اخبار گوشی های سری Realme GT Neo 6


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
سری گوشی های ریلمی GT Neo 6 با تراشه‌های جدید و قدرتمند کوآلکام رونمایی شدند!

همانطور که اخبار منتشر شده از منابع موثق نشان می‌داد تراشه‌های تازه وارد کوالکام در گوشی های برند ریلمی سری 6 GT Neo مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در حالی‌که، پیش از این گمان می‌رفت این سری از گوشی‌های ریلمی از پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو قدرت بگیرند، اما این کمپانی میان رده‌های جدیدش را با اسنپدراگون ۸S نسل ۳ و ۷ پلاس نسل ۳ را معرفی کرد. در ادامه، نگاه دقیق‌تری به مشخصات جالب توجه سری گوشی ریلمی GT Neo 6 می‌اندازیم.

مشخصات فنی و عملکردی سری Realme GT Neo 6

عضو قدرتمندتر خانواده گوشی های ریلمی جی تی نئو، یعنی Realme GT Neo 6 تراشه Snapdragon 8S Gen 3 را در ساختار خود به همراه دارد. در کلاستر اصلی واحد پردازشی این تراشه از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس ۳.۰۱ گیگاهرتز، در کلاستر دوم از چهار هسته Cortex-A720 و در کلاستر سوم سه هسته کم‌مصرف Cortex-A520 با حداکثر کلاک ۱.۴۸ گیگاهرتز استفاده شده است.

مشخصات فنی گوشی موبایل GT Neo 6

همچنین، نسبت به تراشه هشت نسل سه که از Adreno 750 به‌عنوان واحد پردازش گرافیکی بهره می‌بُرد، برای تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ از Adreno 735 به‌عنوان واحد پردازش گرافیکی استفاده شده است. نسخه SE که نسخه ضعیف‌تر Realme GT Neo 6 محسوب می‌شود، از تراشه دوم یعنی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ به‌عنوان مرکز کنترل خود بهره می‌برد. اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نیز با چینش ۳-۴-۱ ساخته شده که هسته‌های واحد پردازشی هشت‌هسته‌ای آن در فرکانس‌های پایین‌تری کار می‌کنند. تک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، ۴ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A520 با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز عمل می‌کنند. علاوه‌بر این، حداکثر حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای نسخه پایه ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 4.0 و رم پرسرعت با ظرفیت ۱۶ گیگابایت در نظر گرفته شده که این مقادیر برای نسخه اصلی یعنی GT Neo 6، به یک ترابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم می‌رسد.

طراحی و صفحه نمایش گوشی Realme GT Neo 6 و Realme GT Neo 6 SE

اگرچه گمان می‌رفت طراحی گوشی Realme GT Neo 6 در بسیاری از جهات شبیه به GT Neo 5 باشد، اما تغییر قابل توجهی در جزیره دوربین‌ها به چشم می‌خورد. گوشی ریلمی GT Neo 6 در قسمت دوربین شبیه به گوشی‌های پیکسل طراحی شده که قسمتی فلزی، کاملا عرض گوشی را می‌پوشاند. طراحی سمت راست ماژول فلزی با تغییراتی همراه شده، اما ماژول دوربین‌ها کماکان مشابه گذشته به‌کار گرفته شده است. همچنین، پنل جلویی گوشی Realme GT Neo 6 را صفحه نمایش 6.78 اینچی از نوع OLED با رفرش‌ریت 120 هرتزی تشکیل می‌دهد که نرخ لمس‌پذیری آن به 2160 هرتز می‌رسد.

تامین شارژ باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی 6 Realme GT Neo را آداپتور 120 واتی برعهده دارد؛ استراتژی ثابت ماندن ظرفیت باتری و توان آداپتور شارژ برای نسخه SE پا برجاست و ریلمی در Realme GT Neo 6 SE برای باتری به 5500 میلی‌آمپر ساعت، توان آداپتور شارژر را همان 100 وات نسل قبل در نظر گرفته است.

گوشی موبایل GT-Neo6-SE

صفحه نمایش سری 6 Realme GT Neo نیز نسبت به نسل قبل ارتقای قابل توجهی داشته است. هر دوی این گوشی‌ها از صفحه نمایشی LTPO AMOLED بهره می‌برند که کیفیتی معادل 1.5K دارد و نرخ نوسازی تطبیقی آن از 0.5 هرتز تا حداکثر 120 هرتز با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند. علاوه‌بر این، صفحه نمایش گوشی ریلمی جی تی 6 اس ای تا حداکثر 6000 نیت هنگام نمایش محتوای HDR می‌تواند روشن شود که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود. البته ریلمی ادعا کرده در حالت روشنایی خودکار حداکثر روشنایی به 1600 نیت و در حالت Manual این رقم به 1000 نیت خواهد رسید. کمپانی ریلمی همچنین با انتشار عکس‌هایی از سری SE از Realme GT Neo 6، نشان داد که این گوشی در بخش طراحی قرار نیست تفاوت خیلی فاحشی نسبت به نسل قبل خود داشته باشد.

زمان عرضه سری Realme GT Neo 6

سری Realme GT Neo 6 نهم ماه می سال 2024 به بازار عرضه شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود این گوشی در بازارهای جهانی به Realme GT 3 Pro تغییر نام دهد.

قیمت گوشی Realme GT Neo 6

برخلاف Realme GT Neo 5 که در کشور چین قیمت پایه آن از 2699 یوان شروع می‌شد، ریلمی نسل ششم را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری وارد بازار کرده است. قیمت پایه نسل جدید از 270 یورو آغاز می‌شود که نسبت به رقبا مزیتی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

برای آگاهی از قیمت ها و خرید گوشی با کالاتیک در ارتباط باشید.

پرسش‌های متداول

سری گوشی Realme GT Neo 6 چه تاریخی عرضه شده است؟

این گوشی در ماه می 2024 عرضه شده است.

قیمت گوشی Realme GT Neo 6 چه‌قدر است؟

قیمت پایه این گوشی از 270 یورو آغاز شود.

آیا کمپانی ریلمی متعلق به شیائومی است؟

خیر، کمپانی ریلمی زیرشاخه‌ای از کمپانی چینی BBK Electronics محسوب می‌شود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.