۵ روش جلوگیری از سرقت گوشی آیفون


مهزاد اباذری
نظرات 0
content-main-img
سرقت گوشی آیفون یکی از ناگوارترین رخدادهایی است که افراد می‌توانند تجربه کنند. برای جلوگیری از روی دادن چنین تجربه تلخی، می‌توان چند راهکار ساده را در نظر گرفت و اجرایی کرد.

تصور کنید برای برداشتن گوشی آیفون، جیب و کیف خود را جستجو می‌کنید اما آن را پیدا نمی‌کنید؛ آیا آیفون شما گم شده است؟ در این شرایط ممکن است تمامی اطلاعات، تصاویر، یادداشت‌ها و شماره‌های تماس که از آن‌ها بک‌اپ نگرفته‌اید، از دست رفته باشند. مسلما چنین لحظه‌ای بسیار استرس‌زا و نگران‌کننده است. از دست دادن چنین اطلاعاتی، علاوه‌بر ایجاد ناراحتی می‌تواند مشکل‌ساز نیز باشد.

خرید گوشی آیفون

به عنوان مثال، در صورت عدم دسترسی به iCloud، تمامی فایل‌ها، یادداشت‌های کاری و شماره‌های ضروری برای همیشه از دست می‌روند؛ بدترین اتفاقی که برای هر شخص در زمینه کار او ممکن است رخ دهد!

اما نگران نباشید؛ شما با چند راهکار ساده می‌توانید از آیفون خود به خوبی در برابر سارقین محافظت کنید.

۵ روش برای محافظت از گوشی آیفون در مقابل سرقت

روش های زیر به شما کمک می‌کنند تا کمتر با ریسک به سرقت رفتن گوشی آیفون و از دادن اطلاعات خود مواجه شوید:

۱- یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیرانه برای سرقت گوشی آیفون این است که خود را تبدیل به یک هدف چشمگیر برای سارقین نکنید. به عنوان مثال، از گوشی آیفون در مکان‌های عمومی استفاده نکنید. اگر در اماکن شلوغ رفت و آمد دارید، بهتر است گوشی موبایل را در کیف خود قرار دهید و در آن را نیز ببندید.

قرار دادن گوشی آیفون در جیب پشتی شلوار یا در کیف‌هایی که به خوبی بسته نمی‌شوند، ریسک دزدیده شدن را بالا می‌برند.

۲- یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای محافظت از گوشی آیفون، فعال کردن گزینه (Find My iPhone) است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا درصورت گم شدن یا دزدیدن گوشی آیفون، آخرین موقعیتی که تلفن همراه به اینترنت وصل بوده، برای شما نمایش داده شود.

بهتر است هنگام خروج از منزل، گزینه وای‌فای را روشن نگه دارید تا درصورت مفقود شدن گوشی موبایل، راحت‌تر بتوانید آن را پیدا کنید.

روش های جلوگیری از سرقت گوشی آیفون

۳- سعی کنید از قاب‌هایی برای گوشی آیفون خود استفاده کنید که کمتر جلب‌توجه کند. کاور‌هایی که طرح و رنگ ساده‌تری دارند، کمتر هم در معرض دید قرار می‌گیرند. به شما پیشنهاد می‌کنیم از قاب‌هایی استفاده کنید که مدل گوشی را تا حدی پنهان کند و روی لوگوی اپل را بپوشاند.

۴- روشن کردن قابلیت Face ID کمک می‌کند تا اگر هم گوشی آیفون به سرقت رفت، سارق نتواند به اطلاعات شما دست پیدا کند و وارد گوشی شود؛ به این ترتیب شانس بیشتری برای استفاده از قابلیت Find My iPhone و پیدا کردن آخرین محل تلفن همراه خود خواهید داشت.

۵- نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید، پرهیز از دادن گوشی آیفون به افراد غریبه است. به عنوان مثال ممکن است موبایل خود را به اشخاصی که نمی‌شناسید بسپارید تا از شما عکس بگیرند؛ این کار ریسک سرقت گوشی آیفون را بالا می‌برد.

بنابراین بهتر است توجه داشته باشید که گوشی خود را به افراد مشکوک ندهید. بهتر است درخواست خود را با کسانی که همراه خانواده هستند مطرح کنید تا ریسک سرقت گوشی آیفون کاهش یابد.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.