معرفی iPadOS 18 و ویژگی‌های آن


زهرا آریایی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به آپدیت جدید سیستم‌عامل آیپد یعنی iPadOS 18 و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های سیستم‌عامل iPadOS18 چیست؟ خبرهایی از گوشه و کنار درباره به‌روزرسانی بزرگ اپل و معرفی آن در رویداد 2024 WWDC به گوش می‌رسد. احتمالا این رویداد بزرگ 2024 فقط درباره به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اپل خواهد بود و محصول جدیدی در آن معرفی نمی‌شود. انتظار می‌رود که همه آیپدهای سری جدید اپل با سیستم‌عامل iPadOS18 سازگار باشند و مدل‌های قدیمی‌تر از آن بهره‌مند نخواهند شد. در ادامه درباره ویژگی‌ها و امکانات مختلف این سیستم‌عامل بیشتر صحبت می‌کنیم تا با آن آشنا شوید.

قیمت آیپد

ویژگی‌های iPadOS18

در به‌روزرسانی iPadOS 17 شاهد تغییرات زیادی بودیم و باید انتظار به‌روزرسانی جدیدی را در این سال داشته باشیم. اگر شما هم از کاربران آیپد هستید یا صرفا در خصوص این موشوع کنجکاوید، با ما همراه باشید تا در ادامه به برخی از ویژگی‌های iPadOS 18 بپردازیم

ویژگی های ipados 18سیری

اپل در آپدیت جدید سیستم‌عامل iPad از مدل‌های زبانی وسیعی استفقادذعه می‌کند که همین نکته باعث درک بهتر درخواست‌های شما خواهد شد. ما انتظار داریم که مکالمات دو طرفه سیری به مکالمات دو انسان شباهت بیشتری پیدا کند. علاوه بر آن حفظ این مکالمات با سیری در همه دستگاه‌ها مزیت دیگری است که باید به آن توجه کرد.

iMassage

یکی از برنامه‌های پیش‌فرض در آیپد iMassage است که در آپدیت جدید iPadOS از هوش مصنوعی بهره خواهد برد. بررسی گرامر و ویرایش آسان پیام‌ها و لحن آن‌ها نکته مهم دیگری است که شاهد آن خواهید بود.

ویرایش تصویر و ویدیو

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در iOS18 شاهد آن خواهیم بود، ابزارهای ویرایش تصویر و ویدیو است. این ویژگی برای کسانی که به کار با عکس و ویدیو علاقه دارند، بسیار محبوب خواهد بود. با به‌روزرسانی این ابزار، ایجاد تغییرات در ویدیو و عکس‌ها بسیار راحت‌تر و لذت‌یخش‌تر خواهد بود.

برنامه ماشین حساب

برنامه‌های مختلف ماشین حساب وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در آیپد خود نصب کنید. علاوه بر آن اپل یک ماشین حساب به صورت پیش فرض در آیپد قرار داده که در نسخه جدید iPadOS18 با ویژگی‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای در دسترس قرار خواهد گرفت.

برنامه PassWords

اپل در به‌روزرسانی جدید iPadOS یک برنامه مدیریتی برای رمز عبورشما در نظر گرفته که با نام Passwords معرفی می‌شود. این برنامه رمز عبورها را ذخیره و تولید می‌کند، از کدهای احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند و البته روی رایانه‌های ویندوز هم قابلیت اجرا دارد.

کدام آیپد آپدیت iPadOS 18 را دریافت می‌کنند؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، نسخه جدید iPadOS 18 روی تمامی آیپدهای اپل قابلیت اجرا نخواهد داشت. برخی از ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل iPadOS 18 برای دستگاه‌های جدیدتر و قدرتمندتر اجرا می‌شوند. در مجموع می‌توان حدس زد که نرم‌افزار iPadOS 18 توسط دستگاه‌های زیر پشتیبانی می‌شود:

  • نسل سوم آیپد پرو و بالاتر
  • نسل سوم آیپد ایر و بالاتر
  • نسل پنجم آیپد مینی و بالاتر
  • نسل هفتم آیپد و بالاتر

پرسش‌های متداول

رویداد WWDC 2024 اپل چه زمانی برگزار می‌شود؟

این رویداد به وقت ایران در 21 خرداد ساعت 20:30 برگزار می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی سیستم‌عامل iPadOS 18 چیست؟

مهم‌ترین ویژگی‌ها و تغییرات را در سیری و امکانات هوش مصنوعی شاهد خواهیم بود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.