قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق آغاز شد!


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
طبق اعلام سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا، فرایند قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق کلید خورد.

تقریبا دو سال از ممنوعیت واردات گوشی های آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری می‌گذرد؛ اما این موضوع علاوه‌بر اینکه نتوانست از ورود این محصولات به کشور جلوگیری کند، بلکه سبب شد تا آیفون ۱۳ به دلیل برخورداری از گارانتی و رجیستری با قیمت بالاتری نسبت به آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاقی به فروش برسد. به دنبال این موضوع، ستاد مرکزی مبارزه با کالا و ارز، پیگیر قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق شد.

آغاز قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق

حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در ۳۰ مرداد ماه از آغاز قطع آنتن گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاقی رجیسترنشده خبر داد.

دهقانی نیا اعلام کرد که «پیگیری‌های مداوم ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منجر به انجام اقداماتی در این زمینه شده است و نتایج این تلاش‌ها اخیراً مشاهده می‌شود.»

همچنین وی افزود: «البته هنوز تمامی اقدامات لازم در این زمینه به پایان نرسیده و ما همچنان در حال پیگیری هستیم تا تمامی موارد مورد نظر به طور کامل اجرایی شوند.»

قطع آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق واقعیت دارد؟

پیش‌تر رئيس هیئت‌مدیره انجمن تلفن همراه و لوازم جانبی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که ۵۰۰ میلیون دلار آیفون ۱۴ و ۱۵ به کشور وارد شده است که دهقانی‌نیا در مورد رجیستری این محصولات توضیح داد: «این دسته از آیفون‌ها به دلیل عدم ریجستری، آماری ندارند و اطلاعات چندان دقیقی از آن‌ها در دسترس نیست. انجمن‌های صنفی نیز مسئولیت احصا و اعلام آمار واردات کشور را ندارند و نباید در حوزه‌های غیرمرتبط دخالت کنند.»

در حال حاضر با قطع آنتن گوشی های آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق و رجیستری نکردن آن‌ها، عده‌ای هم هستند که ترجیح می‌دهند با این شرایط باز هم از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن، برای فعال کردن سیم کارت خود از یک موبایل ارزان قیمت‌تر استفاده کنند.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.