حل مشکل اینترنت شیائومی با روش های مختلف


مینو زمانی
نظرات 0
content-main-img
برای برطرف کردن مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشکل کار نکردن اینترنت گوشی شیائومی، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که احتمال دارد شما هم پس از خرید محصول و هنگام روشن کردن اینترنت با آن مواجه شوید. این مشکل که می‌تواند در امور روزمره شما تاثیر زیادی گذاشته و بسیاری از کارهایتان را مختل کند. بنابراین باید علت وجود این مشکل را کشف کرده و برای حل آن اقدام کنید.

قیمت گوشی موبایل

در این مقاله 8 روش را به منظور رفع مشکل اینترنت شیائومی بیان می‌کنیم تا بتوانید با کمک این موارد دلیل قطع شدن اینترنت شیائومی را بیابید و برای رفع آن تلاش کنید.

علت وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی چیست؟

اکثر کاربران پس از خرید گوشی‌های شیائومی و آنباکس کردن آن با مشکل وصل نشدن اینترنت مواجه می‌شوند. وصل نشدن اینترنت در گوشی شیائومی دو حالت دارد؛ حالت اول اینکه علامت اینترنت در بالای صفحه ظاهر نمی‌شود و حالت دوم علامت اینترنت در بالای صفحه قابل مشاهده است، اما به اینترنت متصل نمی‌شود.

دلیل وصل نشدن اینترنت در حالت اول می‌تواند مربوط به مشکلات سخت‌افزاری گوشی باشد که برای رفع آن باید به متخصصین این حوزه مراجعه کنید. اما برای حل مشکل وصل نشدن اینترنت در حالت دوم روش‌های مختلفی وجود دارد که در رفع مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی تاثیرگذار خواهد بود.

در حالت کلی وصل نشدن اینترنت در گوشی شیائومی عموما با ری‌استارت کردن دستگاه، فعال و غیرفعال کردن حالت هواپیما، خارج کردن اسلات سیم کارت و وارد کردن مجدد آن و بسیاری موارد دیگر برطرف خواهد شد. اما اگر این موارد را امتحان کردید و باز هم نتوانستید به اینترنت گوشی متصل شوید، از سایر روش‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم استفاده کنید.

این مطلب را هم بخوانید:
10 روش برای حل مشکل قطعی اینترنت

روش های رفع مشکل اینترنت شیائومی

در این قسمت از مقاله، روش‌های مختلف حل مشکل اینترنت شیائومی را بررسی می‌کنیم تا از طریق آن‌ها بتوانید طی مدت‌زمانی کوتاه، مشکل خود را برطرف کنید.

روش اول:‌ بررسی تنظیمات APN گوشی شیائومی

در این روش حل مشکل اینترنت شیائومی به قسمت تنظیمات گوشی بروید و مراحل زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا روی گزینه SIM cards & mobile network کلیک کنید.

۲- سپس سیم کارتی که از آن اینترنت دریافت می‌کنید را انتخاب کنید.

۳- اکنون وارد بخش Access point names شوید.

بررسی تنظیمات APN گوشی شیائومی

۴- دکمه New APN واقع شده در پایین صفحه را فشار دهید.

۵- اگر سیم‌کارت شما ایرانسل است در قسمت Name (نام APN) عبارت MTN را وارد کنید. اگر صاحب سیم‌کارت همراه اول هستید، نام را MCI و اگر از خط رایتل استفاده می‌کنید نام را Rightel تایپ کنید. همچنین اگر سیم‌کارت شاتل دارید عبارت shatelmobile را در این قسمت وارد کنید.

۶- سپس در قسمت APN نیز به همین طریق عمل کرده و بسته به اپراتور سیم‌کارت، MTN ،MCI ،Rightel و Shatel را وارد کنید.

۷- در آخر روی گزینه More کلیک کرده و دکمه Save را بزنید.

 تنظیمات APN گوشی شیائومی

لازم به ذکر است که پس از ساخت APN جدید، APN قبلی از حافظه گوشی پاک نخواهد شد و همچنان فعال است. بنابراین باید پس از این مراحل، APN جدید را انتخاب کنید تا دستگاه از APN قبلی خارج شود.

روش دوم: تنظیمات قسمت Proxy و Port

روش دیگری که برای رفع مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی می‌توانید از آن استفاده کنید، قرار دادن قسمت Proxy و Port روی حالت Not Set با استفاده از مراحل زیر است:

۱- وارد تنظیمات گوشی شوید.

۲- روی گزینه SIM cars & mobile networks کلیک کنید.

۳- وارد بخش Access point names شوید.

۴- اکنون از قسمت General سیم‌کارتی که از اینترنت آن استفاده می‌کنید را انتخاب کنید.

۵- عبارت نوشته شده در بخش‌های Port و Proxy را پاک کنید تا روی Not Set تنظیم شوند.

تنظیمات قسمت Proxy و Port

به این ترتیب مشکل اینترنت شیائومی برطرف خواهد شد و می‌توانید طبق روال عادی به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی دسترسی داشته باشید.

روش سوم: ریست کردن اینترنت

یکی از مشکلاتی که سبب قطع شدن اینترنت در گوشی های شیائومی می‌شود، خاموش شدن خودکار اینترنت دستگاه است. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم که به تنظیمات گوشی رفته و اینترنت را از طریق مراحل زیر ریست کنید.

۱- وارد تنظیمات گوشی شده و روی گزینه Connection & sharing کلیک کنید.

۲- سپس گزینه Reset Wi-Fi mobile networks and Bluetooth را انتخاب کنید.

۳- اکنون روی گزینه Reset settings در پایین صفحه کلیک کنید تا اینترنت گوشی ریست شود.

ریست کردن اینترنت

برای ریست کردن گوشی شیائومی می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کرده و با کمک آن، دستگاه خود را ریست کنید.

روش چهارم: آپدیت کردن گوشی

به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی شیائومی، یکی دیگر از روش‌های حل مشکل اینترنت است؛ چرا که سبب می‌شود تا بسیاری از مشکلات دستگاه برطرف شود. برای آپدیت کردن سیستم عامل گوشی کافی است به ترتیب مراحل زیر پیش بروید:

۱- وارد تنظیمات گوشی شیائومی شوید.

۲- گزینه About Phone را انتخاب کنید.

۳- در بخش بالای صفحه، یک کادر مستطیلی قرار گرفته که حاوی ویجت MIUI است. در صورتی که گزینه Update را در کادر موجود مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید و اجازه دهید که سیستم عامل به‌روزرسانی شود.

۴- سپس گوشی را ری‌استارت کرده و اینترنت آن را تست کنید.

 آپدیت کردن گوشی

روش پنجم: غیرفعال کردن حالت ذخیره انرژی

اکثر گوشی‌های موبایل برای کاهش میزان مصرف شارژ دستگاه از حالتی به نام Battery Saver یا ذخیره انرژی استفاده می‌کنند. استفاده از این حالت باعث می‌شود تا برنامه‌های پرمصرف به صورت خودکار بسته شود تا گوشی مدت‌زمان بیشتری را روشن بماند. بنابراین ممکن است این حالت موجب عدم اتصال اینترنت یا خاموشی آن شود.

برای رفع چنین مشکلی کافی‌است حالت ذخیره انرژی را غیرفعال کنید تا از بستن برنامه‌ها و گزینه‌هایی چون اینترنت دستگاه جلوگیری کنید. به این صورت باید وارد تنظیمات گوشی شده و به قسمت باتری بروید. در این قسمت گزینه Battery Saver را غیرفعال کنید تا مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی‌تان برطرف شود.

غیرفعال کردن حالت ذخیره انرژی

روش ششم: بررسی کردن حالت شبکه

گاهی اوقات دلیل قطع شدن اینترنت شیائومی می‌تواند ناشی از حالت شبکه انتخابی شما باشد. بهترین حالتی که می‌توانید برای شبکه گوشی خود انتخاب کنید، حالت Prefer LTE است. بنابراین اگر با این مشکل مواجه شدید، پیشنهاد می‌کنیم برای رفع آن، از طریق مراحل زیر حالت شبکه را به Prefer LTE تغییر دهید.

1- وارد تنظیمات دستگاه شوید.

2- روی گزینه SIM cards & mobile networks کلیک کنید.

3- سیم کارتی که اینترنت از آن دریافت می‌کنید را انتخاب کنید.

4- وارد بخش Preferred network type شوید و در آن قسمت گزینه Prefer LTE را فعال کنید.

بررسی کردن حالت شبکه

روش هفتم: چک کردن حالت محدودیت دیتای گوشی

یکی دیگر از روش‌هایی که ممکن است سبب قطع شدن اینترنت گوشی شیائومی شود، محدود کردن دیتا سیم کارت است.

حالت محدود کردن Data به منظور جلوگیری از استفاده بیش از حد کاربران از اینترنت روی گوشی‌ها اعمال شده که در صورت استفاده بیش از حد اعلان هشدار برای کاربر ارسال می‌کند. حال ممکن است اگر به این هشدارها بی‌توجه باشید، اتصال اینترنت گوشی شما به صورت خودکار قطع شود.

بنابراین اگر با مشکل عدم اتصال اینترنت در گوشی شیائومی مواجه شدید، می‌توانید میزان محدوده مصرف مجاز اینترنت خود را به صورت زیر تغییر دهید:

۱- وارد بخش Settings گوشی شیائومی شوید.

۲- سپس روی گزینه SIM cards & mobile networks کلیک کنید.

۳- اکنون Set data plan را انتخاب کنید

۴- وارد بخش Data Plan شوید.

۵- در این صفحه­ با توجه به میزان مصرف روزانه خود، حد مجاز اینترنت را تعیین کنید.

چک کردن حالت محدودیت دیتای گوشی

روش هشتم: فعال کردن حالت رومینگ

اگر تمام روش‌های ذکر شده در قسمت بالا را امتحان کردید و مشکل اینترنت گوشی شیائومی شما برطرف نشد، پیشنهاد می‌کنیم که اینترنت دستگاه خود را در حالت رومینگ قرار دهید. شاید بگویید که تنظیمات رومینگ شامل هزینه زیادی می‌شود، اما حقیقت این است که تا زمانی که از مرز ایران خارج نشوید، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نخواهد شد.

برای فعال کردن حالت رومینگ گوشی شیائومی کافی‌است مطابق زیر عمل کنید:

۱- وارد تنظیمات گوشی شوید.

۲- روی گزینه SIM cards & mobile networks کلیک کنید.

۳- اکنون حالت Advanced setting را انتخاب کنید.

۴- گزینه Data roaming را انتخاب کنید.

۵- در آخر گزینه International roaming را روی حالت Always قرار دهید.

فعال کردن حالت رومینگ

رفع مشکل اینترنت شیائومی همراه اول

اگر از مشترکان همراه اول هستید و با استفاده از روش‌های ذکر شده در قسمت بالا نتوانستید مشکل قطع و وصل شدن اینترنت گوشی شیائومی خود را برطرف کنید، بهترین کار تماس با اپراتور همراه اول است. زیرا مشکل ایجاد شده از سمت اپراتور بوده و به گوشی شما مربوط نخواهد شد.

یکی از مشکلات قطع شدن اینترنت گوشی می‌تواند مربوط به کاهش سرعت اینترنت باشد. به این منظور برای افزایش سرعت اینترنت همراه اول روش‌هایی وجود دارد که با انجام دادن آن‌ها به احتمال زیاد مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیایومی برطرف خواهد شد.

اگر تبلیغات شیائومی برای شما نیز آزاردهنده است، این مطلب را دنبال کنید:
حذف تبلیغات شیائومی

رفع مشکل اینترنت ایرانسل در شیائومی

معمولا مشکل اینترنت سیم کارت‌ ایرانسل مربوط به APN است که با ساختن یک APN جدید این مشکل به سادگی برطرف خواهد شد. اما یک راه دیگر هم برای رفع مشکل اینترنت ایرانسل در شیائومی وجود دارد و این است که اگر گوشی شما از دو اسلات سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند، ابتدا اسلات را از گوشی خارج کرده و سیم‌کارت را در بخش دیگر قرار دهید. سپس اسلات را مجددا جای بزنید. پس از ریستارت کردن گوشی، خواهید دید که مشکل اینترنت برطرف شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

در نهایت اگر با هیچ کدام از روش‌های رفع مشکل اینترنت شیائومی مشکل شما برطرف نشد، می‌توانید به عنوان آخرین راه‌حل، با کارشناسان اپراتور ایرانسل تماس بگیرید و مشکل پیش آمده را گزارش کنید.

سخن آخر

در این مقاله از کالاتیک، به آموزش برطرف کردن مشکل اینترنت در گوشی های شیائومی پرداختیم. امیدواریم که بتوانید با استفاده از روش‌های ذکر شده، مشکل وصل نشدن اینترنت گوشی شیائومی خود را برطرف کنید و به امور روزمره‌تان رسیدگی کنید. اکنون به نظر شما کاربردی‌ترین روش برای رفع مشکل اینترنت شیائومی کدام است؟

پرسش های پرتکرار

چرا اینترنت گوشی شیائومی وصل است ولی کار نمی کند؟

اینترنت گوشی شیائومی می‌تواند بنا به دلایل مختلفی چون بروز مشکل در APN، محدود بودن دیتای گوشی، حالت شبکه انتخابی، آپدیت نبودن سیستم عامل، فعال بودن حالت ذخیره انرژی و بسیاری موارد دیگر به مشکل خورده و کار نکند.

مشکل اینترنت شیائومی چگونه برطرف می شود؟

مشکل اینترنت شیائومی با انجام روش‌هایی چون بررسی تنظیمات APN، تنظیمات قسمت Proxy و Port، ریست کردن اینترنت، آپدیت کردن گوشی شیائومی، غیرفعال کردن حالت ذخیره انرژی، بررسی کردن حالت شبکه، چک کردن حالت محدودیت دیتای گوشی و فعال کردن حالت رومینگ برطرف خواهد شد.

خرید آنلاین لوازم دیجیتال

 

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.