونگ این میزان کمتر بوده و S23 Ultra بار دوم نهایتاً تا ۳۰ درصد شارژ خواهد شد. دو پورت تایپ سی این پاوربانک در زمان اتصال به برق قادرند توان ۶۵ وات را برای‌تان فراهم کنند ولی در حالت عادی تنها ۳۰ وات توان شارژدهی دارند. این پورت‌ها دو طرفه هستند و اگر به پریز برق دسترسی نداشته باشید، به راحتی می‌توانید به عنوان پورت ورودی و برای شارژ کردن پاوربانک از آن‌ها استفاده کنید.

2. بهترین پاوربانک توان‌بالا؛ Anker Prime 27,650mAh Power Bank

اگر پاوربانک توان‌بالا می‌خواهید باید با ابعاد حجیمش هم کنار بیایید. با این حال Anker Prime نسبت به توان ۲۵۰ واتی و قابلیت اتصال بلوتوثی‌اش خیلی بزرگ نیست و صرفاً ضخامت زیادی دارد. یک سمت بدنه پاوربانک دارای نمایشگر باکیفیت OLED است که اطلاعات دقیقی از میزان شارژ باقی‌مانده، اتصال بلوتوث و توان شارژ در اختیارتان می‌گذارد. اما جالب‌ترین ویژگی انکر پرایم 27K در اتصال بلوتوثی آن است؛ شما می‌توانید با کمک کلید روی بدنه و برنامه Anker پاوربانک را به گوشی‌تان وصل کرده و حتی مکان‌یابی‌اش کنید. با زدن گزینه Find Device در اپ انکر، پاوربانک آلارمی را به صدا در می‌آورد تا هرجایی که باشد پیدایش کنید.

بهترین پاوبانک توان بالا Anker Prime
این پاوربانک دارای دو پورت تایپ سی با توان‌های ۱۴۰ وات و یک پورت یو‌اس‌بی ۶۵ وات است. در صورتی که بخواهید از دو درگاه USB C به‌طور هم‌زمان استفاده کنید، پورت بالایی ۱۴۰ وات و پورت پایینی ۱۰۰ وات را در اختیارتان می‌گذارد. استفاده از ترکیب USB و تایپ سی هم به ترتیب توان‌های ۶۵ و ۱۴۰ وات را برای‌تان فراهم می‌کند. در آخر اگر می‌خواهید سه دستگاه را با هم شارژ کنید توان یو‌اس‌بی به ۱۸ وات کاهش پیدا کرده و Type C ها هم ۱۴۰ و ۹۲ وات خروجی می‌دهند. این پاوربانک غول‌پیکر قادر است مک‌بوک پرو (M2) یا هر لپ‌تاپی با توان مشابه را در عرض نیم‌ساعت تا ۵۰٪ شارژ کند. پورت تایپ سی PD 3.1 این دستگاه دوطرفه بوده و می‌تواند این پاوربانک پرقدرت را زیر ۴۰ دقیقه فول‌شارژ کند.

3. بهترین پاوربانک جیبی؛ Anker Nano Power Bank

انکر نانو بهترین پاوربانک جیبی این برند با پورت تایپ سی است و توان ۲۲.۵ وات را برای‌تان فراهم می‌کند. بنابراین اگر به یک پاوربانک کوچک نیاز دارید که به راحتی توی کیف و جیب‌تان جا شود، این مدل انتخاب مناسبی برای‌تان است. انکر نانو دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت با بازدهی حدوداً ۷۰ درصدی‌ست، بنابراین انتظار نداشته باشید که بتواند آیفون ۱۵ شما را فول شارژ کند. اس ۲۳ اولترا نیز با این پاوربانک نهایتاً تا ۶۵ درصد شارژ خواهد شد که کاملاً طبیعی‌ست. در واقع این شارژ همراه برای فول شارژ کردن دستگاه‌های شما ساخته نشده بلکه یک گجت پشتیبان است تا در مواقع ضروری گوشی را از خاموش شدن نجات دهد.

بهترین پاوربانک جیبی Anker Nano
فاکتور «توان به وزن» معیاری‌ست که تعیین می‌کند پاوربانک شما به نسبت ابعادی که دارد چه میزان بازدهی فراهم می‌کند. این مدل با داشتن وزن ۱۰۰ گرمی و توان ۲۲.۵ وات یکی از بهترین بهره‌وری‌ها را در بین تمام مدل‌های این لیست دارد.

4. بهترین پاوربانک خوش‌قیمت؛ Baseus Airpow Power Bank 20W

بیسوس یکی از آن شرکت‌هایی است که پاوربانک‌های مقرون‌به‌صرفه و در عین حال کارآمد در اختیار کاربرانش می‌گذارد. سری Airpow 20W یکی از همین پاوربانک‌های خوش‌قیمت با انواع پورت USB یعنی سه پورت تایپ سی، یک یو‌اس‌بی و یک میکرو است. پورت تایپ سی به تنهایی از شارژ ۲۰ وات PD پشتیبانی کرده و آیفون ۱۵ شما را تقریباً دو بار کامل شارژ می‌کند. این پورت از نوع دوطرفه بوده و برای شارژ خود پاور بانک هم استفاده می‌شود. البته سرعت این شارژ با توان ۱۸ وات خیلی زیاد نیست و تقریباً سه ساعت برای فول کردن باتری پاوربانک وقت نیاز دارد.

اقتصادی ترین پاور بانک بیسوس
روی بدنه Airpow چهار چراغ LED تعبیه شده که میزان شارژ باقی‌مانده پاوربانک را برای‌تان مشخص می‌کنند. برای روشن کردن این چراغ‌ها باید کلید پاور نارنجی‌رنگ روی بدنه را بزنید. به طور کلی این پاوربانک قابلیت‌های ویژه چندانی ندارد و صرفاً یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای مواقع اضطراری است.

5. بهترین پاوربانک مگ‌سیف؛ Spigen ArcHybrid Mag

قاعدتاً همه ما انتظار داریم باتری‌پک اپل به جای اسپیگن در این لیست قرار بگیرد، اما در عمل بهترین پاوربانک مگ‌سیف برای شارژ کردن گوشی‌های آیفون مدل ArcHybrid Mag است. طبق تست‌های انجام‌شده توسط Engadget اسپیگن توانسته آیفون ۱۴ پلاس را در یک بازه زمانی مشخص ۱۳ درصد بیشتر از باتری‌پک اپل شارژ کند. علاوه بر توان شارژ، قدرت آهن‌ربایی شارژرهای مگ‌سیف هم یکی از مزیت‌های رقابتی آن‌ها محسوب می‌شود که اسپیگن در زمینه هم از اپل عملکرد بهتری از خودش نشان داده است. این پاوربانک کاملاً به پشت آیفون می‌چسبد و اجازه می‌دهد گوشی را بدون دردسر بلند کرده و با آن کار کنید. باز هم در مقایسه با باتری‌پک، شارژر همراه ArcHybrid دارای ۴ چراغ LED برای نشان دادن باقی‌مانده شارژ است و همه این قابلیت‌ها را با قیمتی بسیار کمتر ارائه داده است.

بهترین پاوربانک مگ‌سیف ArcHybrid
ظرفیت کلی این پاوربانک ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و توان ماکزیمم ۷.۵ وات را برای‌تان فراهم می‌کند. روی بدنه دستگاه یک پورت دو طرفه تایپ‌سی تعبیه شده که هم برای شارژ پاوربانک و هم برای شارژ سیمی گوشی‌های دیگر به کار می‌رود. البته بهتر است پیش از خرید دستگاه این نکته را مدنظر داشته باشید که بازدهی شارژ وایرلس همیشه کمتر از شارژ سیمی‌ست.

6. بهترین پاوربانک کمپینگ؛ Bluetti EB55 700W

Bluetti EB55 یک پاوربانک معمولی نیست، بلکه بهترین مدل پاوراستیشنی است که می‌توانید برای بیرون از خانه و کمپ از آن استفاده کنید. توان ۷۰۰ وات این دستگاه بین ۱۳ پورت خروجی تقسیم شده و یک پاوربانک همه‌کاره برای شرایط اضطراری ایجاد کرده است. EB55 قادر است طیف گسترده‌ای از لوازم برقی شما مانند مینی‌فریزر، ویدیو پروژکتور، لوازم روشنایی و البته گوشی و لپ‌تاپ را شارژ کند تا در طبیعت هیچ مشکلی از لحاظ تامین برق نداشته باشید. بالای بدنه این پاوراستیشن یک پد شارژ وایرلس است که توان ۱۶ وات داشته و برای گوشی‌های وایرلس به کار می‌رود. اما باید بدانید که بخش عمده پورت‌های هیجان‌انگیز در پشت دستگاه تعبیه شده‌اند؛ چهار دوشاخه AC، دو DC همراه با رگولاتور، یک پورت تایپ سی PD 100W و چهار یو‌اس‌بی ۳ آمپر جزو خروجی‌های این دستگاه و دو پورت DC7909 AC و XT60DC جزو ورودی‌های شارژ پاوربانک هستند. با این شارژر همراه عملاً هیچ مشکلی در شارژ کردن لوازم الکترونیکی ندارید و هر دستگاهی با هر نوع کانکتوری را می‌توانید به آن وصل کنید.

بهترین پاوربانک کمپینگ
باتری به کار رفته در این پاوربانک از نوع LiFePO4 یا لیتیوم آیرن فسفات است که بیش از ۲۵۰۰ سیکل شارژ دارد و با ورودی AC در عرض ۳ ساعت فول می‌شود. علاوه بر این اگر پنل خورشیدی داشته باشید، به راحتی می‌توانید پاور استیشن Bluetti EB55 را در خارج از خانه شارژ کنید و به کل از پریز برق بی‌نیاز شوید.

بهترین پاوربانک ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

هر پاوربانکی دارای چند ویژگی کلیدی است که میزان کارآمدی‌اش را برای ما مشخص می‌کند. بنابراین اگر به دنبال بهترین پاوربانک می‌گردید باید این قابلیت‌ها را مدنظر قرار دهید. مهم‌ترین بخش‌هایی که در پاوربانک وجود دارد باتری، پورت‌ها، فناوری‌های فست‌شارژ و توان کلی است که تأثیر زیادی روی بازدهی دستگاه می‌گذارد. پس پیش از خرید اطمینان حاصل کنید که موارد زیر دقیقاً مطابق با خواسته‌های شما باشند.

ویژگی های بهترین پاور بانک

باتری لیتیوم یونی

اکثر پاوربانک‌ها و شارژرهای همراه دارای باتری لیتیوم یونی هستند؛ دلیلش هم این است که این مدل‌ها ابعاد کوچک‌تری دارند و با مشکل اثر حافظه شارژ (Memory Effect) روبه‌رو نمی‌شوند. تنها نکته منفی که ممکن است در مورد باتری‌های لیتیوم یون شنیده باشید احتمال آتش‌سوزی آن‌هاست. البته پیشنهاد می‌کنیم این مورد را جدی نگیرید چون دیگر به اندازه گذشته خطرآفرین نیست؛ زیرا حالا تمام پاوربانک‌های باکیفیت از مکانیزم‌های محدود‌کننده ولتاژ برخوردار می‌شوند و حتی برای بردن داخل هواپیما هم امن هستند. پس موقع خرید پاوربانک حتماً مشخصات فنی را بررسی کرده و مطمئن شوید که باتری Li-ion در آن استفاده شده باشد.

ظرفیت بالا

ظرفیت پاوربانک تعیین‌کننده تعداد دفعاتی‌ست که می‌توانید گوشی و لپ‌تاپ را با آن شارژ کنید. پس قبل از خرید از خودتان بپرسید چه استفاده‌ای از پاوربانک دارید؟ آیا فقط می‌خواهید گوشی و ساعت‌تان را شارژ کنید یا برای لپ‌تاپ و لوازم الکترونیکی بزرگ‌تر هم به آن نیاز دارید؟ پاوربانک‌های مخصوص گوشی معمولاً ظرفیتی بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعت دارند و به راحتی موبایل شما را فول‌شارژ می‌کنند. در حالی که پاوربانک‌های قوی‌تر ظرفیت‌های بالای ۲۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت داشته و برای شارژ تبلت و لپ‌تاپ هم کاربرد دارند. 
این نکته را در نظر بگیرید که ظرفیت باتری‌ها با ابعادشان رابطه مستقیم دارد و هرچه ظرفیت بیشتر باشد، پاوربانک هم بزرگ‌تر و سنگین‌تر می‌شود. اما ظرفیت اسمی پاوربانک به معنای عملکرد واقعی آن نیست؛ مثلاً نمی‌توان انتظار داشت که یک پاوربانک ۱۰۰۰۰mAh گوشی ۵۰۰۰mAh شما را دقیقاً دو بار شارژ کند. چون برای هر باتری‌پک یک درصد بازدهی در نظر گرفته می‌شود که حدوداً ۶۰ درصد ظرفیت اصلی است.

پورت‌های متنوع

با اینکه پورت‌های تایپ سی کم‌کم دارند رقبا را کنار می‌زنند و به عنوان تنها پورت رسمی لوازم دیجیتال شناخته می‌شوند، اما هنوز دستگاه‌های قدیمی‌تری وجود دارند که با کانکتور USB یا لایتنینگ کار می‌کنند. به همین دلیل اکثر شرکت‌ها پورت‌های دیگری را هم در کنار تایپ‌سی‌های پرقدرت روی پاوربانک تعبیه کرده‌اند تا نیاز همه کاربران را پوشش دهند. علاوه بر این، داشتن پریز AC و پورت‌های DC در پاوربانک‌های کمپینگ امکان شارژ طیف گسترده‌تری از لوازم الکترونیکی را برای‌تان فراهم می‌کند و یک پاوربانک همه‌کاره در اختیارتان می‌گذارد. بنابراین هنگام خرید پاوربانک حتماً به تعداد پورت‌ها و ورودی یا خروجی بودن‌شان توجه کنید.

فناوری فست‌شارژ

بهترین پاوربانک ها دارای انواع مختلفی از فناوری فست شارژ هستند تا دستگاه‌های شما را با بالاترین سرعت ممکن شارژ کنند. پورت تایپ سی در ترکیب با فناوری‌های فست‌شارژ بالاترین توان‌های شارژ را در اختیارتان می‌گذارذ تا بتوانید تبلت و لپ‌تاپ‌های بالای ۶۰ وات را هم به راحتی با پاوربانک شارژ کنید. البته برای این کار لازم است حتماً از یک کابل تایپ سی به تایپ سی استفاده کنید که حداقل از توان ۶۰ وات پشتیبانی کند.
از جمله معروف‌ترین فناوری‌های فست‌شارژ می‌توان به PD، کوالکام QC، سوپرشارژ و VOOC اشاره کرد که سرعت شارژ پاوربانک را این رو به آن رو می‌کنند.

طراحی قابل حمل

بیشتر پاوربانک‌هایی که در بازار می‌بینید ظاهری شبیه آجر دارند! برندهای درجه یک شاید کمی روی ظرافت و زیبایی محصول‌شان کار کنند اما معمولاً با یک باتری‌پک مستطیلی تخت طرف هستیم که ظاهرش با بدنه گوشی هماهنگ است. البته پاور استیشن‌ها و پاوربانک‌های توان‌بالا به دلیل پورت‌های متنوع و قابلیت‌های بیشتر ممکن است متفاوت طراحی شوند تا حمل‌ونقل‌شان راحت‌تر باشد. مثلاً پاوراستیشنی که در لیست بالا به عنوان بهترین پاوربانک کمپ معرفی کردیم، بسیار سنگین بوده و بدون دسته قابل جابه‌جا کردن نیست. پس هنگام خرید حتماً به وزن، طراحی و اندازه پاوربانک دقت کنید تا با مشکل سنگینی یا بیش از حد بزرگ بودن مواجه نشوید.

سخن آخر

یادتان نرود که برای انتخاب بهترین پاوربانک موجود در بازار نیاز به کمی اطلاعات فنی دارید. آگاه بودن نسبت به قابلیت‌های ویژه، توان و ظرفیت پاوربانک می‌تواند نتیجه خرید شما را دگرگون کند.

سوالات متداول

چطور بهترین پاوربانک را برای خودمان انتخاب کنیم؟

اول از همه از خودتان بپرسید برای شارژ کردن چه دستگاهی نیاز به پاوربانک دارید و توان آن دستگاه چقدر است. با در نظر گرفتن این دو نکته و تطابق پورت‌ها می‌توانید بهترین مدل را برای نیازتان تهیه کنید.

بهترین پاوربانک برای شارژ لپ‌تاپ کدام است؟

برای شارژ لپ‌تاپ باید سراغ پاوربانکی بروید که از توان بالایی برخوردار باشد. پس توان شارژر لپ‌تاپ را چک کنید و براساس آن خریدتان را انجام دهید.

بهترین برند پاوربانک چیست؟

در حال حاضر شرکت انکر یکی از موفق‌ترین تولید‌کننده‌های پاوربانک است که از فناوری GaN در اکثر باتری‌هایش استفاده می‌کند.
 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.