8 روش افزایش سرعت دانلود در استیم


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

تمامی بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای با پلتفرم استیم آشنا هستند. پلتفرم استیم به گیمرها این امکان را می‌دهد تا بتوانند روی PC بازی‌های مورد علاقه خود را دانلود کنند. اگر شما هم گیمر هستید، حتما دوست دارید تا بازی‌ها به سرعت دانلود و آماده بازی شوند؛ اما متاسفانه گاهی اوقات سرعت دانلود استیم کاهش پیدا کرده و کند می‌شود. اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید نگران نباشید.

جهت مشاهده قیمت لپ تاپ می‌توانید به فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.

خبر خوشی که برای شما داریم این است که با انجام برخی ترفندها و راهکارها می‌توان سرعت دانلود استیم را افزایش داد. در مقاله پیش‌رو قصد داریم این روش‌ها را بررسی کرده و به ارائه راه حل مشکلات رایج در این زمینه بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه این مقاله با کالاتیک همراه باشید.

روش های افزایش سرعت دانلود استیم

استیم یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های بازی‌های ویدیویی روی کامپیوترهای شخصی به حساب می‌آید که کاربران آن به بیش از 120 میلیون نفر می‌رسد. کاربران استیم برای تجربه بازی‌های خود باید عناوین مدنظرشان را دانلود کنند؛ اما گاهی اوقات ممکن است، دانلود بازی از استیم با مشکل مواجه شود. یکی از بزرگ‌ترین مشکل‌ها، کند بودن دانلود از Steam است که در ادامه قصد داریم روش های افزایش سرعت دانلود در استیم را برایتان بازگو کنیم.

1. بررسی سرعت اینترنت

سرعت پایین اینترنت یکی از اصلی‌ترین دلایل کند شدن سرعت دانلود در استیم است. اگر هنگام دانلود بازی در پلتفرم استیم Steam متوجه کند شدن دانلود شدید، بهتر است ابتدا وضعیت اتصال رایانه به اینترنت را بررسی کنید. اگر مشکل از سرعت پایین اینترنت بود، پیشنهاد می‌کنیم درصورت امکان به وای فای قوی‌تری وصل شوید.

راه حل بهتر برای حل این مشکل، استفاده از اتصال سیمی به اینترنت به جای اتصال بی‌سیم است. کابل اترنت کمک می‌کند تا سرعت اتصال به اینترنت بالاتر رفته و داده‌ها با سرعت بیشتری از طریق کابل منتقل شوند. این روش اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین روش های افزایش سرعت دانلود در استیم است.

پلتفرم استیم

2. قطع اینترنت سایر برنامه ها

گاهی اوقات برخی از برنامه‌ها در پس زمینه در حال اجرا هستند که شما از آن‌ها بی‌خبر هستید. اگر این برنامه‌ها به اینترنت وصل باشند به این معناست که در حال مصرف پهنای باند هستند؛ بنابراین با مصرف اینترنت، سرعت دانلود در استیم نیز کاهش پیدا می‌کند. با این توضیح، یکی از 8 روش افزایش سرعت دانلود در استیم قطع اینترنت سایر برنامه‌هایی است که در حال اجرا و مصرف اینترنت هستند.

3. خاموش کردن دانلود Throttling در Steam

گاهی اوقات ممکن است Throttle باعث شود که سرعت دانلود در استیم کاهش پیدا کند. علت این امر آن است که با انتخاب گزینه Throttle سرعت دانلود در برنامه‌های دیگر کاهش پیدا می‌کند. این گزینه در بین استریمرها از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ چرا که هنگام اجرای لایو استریم پخش تصاویر با سرعت بالاتری انجام می‌شود.

 خاموش کردن دانلود Throttling در Steam

بنابراین بهتر است در قدم بعدی برای افزایش سرعت دانلود در استیم گزینه Throttle downloads while streaming را خاموش کنید.

4. غیرفعال کردن VPN

در برخی از موارد ممکن است کاربران از VPN-هایی استفاده کنند که سرورهای کندی دارند. این مسئله سرعت دانلود شما در استیم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و کند می‌کند. اگر روش‌های قبلی کمکی به حل مشکل سرعت دانلود در استیم نکرد، VPN را قطع کنید. همانطور که می‌دانید وی پی ان ها از نقاط مختلف و آی پی های مختلفی وصل می‌شوند. یکی دیگر از روش‌هایی که با کمک آن می‌توانید افزایش سرعت دانلود در استیم را تست کنید، تغییر لوکیشن اتصال است. امکان دارد با اتصال از یک نقطه دیگر سرعت بالاتری را در استیم داشته باشید.

5. پاک کردن کش دانلود در Steam

یکی از مهمترین اقداماتی که پیش از دانلود استیم باید انجام بدهید، پاک کردن کش دانلود استیم است. با پاک کردن کش دانلود، فضا را برای دانلود داده‌های جدید باز کرده و این داده‌ها با سرعت بالاتری دریافت خواهند شد. احتمال اینکه با انجام این روش سرعت دانلود در استیم افزایش پیدا کند، بالا است.

پاک کردن کش دانلود در استیم

6. غیرفعال کردن اتصال Metered در کامپیوتر شخصی و ویندوز

قابلیت Metered کمک می کند تا آپدیت‌های ویندوز به صورت روزانه و یا ماهانه دانلود شود. این اتفاق سبب کاهش حجم اینترنت و پهنای باند می‌شود. اگر با سرعت پایین دانلود در استیم مواجه شدید می‌توانید از طریق غیرفعال کردن اتصال Metered سرعت اینترنت خود را بهبود دهید. برای انجام این کار در ویندوز 11 مراحل زیر را دنبال کنید:
1. به قسمت Setting بروید.
2. گزینه Internet & Network را انتخاب کنید.
3. سپس گزینه Wifi را باز کنید.
4. شبکه ای که به آن وصل شده اید را انتخاب کنید.
5. گزینه Metered Connection را غیرفعال کنید.
در ویندوز 10 هم بعد از ورود به قسمت Setting به بخش Network & Internet رفته و پس از انتخاب Properties گزینه Set as Metered Connection را خاموش و غیرفعال کنید.

7. تغییر منطقه دانلود Steam

کاربران بسیاری از طریق استیم، بازی مورد علاقه خود را دانلود می‌کنند. برای عملکرد بهتر این پلتفرم، استیم تعداد زیادی سرور را در اختیار این افراد قرار می‌دهد. یکی از 8 روش افزایش سرعت دانلود در استیم، تغییر سرور دانلود در استیم است. پیشنهاد ما این است که نزدیک‌ترین سرور به موقعیت جغرافیایی خود را انتخاب کنید.

تغییر منطقه دانلود در استیم

با تغییر منطقه دانلود، احتمال وصل شدن به سریعترین سرور دانلود استیم بالا رفته و سرعت دانلود افزایش پیدا می‌کند. اما اگر باز هم نتیجه دلخواه را نگرفتید نگران نباشید؛ هنوز یک راه دیگر باقی مانده است.

8. غیرفعال کردن دانلود با سرعت محدود در Steam

یکی از قابلیت‌هایی که برنامه استیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد محدود کردن سرعت دانلود است. با فعال کردن این قابلیت، سرعت دانلود از میزانی که مشخص شده است بالاتر نمی رود و فایل‌ها به کندی دانلود می‌شوند.

با غیرفعال کردن این گزینه می‌توانید میزان سرعت دانلود را افزایش دهید. برای انجام این کار برنامه استیم را باز کرده و از قسمت منو به Setting رفته و در قسمت دانلود گزینه Limit Download Speed را غیرفعال کنید.

سخن آخر

پلتفرم استیم محبوب ترین برنامه بین گیمرها است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بازی‌های مورد علاقه خود را به راحتی دانلود کنند. اما گاهی سرعت دانلود در استیم به دلایل مختلفی کاهش می‌یابد.

در این مقاله سعی کردیم به عوامل مهمی که در کاهش سرعت دانلود Steam نقش دارند اشاره کنیم و با ارائه 8 روش افزایش سرعت دانلود در استیم به حل مشکل کاربران و علاقه‌مندان استیم بپردازیم. اگر شما کاربران محترم از روش دیگری برای حل مشکل سرعت دانلود در استیم استفاده کرده‌اید، لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

حل مشکل سرعت دانلود در استیم چگونه است؟

در این مقاله 8 روش افزایش سرعت دانلود برای شما شرح داده شد. شما می‌توانید با انجام هریک از این روش‌ها سرعت دانلود را در استیم افزایش بدهید.

آیا می توان سرعت دانلود را در استیم افزایش داد؟

پاسخ این سوال مثبت است. همانطور که در این مقاله ذکر شد، با 8 روش می توانید سرعت دانلود را در برنامه استیم بالا ببرید. هرکدام از این روش‌ها می‌تواند برای شما مفید و کارآمد باشد.

آیا استفاده از وی پی ان تاثیری در سرعت د انلود استیم دارد؟

گاهی اوقات ممکن است vpn به سرور کندی متصل باشد و سرعت دانلود را پایین بیاورد. برای حل این مشکل VPN ‌را قطع کنید و یا مکان خود را در VPN ‌تغییر دهید.

چگونه کش دانلود را در استیم پاک کنیم؟

ابتدا برنامه را باز کنید، سپس از طریق پوشه تنظیمات، تب دانلود را باز کنید. حالا بر روی Clear Download Cashe کلیک کنید. پس از پاک کردن حافظه دوباره با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد برنامه استیم بشوید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.