معرفی بهترین فیلم های کمدی 2023


شکیبا مرادی آهنی
نظرات 0
content-main-img
پیدا کردن یک فیلم کمدی خوب از میان ده‌ها فیلم که بتوانید پس از یک روز کاری سخت با دیدن آن کمی لبخند بزنید، دشوار است. معرفی بهترین فیلم های کمدی 2023 به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر فیلم مورد نظر خود را انتخاب و تماشا کنید.

جنبه‌های مختلف احساسات انسان در چند سال اخیر یکی از موضوعات مهمی بوده که در تمام عرصه‌ها از روانشناسی تا سینما مورد توجه قرار گرفته است. ادبیات و سینمای طنز و به عبارتی دیگر کمدی، یکی از راه‌های گریز انسان از سختی‌ها و تلخی‌های روزمره است.

خرید و مشاهده لیست قیمت انواع مانیتور در فروشگاه اینترنتی کالاتیک

امروزه فیلم‌ها به منبع آرامش و آسودگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند و تماشای فیلم‌های کمدی یکی از بهترین ژانرها برای بهبود یک روز بد یا بهتر کردن یک روز خوب هستند. به عبارتی، شاید بتوانند برای لحظاتی خنده را به لب‌های شما بیاورند. در سال 2023 نیز تا کنون طیف گسترده‌ای از فیلم‌های کمدی در سراسر جهان اکران شده که این فیلم‌ها توانسته‌اند نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کنند.

فهرست بهترین فیلم های کمدی 2023

در سال 2023 شاهد معرفی فیلم‌های متنوع و گوناگونی در ژانر‌های مختلف هستیم. یکی از ژانرهای پرطرفدار در جهان نیز کمدی بوده که امسال فیلم‌های بسیار باکفیتی در این ژانر اکران شده است. در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های کمدی 2023 تهیه کرده‌ایم که می‌توانند لحظات شادی را برایتان به ارمغان بیاورند. بهترین فیلم های خنده دار 2023 به شرح زیر هستند:

1- تو به احساساتم صدمه زدی You Hurt My Feelings

فیلم تو به احساساتم صدمه زدی

جولیا لوئیس (Julia Louis-Dreyfus) دست کم برای 30 سال در چندین برنامه تلویزیونی از Seinfeld گرفته تا The New Adventures of Old Christine حضور درخشانی داشت؛ اما هرگز بجز نقش‌های حاشیه‌ای، حضور جدی در فیلم‌های سینمایی نداشته است. این بار جولیا در فیلم You Hurt My Feelings به کارگردانی نیکول هولوفسنر (Nicole Holofcener) حرفه‌ای بودن خود را ثابت کرد.

در این فیلم کمدی درام، لوئیس دریفوس نقش رمان نویسی به نام بث را بازی می‌کند که متوجه می‌شود زندگی مشترکش با دان (Don) به هنرپیشگی توبیاس منزیس (Tobias Menzies) مطابق آنچه که گمان می‌کند برای بقای یک زندگی مشترک طبق آخرین رمان خودش نیاز دارد، پیش نمی‌رود.

بسیاری از ما در مواجهه با انتقاد افرادی که بیش از همه به آن‌ها اعتماد داریم و علاقه‌مند هستیم، شوکه می‌شویم و انعطاف لازم را نداریم و فیلم تو به احساس من صدمه زدی، نگاهی کمدی به این ماجرا دارد. براساس پایگاه اینترنتی Rotten Tomatoes که نقدها و نظرات بینندگان را جمع‌آوری می‌کند، این فیلم نظر مثبت 95 درصد بینندگان را به دست آورده است.

2- خرس کوکائینی Cocaine Bear

فیلم خرس کوکائینی

تلاش برای ایجاد یک جنجال عمدی در فیلم‌های درجه B برای دست‌یابی به جذابیت بالا کار دشواری است و اغلب، چنین فیلم‌هایی به‌شدت شکست می‌خورند. اما فیلم Cocaine Bear سومین تلاش کارگردانی الیزابت بنکس (Elizabeth Banks) تقریباً از هر جهتی ماهرانه بوده و به موفقیت چشمگیری دست یافته است.

این فیلم کمدی اکشن، بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده که یک خرس به اشتباه ماده مخدری را خورده و جنجال ایجاد می‌کند. اما Cocaine Bear داستان را به گونه‌ای طنز به تصویر می‌کشد. شخصیت اصلی داستان خرسی است که کوکائین مصرف کرده و به طرز خنده‌داری در حال انجام کارهای اکشن و خطرناک است.

سیر داستان ساده اما جذاب است و هر بیینده‌ای را برای لحظاتی مشغول تماشای یک سرگرمی خنده‌دار می‌کند. همانطور که ریچارد روپر (Richard Roeper) منتقد فیلم شیکاگو سان‌تایمز (Chicago Sun-Times) می‌گوید، این فیلم یک «نمونه موفق از فیلم B بوده که در عین اکشن بودن سرگرم‌کننده و خنده‌دار» است. همچنین لازم به ذکر است که فیلم Cocaine Bear اولین اکران پس از مرگ ری لیوتا (Ray Liotta) بود و بنکس (Banks) از معنای حضور لیوتا نه تنها در فیلم، بلکه حمایت از او به عنوان کارگردان صحبت کرد.

3- وقتی نجات جهان را تمام کردید When You Finish Saving the World

وقتی نجات جهان را تمام کردید

در سال 2020، جسی آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) بازیگر، یک درام صوتی را به نام وقتی نجات دنیا را تمام کردی (When You Finish Saving the World) منتشر کرد که برنده جوایز متعددی شد. در سال 2023 آیزنبرگ اولین کارگردانی فیلم بلند خود را بر اساس همین داستان به یک فیلم تبدیل کرد. این فیلم کمدی درام، بر شخصیت‌های جس آیزنبرگ (Jesse Eisenberg) و فین ولفهارد (Finn Wolfhard) تمرکز دارد.

ولفهارد در نقش زیگی (Ziggy) بازی می‌کند، اگرچه نه آیزنبرگ و نه شخصیتی که او در نسخه صوتی بازی کرد، در هیچ کجای این فیلم یافت نمی‌شود؛ اما در عوض، تمرکز روی رابطه بین زیگی و مادرش، است. تغییر روایت‌ها و دوره‌های زمانی نیز عاقلانه به نفع زیگی 17 ساله کنار گذاشته شده است.

این فیلم بیشتر بر جنبه درام متکی است تا کمدی اما با ین حال جنبه‌های طنز متعددی نیز دارد. مونیکا رید (Monica Reid) منتقد سینما نیز این فیلم را یک رشته کمدی درام تند و تیز معرفی می‌کند و معتقد است طنز تند تیزی که در این فیلم شاهد هستیم، در اوج کمدی بودن، تلنگری به مخاطب نیز هست.

این فیلم برای طرفداران کارگردانانی همچون نوآ بامباخ (Noah Baumbach) می‌تواند درخور توجه باشد؛ چرا که به نظر می‌رسد آزیزنبرگ در این فیلم علاقه‌مندان به فیلم‌های بامباخ را مورد هدف قرار داده است.

4- بلک بری Blackberry

فیلم بلک بری

یکی از فرمول‌هایی که در چند سال اخیر در صنعت سینما بسیار موفق بوده است، فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای با ویژگی کمدی قوی است. در حالی که فیلم‌هایی مانند هوا (Air) و فلامین داغ (Flamin' Hot) موفقیت چشمگیری دراین ژانر کسب کرده‌اند، فیلم کمدی تاریخی بلک‌بری Blackberry بسیار فراتر از فیلم‌های یاد شده رفته و به یک کمدی بیوگرافی کامل تبدیل شده است.

بلک بری دومین فیلم برتر سال 2023 در پایگاه اینترنتی Rotten Tomatoes معرفی شده است. سیرداستانی این فیلم سرعت برق آسای اختراعات عجیب و رشد تکنولوژی را به تصویر می‌کشد و در نهایت به فروپاشی کامل خط تلفن‌های همراه می‌رسد.

بازیگرانی که به داستان این فیلم جان می‌بخشند، ترکیبی کامل از ستارگان قدیمی جدید هستند که عبارتند از جی باروچل (Jay Baruchel)، کری الوز (Cary Elwes)، گلن هاورتون (Glenn Howerton)، مایکل آیرونساید (Michael Ironside)، سانگ وون چو (SungWon Cho) و سائول روبینک (Saul Rubinek). این فیلم به کارگردانی مت جانسون (Matt Johnson) ساخته شده که تا پیش از این فقط فیلم‌های هیجان‌انگیز کم‌هزینه و یک سریال موزیکال را برای Vice TV را ساخته بود.

5- گربه چکمه پوش: آخرین آرزو Puss in Boots: The Last Wish

گربه چکمه پوش آخرین آرزو

آخرین قسمت از مجموعه انیمیشن گربه چکمه پوش با نام آخرین آرزو، یک فیلم بسیار خنده‌دار و دلنشین و مسلما یکی از بهترین انیمشن‌های دریم ورکس (DreamWorks) در تمام دوران کاری این کمپانی باشد. در فیلم Puss in Boots: The Last Wish شاهد بازگشت آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) به عنوان صداپیشگی شخصیت اصلی هستیم. باندراس صداپیشه دزد صحنه در شرک 2 نیز بود و از آن موقع تا کنون مجموعه فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی متعددی را رهبری کرده است.

آخرین آرزو پس از یک دهه افت شدید و وقفه در ساخت، سرانجام در سال 2023 اکران شد و در کمال تعجب استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آمد. این انیمیشن کمدی، داستان یک گربه بوده که در سال‌های عمر پر ماجرا و پر چالشی که داشته متوجه گذر زمان نبوده و اکنون دریافته که به آخرین روزهای زندگی خود رسیده است.

فیلم Puss in Boots: The Last Wish یک بار دیگر ثابت کرد که کمپانی دریم ورکس یکی از خلاق‌ترین تیم‌های سازنده انیمیشن را در اختیار دارد. پس از اکران آخرین آرزو این انتظار می‌رود که نسخه جدیدی از فیلم محبوب و پر طرفدار شرک نیز به زودی ساخته شود.

6- مسیر رای Rye Lane

فیلم مسیر رای

فیلم‌های کمدی عاشقانه (Rom-coms) معمولا بازخورد بدی دارند و به همین دلیل امروزه کم‌تر کارگردانی سراغ ساخت چنین ژانری از سینما می‌رود و می‌توان گفت تقریبا رو به فراموشی است. با این حال، هر چند سال یک بار فیلم‌هایی مانند Rye Lane در این ژانر ساخته می‌شود که نشان می‌دهد فیلم‌های کمدی عاشقانه تا چه میزان می‌تواند خاص باشد. منتقدان بسیاری این فیلم را مورد ستایش قرارداده‌اند و آن را با آثار فیلمسازان بزرگ تاریخ مانند اسپایک لی (Spike Lee) و ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater) مقایسه کرده‌اند.

فیلم کمدی عاشقانه Rye Lane نه‌تنها یکی از بهترین فیلم‌های کمدی در دهه 2020 محسوب می‌شود، بلکه در مجموع یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در تاریخ سینما از سال 2020 تا کنون است. ماجرا در جنوب لندن می‌گذرد که دیوید جانسون (David Johnson) و ویوین اوپارا (Vivian Oparah) در نقش جوان‌های بیست و چندساله ایفای نقش می‌کنند.

جیم در نقش Dom و ویوین در نقش Yas دو جوانی هستند که به تازگی با یکدیگر آشنا شده‌اند و در محله‌های جنوب شرقی لندن زندگی می‌کنند. نکته‌ای که این فیلم را نسبت به سایر فیلم‌های این ژانر متمایز می‌کند، این است که به کلیشه‌های ارزان متوسل نمی‌شود، بلکه اولین روز تقریبا بی‌نقصی را در رابطه تازه شکل گرفته بازیگرانش به تصویر کشیده است.

7- قهرمانان Champions

فیلم قهرمانان

در حالی که بیش‌تر فیلم‌های معرفی شده در این مطلب مورد تایید اغلب منتقدان سینما هستند، فیلم قهرمانان Champions نتوانسته نظر مساعد اغلب منتقدان را جلب کند. با این حال، این فیلم نظر مثبت 95 درصد تماشاگران را در پایگاه اینترنتی Rotten Tomatoes کسب کرده است. معمولا کمدی‌هایی به کارگردانی بابی فارلی (Bobby Farrelly) مورد انتقاد سینماگران قرار گرفته اما بیش‌ترین امتیاز را از سوی تماشاگران کسب می‌کند!

در فیلم قهرمانان، وودی هارلسون (Woody Harrelson) به عنوان یک مربی بد آوازه موظف است در لیگ بسکتبال معلولان ذهنی مربیگری کند. ساخت یک فیلم کمدی که مخاطب را بجای خندیدن به شخصیت‌ها، به سوی ماجراهای طنز پیرامون سوق دهد بسیار دشوار است. با این حال، فیلم Champions توانست این کار را به خوبی انجام دهد. سیر داستانی ساده است اما در طول فیلم بارها شما را به وجد می‌آورد و ماجراهای خنده‌داری را رقم می‌زند.

8- رنفیلد Renfield

فیلم رانفیلد

به نظر می‌رسد هنرپیشه محبوب سینمای جهان، نیکلاس کیج (Nicolas Cage) پس از یک دوره افول، بار دیگر به سینمای حرفه‌ای برگشته باشد. علاوه‌بر فیلم‌های تحسین شده‌ای مانند خوک (Pig) و The Unbearable Weight of Massive Talent این‌بار کیج به سراغ سینمای کمدی رفته و در فیلم کمدی ترسناک رنفیلد (Renfield) ایفای نقش می‌کند.

اگر تنها یک هنرپیشه در دنیای سینما باشد که بتواند به خوبی نسخه‌ای از دراکولا را به تصویر بکشد که مانند نسخه‌های اولیه خشونت را به نمایش بگذارد، کسی نیست جز نیکلاس کیج که در این نسخه در حال شکنجه طولانی مدت خدمتکار خود، نیکلاس هولت (Nicolas Hoult) است. رنفیلد از طریق یک گروه حامی متوجه می‌شود که رابطه او با دراکولا سمی و وابسته است و به دنبال راهی بوده تا خود را از چنگ دراکولا رها کند.

آنچه در این فیلم بیش از هر چیز دیگری نظر تماشاگر را به خود جلب می‌کند، خشونت‌های بسیار وحشتناکی است که با لحظات خنده‌دار بین دراکولا و رنفیلد در هم آمیخته شده و یکی از خنده‌دارترین زوج‌های کمدی را که در سال‌های اخیر روی پرده سینما دیده شده، به تصویر می‌کشد.

9- جامعه متمدن Polite Society

فیلم جامعه متمدن

اگرچه فیلم Polite Society خنده‌ دار ترین فیلم کمدی سال 2023 نیست، اما به عنوان یک کمدی اکشن بریتانیایی توانسته نظر بسیاری از تماشاگران را به خود جلب کند. Polite Society اولین فیلم بلند نیدا منظور (Nida Manzoor) نویسنده و کارگران بریتانیایی است.

این کارگردان پیش‌تر چندین قسمت از سریال Doctor Who را نیز کارگردانی کرده و اکنون فیلم جامعه متمدن با بازی پریا کانسارا (Priya Kansara) در نقش ریا خان (Ria Khan) را در پرونده هنری خود جای داده است. ریا خان در هنرهای رزمی مهارت بالایی دارد و تبدیل شدن به یک بازیگر هنرهای رزمی از آرزوهای این نوجوان است.

ریا، با نام مستعار The Fury برخلاف تمامی رزمی‌کارهای فیلم‌های اکشن در حال نبرد با یک باند جنایتکار نیست، بلکه باید خواهرش را از یک ازدواج اشتباه نجات دهد! کلیت داستان یک چیدمان کمدی تمام عیار بوده که فیلم کمدی اکشن سرگرم کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم در پایگاه اینترنتی Rotten Tomatoes امتیاز 90 درصدی را در ژانر کمدی به خود اختصاص داده است. منتقدین بر این موضوع اتفاق نظر دارند که فیلم جامعه متمدن، سینمای انگلستان و بالیوود را در هم آمیخته است.

10- خدایا اونجا هستی؟ Are You There God? It's Me, Margaret

فیلم خدایا اونجا هستی؟ من مارگارت هستم

فیلم کمدی درام Are You There God? It's Me, Margaret بهترین فیلم 2023 بوده که علاوه‌بر ژانر کمدی، بالاترین امتیاز را در تمامی ژانرها به خود اختصاص داده است. این فیلم براساس رمان معروف جودی بلوم Judy Blume ساخته شده که در سال 1970 توانست به چندین نسل از دختران کمک کرده تا پیچیدگی‌ها و اضطراب‌های دوران بلوغ را بهتر درک کنند. اکنون پس از 50 سال این داستان به پرده سینما رسیده و یک فیلم اقتباسی در ژانر کمدی درام بسیار موفق است.

نقش اول را ابی رایدر (Abby Ryder) که برای نخستین باردر فیلم مرد موچه‌ای (Ant-Man) با نام کاسی لنگ (Cassie Lang) مشهور شد، بر عهده دارد. از مشخصات فیلم Are You There God? حفظ فضای تاریخی 1970 است و معصومیت و ناآگاهی شخصیت‌ها را درست مانند رمان به نمایش می‌گذارد. معصومیتی که متاسفانه بچه‌های نسل‌های آتی به دلیل فناوری و شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی از دست داده‌اند.

حفظ فضای تاریخی 1970 کمک کرده تا فیلم جنبه کمدی بهتری پیدا کند. در زمانی که دسترسی به اینترنت و اطلاعات امکان‌پذیر نبود، پرداختن به شایعاتی در رابطه با بلوغ و رشد بدن نوجوانان، کمدی جالبی را به نمایش می‌گذارد. موضوعات اصلی فیلم حول محور اتفاقات مختص بلوغ دختران بوده که سرچشمه تمام بخش‌های کمدی است.

سخن آخر

سینما و فیلم‌های کمدی یکی از ابزارهایی بوده که می‌تواند علاوه‌بر سرگرمی، برای لحظاتی ما را از مشکلات روزمره زندگی فارغ کند. خندیدن به موضوعاتی ساده یکی از راه‌های بهبود خلق و خو بوده و می‌توانید با تماشای فیلم‌های کمدی به بهبود روحیه خود کمک کنید.

اما معمولا تمامی فیلم‌ها آن‌طور که تبلیغ می‌شوند برای بیننده جذابیتی ندارد و کم‌تر فیلم‌هایی هستند که بتوانند نظر مثبت اغلب بینندگان را به خود جلب کند. 10 فیلم برتر کمدی در سال 2023 که دراین مطلب معرفی شدند، امتیاز بالایی را از سوی بینندگان و منتقدین سینما کسب کرده‌اند که می‌تواند ساعت خوشی را برای شما به ارمغان بیاورند.

پرسش‌های متداول

معرفی بهترین فیلم کمدی ترسناک 2023 ؟

فیلم رانفیلد به هنرپیشگی نیکلاس کیج یکی از بهترین فیلم‌های کمدی ترسنام در سال 2023 است

معرفی بهترین فیلم کمدی بیوگرافی 2023؟

فیلم بلک بری بهترین فیلم کمدی بیوگرافی سال 2023 است

معرفی بهترین فیلم کمدی درجه B در سال 2023؟

فیلم خرس کوکائینی بهترین فیلم کمدی درجه B در سال 2023 است.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.