چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟ ما در این مقاله 10 راه ساده برای فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم.

این روزها اینستاگرام از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از ما در صفحات اینستاگرام خود با خانواده، دوستان و اقوام در ارتباطیم اما گاهی هم اتفاق می‌افتد که توسط افرادی در اینستاگرام بلاک شویم.

قیمت گوشی موبایل

اما چطور بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟ بلاک شدن در اینستاگرام می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، به‌خصوص اگر اشخاص نزدیک زندگی‌تان این کار را انجام دهند. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟

بلاک شدن در اینستاگرام

شاید برای شما هم پیش آمده که یک روز به اینستاگرام بروید و ببینید صفحه اینستاگرام دوستتان ناپدید شده و هر چقدر هم که نام کاربری‌اش را سرچ می‌کنید با عبارت User not found مواجه شوید! 
در این حالت معمولا دو حالت وجود دارد یا شخص مورد نظر شما را بلاک کرده یا اینکه اکانت اینستاگرام خود را حذف یا غیرفعال کرده است. اما زمانی که به اکانت او به هیچ صورت دسترسی ندارید از کجا باید فهمید که در اینستاگرام بلاک شده‌اید یا نه؟

از کجا بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم

خوشبختانه یا متاسفانه اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی به شما اطلاع نمی‌دهند که بلاک شده‌اید اما ترفندهایی هست که توسط خود اینستاگرام و بدون نصب نرم‌افزار خاصی متوجه شویم که بلاک شده‌ایم یا نه؟ 

از کجا بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم؟

با ما همراه باشید تا 10 روش برای فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام را مرحله به مرحله به شما توضیح دهیم.

1- سرچ کردن Username (نام کاربری) برای چک کردن بلاک شدن در اینستاگرام

اگر نام کاربری شخص مورد نظر خود را در قسمت نوار جستجو سرچ کردید و صفحه او را ندیدید یا آن شخص شما را بلاک کرده است یا اکانت خود را غیرفعال کرده است. اگر بلاک نشده باشید در صورتی که پیج او پابلیک (عمومی) باشد، می‌توانید استوری و پست‌های او را مشاهده کنید و اگر اکانتش پرایوت (شخصی) است با عبارت This account is private (این اکانت شخصی است) مواجه خواهید شد.

از کجا بفهمیم بلاک شدیم در اینستا

اگر پروفایل را و تعداد پست‌ها را می‌توانید ببینید اما پست‌های صفحه برایتان نمایش داده نمی‌شود، در این حالت بدانید که بلاک شده‌اید. با این حال به این نکته توجه داشته باشید که افراد ممکن است نام حساب کاربری خود را در اینستاگرام تغییر داده باشند و شما نتوانید با سرچ نام کاربری‌ پیدایشان کنید و این موضوع به این معنا نیست که شما بلاک شده‌اید.

2- چک کردن کامنت‌ها و دایرکت

اگر فردی شما را بلاک کرده باشد، نمی‌توانید برایش کامنت بگذارید یا به او پیام دهید، همچنین نظرات قبلی و قسمت دایرکت شما با آن شخص بعد از بلاک از بین می‌رود. اگر به خاطر دارید که آن شخص برایتان کامنتی گذاشته یا در قسمت دایرکت باهم گفتگو داشته‌اید، می‌توانید از این طریق پروفایل او را پیدا کنید. اگر اکانت آن‌ها را بدون پست می‌بینید (مانند تصویر زیر)، احتمالا بلاک شده‌اید. 

چجوری بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم

3- از لینک پروفایل مختص اینستاگرام استفاده کنید

پس از راه‌اندازی حساب اینستاگرام خود، یک URL منحصر به فرد به شما اختصاص داده می‌شود که شامل نام کاربری شما هم می‌شود. اگر اینستاگرام را با این لینک (instagram.com/username) در مرورگر خود باز کنید و پروفایل مورد نظر را با لینک مستقیم جستجو کنید، یا مستقیما اکانت شخص مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد یا پیام: "متاسفانه، این صفحه در دسترس نیست"

چگونه بفهمیم تو اینستا بلاک شدیم

برای اینکه متوجه شوید در اینستاگرام بلاک شده‌اید یا آن شخص اکانت خود را غیرفعال کرده است. از اینستاگرام خارج شوید و همان URL را در یک تب (Tab) جدید جستجو کنید. در صورت غیرفعال شدن حساب، پیام مشابهی را مشاهده خواهید کرد. اما اگر این بار اکانت او را ببینید، این نشان می‌دهد که شما را در اینستاگرام بلاک کرده است. 

هنگامی که شخصی نام کاربری خود را در اینستاگرام تغییر می‌دهد، نام URL هم به طور خودکار تغییر می‌کند. بنابراین، اگر شخص مورد نظر شما اخیرا نام کاربری خود را تغییر داده است، این روش به شما کمک نمی‌کند تا اکانت اینستاگرام او را پیدا کنید.

4- با یک اکانت دیگر سرچ کنید

اگر می‌خواهید بفهمید در اینستاگرام بلاک شده‌اید یا نه با یک اکانت دیگر اینستاگرام می‌توانید چک کنید. اگر اکانتی با این نام مشاهده نکردید یعنی یا آن شخص اکانتش را غیرفعال کرده است یا نام کاربری خود را تغییر داده. اگر با همان نام کاربری نمایش داده شود، یعنی شما بلاک شده‌اید.

چگونه بفهمیم بلاک شدیم در اینستا

توجه داشته باشید که از اکانتی استفاده نکنید که شخص مورد نظرتان می‌داند که متعلق به شماست، چرا که ممکن است این اکانت شما را هم بلاک کرده باشد. اگر اکانت دیگری ندارید، می‌توانید یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام ایجاد کنید.

5- فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام از طریق چت‌های گروهی مشترک

یکی از روش‌هایی که می‌توان فهمید در اینستاگرام بلاک شده‌ایم یا نه، این است که اگر گروه مشترکی با آن شخص در اینستاگرام داشته‌اید، اکانت اعضای گروه را چک کنید. اگر اکانت او را ندیدید یعنی بلاک شده‌اید.

چک کردن بلاک شدن در اینستاگرام

6- ناپدید شدن پیام‌ها

یکی از نشانه‌های بلاک شدن در اینستاگرام ناپدید شدن چت‌هاست. بنابراین اگر شک کردید که توسط شخصی بلاک شده‌اید یا نه، می‌توانید نگاهی به دایرکت بیاندازید تا ببینید مکالمات ناپدید شده‌اند یا خیر. البته استفاده از این روش برای حالتی است که شما قبلا با طرف مکالمه داشته باشید. باید بگوییم که ناپدید شدن چت‌ها می‌تواند به دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام هم باشد؛ اگر شخصی حساب کاربری خود را حذف کند، چت شما با او هم برای شما از بین می‌رود.

بلاک شدن در اینستاگرام

7. سعی کنید دوباره همان اکانت را دنبال کنید

اگر پروفایل شخص مورد نظر خود را دیدید دوباره حساب کاربری او را Follow (دنبال) کنید. اگر بلاک شده باشید نمی‌توانید او را فالو کنید و با زدن دکمه فالو دوباره آن دکمه را مشاهده خواهید کرد اما اگر شما بلاک نشده باشید با زدن دکمه فالو می‌توانید او را دنبال کنید.چگونه بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم8- حساب کاربری او را منشن و تگ کنید

منشن یا تگ کردن کسی که مشکوک هستید شما را بلاک کرده یا نه یکی از راه‌های فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام است. می‌توانید نام کاربری شخص مورد نظر خود را زیر یک پست تگ یا منشن کنید تا ببینید نتیجه جستجو نشان داده می‌شود یا نه. اگر نشان داده نشد، آن شخص شما را بلاک کرده است.
بلاک شدن در اینستاگرام

9- یک پیام در اینستاگرام به ارسال کنید

وقتی که شما در اینستاگرام توسط یک اکانت بلاک شده باشید، می‌توانید به او پیام ارسال کنید اما توجه داشته باشید که این پیام‌ها به گیرنده نمی‌رسد، حتی اگر ریپلای اینستاگرام باشد. در این صورت که فقط خودتان می‌توانید پیام‌هایتان را ببینید، اگر مشکل اینترنت نداشته باشید باید بدانید که بلاک شده‌اید.

چجوری بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم

10- چک کردن تعداد فالورها و فالویینگ‌ها

یکی از راه‌های فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام چک کردن تعداد فالوورها و فالویینگ‌هاست. اگر متوجه شده‌اید که هر دو کم شده‌اند، این می‌تواند نشانه بلاک شدن شما در اینستاگرام باشد.

 

از کجا بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم

سخن آخر

اکنون می‌دانید چگونه بررسی کنید که آیا شخصی شما را در اینستاگرام بلاک کرده است یا نه. وقتی شخصی شما را در اینستاگرام بلاک می‌کند، اینستاگرام به شما اطلاع نمی‌دهد، اما خودتان می‌توانید با یک یا چند روش ساده متوجه شوید که بلاک شده‌اید یا نه. برای اینکه بفهمیم چگونه در اینستاگرام بلاک شده ایم، 10 راه ساده را در بالا ذکر کرده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

پرسش‌های متداول

آیا می‌توانیم به کسی که ما را در اینستاگرام بلاک کرده است، پیام بفرستیم؟

خیر؛ با صفحه اینستاگرام که آن شخص بلاک کرده نمی‌توانید پیامی به او بدهید.

اگر پروفایل شخصی را پیدا نکردیم، یعنی بلاک شده‌ایم؟

اگر پروفایل به هیچ وجه در جستجوی ظاهر نمی‌شود یا شخص پیج خود را غیرفعال کرده یا بلاک شده‌اید.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.