مدیاتک رسما از تراشه Dimensity 9400 رونمایی کرد!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۴۰۰، با تمرکز بر هوش مصنوعی و بهبود عملکرد پردازشی و گرافیکی، برای گوشی‌های هوشمند معرفی شد.

امروز، مدیاتک از تراشه جدید خود به نام Dimensity 9400 رونمایی کرد. طبق ادعای این کمپانی، تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۴۰۰ با فرایند ۳ نانومتری توسط TSMC ساخته شده و با بهره‌مندی از CPU قدرتمند، واحد گرافیکی بهتر و آخرین فناوری‌ها از جمله ISP جدید، NPU، و بهره‌وری انرژی بهبودیافته می‌تواند عملکردی فوق‌العاده را از خود به نمایش بگذارد.

قیمت گوشی موبایل

مشخصات فنی تراشه‌ دایمنسیتی ۹۴۰۰

لیتوگرافی

۳ نانومتری TSMC

CPU

 هشت هسته (یک هسته‌ی Cortex-X925 با فرکانس ۳٫۶۲ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-X4، چهار هسته‌ی Cortex-A720)

GPU

 Immortalis-G925

NPU

 نسل هشتم NPU مدیاتک (NPU 890)

وای‌فای

7.3Gbps

نمایشگر

WQHD+@180Hz

ضبط صدا

۲۴ بیتی با حداکثر پتشیبانی از ۶ میکروفون

مشخصات تراشه Dimensity 9400

تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ از هشت هسته قدرتمند تشکیل شده که شامل یک هسته Cortex-X925 با فرکانس 3.63 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز است. بر اساس ادعای مدیاتک، تراشه جدید Dimensity 9400 با ۱۵ درصد افزایش IPC (دستورالعمل در هر چرخه)‌، ۳۵ درصد افزایش عملکرد تک هسته‌ای و ۲۸ درصد بهبود عملکرد چند هسته‌ای به بازار عرضه خواهد شد.

بنا به گفته این شرکت، پردازنده گرافیکی Immortalis-G925 با فرکانس 1612 مگاهرتز کار می‌کند و نویدبخش 41 درصد بهبود عملکرد، 40 درصد عملکرد سریع‌تر ردیابی اشعه و ۴۴ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

مشخصات تراشه Dimensity 9400

تراشه Dimensity 9400 در بخش هوش مصنوعی از Agentic بهره برده که طبق اعلام مدیاتک، ویژگی‌های آن در این تراشه نسبت به نسل قبل بهبود یافته است. هوش مصنوعی در این تراشه توسط NPU 890 اجرا می‌شود و شایعه‌ها حاکی از آن است که ۳۵ درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبل خود مصرف می‌کند. همچنین این موتور هوش مصنوعی پیشرفت‌هایی چون 80 درصد عملکرد سریع‌تر در پاسخ‌دهی و بهبود دو برابری در عملکرد تولید پراکنده را به همراه دارد.

به گفته مدیاتک، تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ به قابلیت MediaTek Imagiq 1090 مجهز شده که می‌تواند از ضبط ویدیو HDR در تمام محدوده زوم بدون افت کیفیت پشتیبانی کند. طبق اعلام مدیاتک، تراشه Dimensity 9400 به زودی بر روی گوشی‌های پرچمدار قرار داده خواهد شد. همچنین تاکید کرده که شرکت‌های اوپو و ویوو گوشی‌هایی را با این تراشه وارد بازار خواهند کرد و احتمالا در Oppo Find X8 که در ماه نوامبر و سری vivo X200 که در این ماه عرضه می‌شوند، شاهد حضور دایمنسیتی ۹۴۰۰ باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.