آموزش استوری گذاشتن در تلگرام


کالاتیک
نظرات 0
content-main-img

مدت‌هاست که پیام رسان تلگرام به واسطه قابلیت‌های کاربردی و جذابی که برای مخاطبان خود در نظر گرفته به لحاظ میزان محبوبیت نزد کاربران در مقایسه با سایر پیام‌رسان‌ها در رتبه اول قرار دارد.

در آخرین آپدیت تلگرام شاهد اضافه شدن قابلیت استوری در تلگرام بودیم، البته باید اشاره کرد که در ابتدا این قابلیت برای افرادی که اشتراک پریمیوم را تهیه کنند، فعال خواهد شد و در آپدیت بعدی سایر کاربران نیز از قابلیت استوری تلگرام بهره‌مند خواهند شد.

خرید و مشاهده قیمت گوشی در فروشگاه کالاتیک

به این منظور در ادامه مقاله سعی داریم به آموزش نحوه اشتراک گذاری عکس یا فیلم در استوری تلگرام بپردازیم؛ بنابراین اگر قابلیت جدید تلگرام برای شما جذاب است؛ ولی نمی‌دانید که چطور از آن استفاده کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند.

در معرفی قابلیت استوری در تلگرام باید گفت که این قابلیت عملکردی مشابه با سایر پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و واتس‌اپ در قابلیت‌هایی چون حذف خودکار استوری در مدت زمان تعیین شده، انتخاب مخاطبان ویژه برای به اشتراک گذاری استوری دارد.

برخلاف سایر پلتفرم‌ها که استوری‌ها را تا 24 ساعت آینده قابل نمایش می‌گذارند در استوری تلگرام شما می‌توانید تنظیم کنید که استوری‌هایتان به مدت 6 ،12 ،24 یا 48 قابل نمایش به مخاطبانتان باشد.

چطور در تلگرام استوری بگذاریم؟

قبل از اینکه استوری خود را که شامل عکس، فیلم یا نوشته می‌شود در تلگرام آپلود کنید با پایین کشیدن صفحه چت در صفحه اصلی تلگرام گزینه‌ای به شکل دوربین عکاسی مقابل شما ظاهر می‌شود.

در ادامه صفحه مخصوص استوری تلگرام باز می‌شود و شما می‌توانید در این صفحه عکس یا فیلمی را که قصد استوری گذاشتن آن را دارید، با زدن گزینه دایره شکل پایین صفحه انتخاب کنید.

نحوه استوری گذاشتن در تلگرام

توجه داشته باشید این امکان در استوری تلگرام برای شما فراهم است که با ابزار قابل مشاهده در پایین صفحه عکس یا فیلم انتخاب شده خود، بتوانید استوری خودتان را به شکل دلخواه‌ ویرایش و نقاشی کرده سپس آپلود کنید.

در انتها پس از آماده شدن عکس، فیلم یا نوشته مدنظرتان برای انتشار استوری تلگرام روی گزینه آبی رنگ پایین صفحه که به شکل نماد تلگرام هست، بزنید و منتظر آپلود شدن کامل محتوای آن در استوری تلگرام باشید.

نحوه مشاهده استوری در تلگرام

با توجه به اینکه قابلیت اضافه کردن استوری در تلگرام به تازگی برای برخی از کاربران فعال شده است؛ کاربران به احتمال بسیار با این سوال مواجه شده‌اند که چطور استوری خود یا دیگر کاربران را تماشا کنند؛ در این خصوص بایستی اشاره کرد که نحوه مشاهده استوری تلگرام نیز مانند دیگر برنامه‌های اجتماعی واتساپ و اینستاگرام از طریق ورود به صفحه اصلی اکانت شما و با کشیدن صفحه پیش رو به سمت پایین صورت می‌گیرد.

آموزش تصویری استوری گذاشتن در تلگرام

سخن‌ آخر

در این مقاله به معرفی قابلیت جدید در آپدیت تلگرام یعنی قابلیت استوری گذاشتن پرداختیم و سعی کردیم با آموزش نحوه گذاشتن استوری همچنین ابزار و قابلیت‌های ویژه‌ای که این پیام رسان جهانی به شما ارائه می‌دهد؛ شما را در استفاده موثر و بهینه‌تر از پیام رسان تلگرام همراهی کنیم. به نظر شما چه قابلیت دیگری لازم است تا در آپدیت‌های بعدی تلگرام به آن اضافه شود؟ با ما در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید از گوشی‌تان بکاپ بگیرید ولی نمی‌دانید چطور از گوشی آیفون روی ویندوز یا مک‌اواس بک‌آپ تهیه کنید به مقاله مربوطه در مجله فناوری کالاتیک هم سری بزنید.

پرسش‌های متداول

آیا می‌توان اقدامی برای جلوگیری از گرفتن اسکرین شات در استوری تلگرام کرد؟

این گزینه در آپدیت اولیه استوری تلگرام وجود دارد ولی با این حال باید دید در آپدیت جدید چقدر گزینه عدم اسکرین شات از استوری کاربردی خواهد بود.

قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام در چه تاریخی فعال می‌شود؟

طبق اطلاعات در دست، قابلیت گذاشتن استوری در تلگرام در اواسط تیر ماه 1402 به صورت رسمی به پیام رسان تلگرام افزوده شد و هم اکنون کاربران پریمیوم تلگرام می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. در خصوص دسترسی برای سایر کاربران نسخه معمولی تلگرام هنوز تاریخ مشخصی از سوی توسعه دهندگان تلگرام اعلام نشده است.

آیا کاربران تلگرام معمولی هم می‌توانند استوری سایر کاربران را مشاهده کنند؟

بله هم اکنون این قابلیت برای همه کاربران نسخه‌های مختلف تلگرام در دسترس است فقط کافی است به قسمت راهنمای مشاهده استوری تلگرام در همین مقاله مراجعه کرده تا از نحوه دیدن استوری کاربران دیگر آگاه شوید.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.