آنچه تاکنون از گلکسی زد فلیپ 6 می‌دانیم!


آنیا عباسی
نظرات 0
content-main-img
در این مقاله به بررسی مشخصات و ویژگی‌های سامسونگ Galaxy Z Flip 6 و تاثیر آن بر بازار گوشی های هوشمند تاشو خواهیم پرداخت.

گوشی های تاشو از اوایل دهه 2000 وارد بازار موبایل شدند و از آن زمان مدت‌هاست که طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. با این حال از آن دوران، گوشی های تاشو بسیار پیشرفته شده‌اند و از آن شکل اولیه خود بسیار فاصله دارند. با ورود به نیمه دوم سال 2024، انتظار داریم سامسونگ از جدیدترین گوشی های تاشو خود، یعنی گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 در رویداد گلکسی آنپکد رونمایی کند.

قیمت گوشی موبایل

رویداد WWDC 2024 اپل به‌تازگی برگزار شده است و این کمپانی بزرگ، در مورد آپدیت جدید سیستم‌عامل خود یعنی iOS 18 و ویژگی‌ها و امکانات آن صحبت کرد. سامسونگ برای رویداد گلکسی آنپکد 2024 که در تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، تمرکزش بر گوشی های تاشو یعنی Galaxy Z Flip 6 و Z Fold 6 خواهد بود.

قیمت گلکسی زد فلیپ 6

سامسونگ تایید کرده است که ابزارهای هوش مصنوعی را که در سری گلکسی S24 به کار رفته‌اند برای گوشی های تاشو جدید خود هم در نظر گرفته است. بنابراین باید منتظر بسیاری از ویژگی‌های Galaxy AI و همچنین ارتقا دوربین و صفحه‌‌نمایش بیرونی بزرگتر در پرچمداران تاشو جدید سامسونگ باشیم. در ادامه تمام شایعات، اطلاعات و اخبار منتشر شده از گوشی Galaxy Z Flip 6 را می‌خوانیم.

نگاهی اجمالی به تمام شایعات و اطلاعات افشا شده از گلکسی Z Flip 6

  • تاریخ انتشار احتمالی: جولای 2024 (تیر 1403)
  • قیمت گلکسی زد فلیپ 6 (تخمینی): از 999 تا 119.99 دلار
  • تراشه شایعه شده: اسنپدراگون 8 نسل 3
  • صفحه نمایش بیرونی: 3.9 اینچ
  • صفحه نمایش اصلی: 6.7 اینچ
  • دوربین‌های پشت: 50 مگاپیکسل فوق عریض
  • ویژگی‌های هوش مصنوعی: Galaxy AI
  • باتری: 3790 میلی‌آمپر ساعت
  • سیستم‌عامل: اندروید 14 با OneUI 6.1

جدیدترین اطلاعات این گوشی پر طرفدار را در مطلب زیر دنبال کنید:
بررسی گوشی گلکسی زد فلیپ 6

قیمت Galaxy Z Flip 6 و تاریخ عرضه

هنوز چیزی در مورد قیمت Z Flip 6 به طور دقیق شنیده نشده است اما هزینه آن احتمالا تا حدودی مشابه قیمت عرضه Galaxy Z Flip 5 خواهد بود که با قیمت 999 دلار (1049 پوند) عرضه شد. می‌توانیم حدس بزنیم که قیمت گلکسی زد فلیپ 6 در حدود این رقم‌ها باشد.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6

گلکسی زد فلیپ 5 در ماه آگوست 2023 عرضه شد، بنابراین منطقی است که منتظر عرضه گلکسی زد فلیپ 6 در اگوست 2024 باشیم اما از آنجایی که رویداد گلکسی آنپکد در 10 جولای و قبل از المپیک 2024 برگزار خواهد شد، احتمالا عرضه گوشی های تاشو جدید سامسونگ در جولای 2024 (تیر 1403) خواهد بود. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که تاریخ عرضه Galaxy Z Flip 6 چه زمانی خواهد بود، اما احتمالا در جولای 2024 باید شاهد عرضه این گوشی های تاشو جدید باشیم.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6: طراحی

سری گلکسی Z Flip بازطراحی سامسونگ از تلفن‌های قدیمی تاشو در عصر حاضر است. سری زد سامسونگ ترکیبی از نوستالژی تلفن‌های تاشو و تکنولوژی پیشرفته صفحه نمایش‌های تاشو است. اولین گلکسی Z Flip در فوریه 2020 عرضه شد و به خاطر طراحی جذاب، اندازه کوچک و مکانیزم لولای آن مورد استقبال قرار گرفت. به تدریج هر نسخه از سری گلکسی Z Flip با بهبودهای تدریجی در طراحی، عملکرد و دوام همراه شد و اکنون با گوشی های تاشو پیشرفته‌ای مواجه هستیم.

گلکسی Z Flip 6 سامسونگ که در جولای سال 2024 عرضه خواهد شد، نمایانگر اوج این پیشرفت‌هاست و تجربه‌ای جذاب را از گوشی های تاشو با ویژگی‌های پیشرفته ارائه می‌دهد. گوشی Samsung Galaxy Z Flip 6 طراحی شیک و جمع‌وجور، نسخه قبل یعنی گلکسی زد فلیپ 5 را با چندین بهبود قابل توجه حفظ کرده است. صفحه‌نمایش گلکسی Z Flip 6 از شیشه فوق‌العاده نازک ساخته شده که با Corning Gorilla Armor پوشانده شده است. این محافظ در سری گلکسی اس 24 سامسونگ هم به کار رفته است که باعث می‌شود این گوشی در برابر ضربه، خراش، گردوغبار و غیره مقاومت بیشتری داشته باشد.

گوشی samssung z flip 6

 بدنه گوشی سامسونگ گلکسی زد از آلومینیوم با استحکام بالا و گوریلا گلس برای دوام بیشتر بهره می‌برد. به گفته یک منبع، سامسونگ ممکن است گوشی Galaxy Z Flip 6 را در رنگ‌های سبز روشن، آبی روشن، نقره‌ای و زرد عرضه کند.

چندین رندر افشا شده با وضوح بالا از Galaxy Z Flip 6 سامسونگ و همچنین یک ویدیوی 360 درجه اینطور نشان می‌دهند که این گوشی تاشو جدید سامسونگ به مدل قبلی یعنی فلیپ 5 شباهت دارد اما ضخامت آن افزایش یافته است که می‌تواند نشان‌‌دهنده باتری با ظرفیت بالاتر باشد. با این حال، هنوز جای سوال است که آیا صفحه نمایش بزرگتر خواهد بود یا خیر؟

Samsung Galaxy Z Flip 6: صفحه‌نمایش

خبرها حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد اندازه کلی صفحه‌نمایش بیرونی گلکسی زد فلیپ 6 را افزایش دهد. ظاهرا این صفحه‌نمایش بیرونی 3.9 اینچی است که در مقایسه با سایر گوشی های تاشو اندازه بزرگتری دارد؛ برای مثال گلکسی Z Flip 5 دارای صفحه‌نمایش بیرونی 3.4 اینچی است. 

طبق یکی از شایعات گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6، احتمالا نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد داشت که در مقایسه با گلکسی زد فلیپ 5 با نرخ نوسازی 60 هرتزی بهبود قابل‌توجهی به همراه دارد. به نظر می‌رسد سامسونگ در حال تلاش برای ارتقا نرخ نوسازی است و هنوز به طور دقیق مشخص نیست که بتواند گلکسی زد فلیپ 6 را با این نرخ نوسازی عرضه کند یا خیر؟

در مورد صفحه‌نمایش داخلی، احتمالا در حالت باز همان 6.7 اینچ خواهد بود، اما سامسونگ از نسخه ضخیم‌تر شیشه صفحه‌نمایش فوق‌نازک خود استفاده می‌کند و این موضوع به این معناست که با صفحه‌نمایشی مقاوم‌تر و یک چین کوچک‌تر در صفحه‌نمایش داخلی مواجه باشیم.

گوشی Galaxy Z Flip 6: دوربین

احتمالا گوشی گلکسی Z Flip 6 دارای سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است؛ سامسونگ یک جهش بزرگ در زمینه دوربین داشته و آن هم ارتقا سنسور اصلی از 12 به 50 مگاپیکسل است. به غیر از یک دوربین اصلی ارتقایافته برای Galaxy Z Flip 6، می‌توانیم انتظار یک دوربین دوگانه فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی مانند Flip 5 را داشته باشیم. این گوشی تاشو جدید، به احتمال زیاد دارای یک دوربین سوم (دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی روی صفحه‌نمایش داخلی) خواهد بود.

گوشی فلیپ 6

گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 6: سخت‌افزار

گوشی های تاشو سامسونگ همیشه با جدیدترین و بهترین تراشه عرضه می‌شوند. Galaxy Z Flip 6 هم احتمالا دارای همان تراشه Snapdragon 8 Gen 3 مانند سری Galaxy S24 خواهد بود، اگرچه به احتمال زیاد در برخی بازارها با تراشه Exynos 2400 عرضه شود. یعنی سامسونگ همان استراتژی‌ای را دنبال خواهد کرد که در مدل‌های گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس خود دنبال کرده است.

مشخصات گوشی زد فلیپ 6 سامسونگ

استفاده از اسنپدراگون 8 نسل 3 در گلکسی زد فلیپ 6، به معنای افزایش عملکرد و عمر باتری طولانی‌تر خواهد بود که خبری خوش برای طرفداران گوشی های تاشو است. در مورد فضای ذخیره‌سازی، ما در حال حاضر منتظر خبرهای جدیدی نیستیم. انتظار می‌رود همان حافظه رم 8 گیگابایتی با 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی که در گلکسی Z Flip 5 دیده می‌شود در زد فلیپ 6 هم به کار رود. بنابراین ممکن است این اتفاق بیفتد که این گوشی تاشو نسخه ذخیره‌سازی 1 ترابایتی نداشته باشد. البته این احتمال هم وجود داردکه سامسونگ تصمیم بگیرد ما را غافلگیر کند!

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ: سخت‌افزار

ما انتظار داریم که گوشی Galaxy Z Flip 6 با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 عرضه شود و احتمالا در اواخر سال 2024 به One UI 7 و Android 15 ارتقا یابد. ویژگی‌های Galaxy AI هم احتمالا در Flip 6 دیده خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد حالت Flex Mode در Flip 6 هم موجود باشد و در کل سامسونگ در این بخش می‌تواند ما را با ترفندهای جدید خود غافلگیر کند.

گوشی Galaxy Z Flip 6 سامسونگ: باتری

شایعات جدید ادعا می‌کنند که ممکن است شاهد باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی برای زد Flip 6 سامسونگ باشیم، اگر این اطلاعات درست باشد، خبر فوق‌العاده‌ای برای دوستداران گوشی های تاشو است. در واقع باید بگوییم که ارتقا ظرفیت باتری همیشه خبری خوب برای کاربران گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

گوشی galaxy z flip 6 سامسونگ

سامسونگ مدتی است که بهبودی برای باتری گوشی های فلیپ در نظر نگرفته است. گلکسی فلیپ 5 دارای باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ 25 وات سیمی و 10 وات بی‌سیم است. از سوی دیگر، Flip 4 هم دارای همین مشخصات باتری بود. بنابراین به نظر می‌رسد که این بار به احتمال زیاد در گوشی سامسونگ زد فلیپ 6 ظرفیت باتری افزایش یابد.

سخن آخر

سامسونگ از پیشگامان فناوری گوشی های تاشو است که اولین موبایل تاشو هوشمند خود، یعنی گلکسی فولد را در سال 2019 به بازار عرضه کرد. با وجود مشکلات اولیه‌ای که این دستگاه داشت اما یک نقطه عطف مهم در صنعت گوشی های تاشو هوشمند بود. کمپانی سامسونگ با مدل‌های بعدی خود به بهبود فناوری خود ادامه داد و دوام و تجربه کاربری این دستگاه‌ها را بهبود بخشید. در این مقاله از مجله کالاتیک، در مورد اطلاعات و مشخصات گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ صحبت کردیم که احتمال زیاد در جولای 2024 از آن رونمایی خواهد شد.

پرسش‌های متداول

قیمت گلکسی زد فلیپ 6 چه قدر است؟

احتمالا گوشی سامسونگ Z Fold 6 در محدوده 999 تا 1119.99 دلار قیمت خواهد داشت.

تاریخ عرضه گوشی Galaxy Z Flip 6 چه زمانی است؟

تاریخ انتشار احتمالی این گوشی تاشو جدید جولای 2024 (تیر 1403) خواهد بود.

خرید آنلاین گوشی موبایل لپ تاپ و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.