اخبار فاش شده گوشی های سری Realme GT Neo 6


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
همزمان با رونمایی از تراشه‌های جدید کوالکام، ریلمی قصد دارد از این تراشه‌ها در سری Realme GT Neo 6 استفاده کند. احتمال دارد از این سری که شامل GT Neo 6 و GT Neo 6 SE است، در ماه آوریل رونمایی شود.

اخبار منتشر شده از منابع موثق نشان می‌دهد قرار است تراشه‌های تازه وارد کوالکام در گوشی های برند ریلمی سری 6 GT Neo مورد استفاده قرار بگیرند. در حالی‌که، پیش از این گمان می‌رفت این سری از گوشی‌های ریلمی از پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی تراشه اسنپدراگون هشت نسل دو قدرت بگیرند، اما منابع موثق اسنپدراگون ۸S نسل ۳ و ۷ پلاس نسل ۳ را تراشه سری Realme GT Neo 6 می‌دانند. در ادامه، نگاه دقیق‌تری به مشخصات سری گوشی ریلمی GT Neo 6 می‌اندازیم.

مشخصات فنی و عملکردی سری Realme GT Neo 6

با اینکه هنوز مشخص نشده که کدام تراشه به کدام یک از دو گوشی سری ریلمی GT Neo 6 اختصاص خواهد یافت، اما بالطبع عضو قدرتمندتر یعنی Realme GT Neo 6 با Snapdragon 8S Gen 3 همراه خواهد شد. در کلاستر اصلی واحد پردازشی این تراشه از یک هسته قدرتمند Cortex-X4 با فرکانس ۳.۰۱ گیگاهرتز، در کلاستر دوم از چهار هسته Cortex-A720 و در کلاستر سوم سه هسته کم‌مصرف Cortex-A520 با حداکثر کلاک ۱.۴۸ گیگاهرتز استفاده شده است.

مشخصات فنی گوشی موبایل GT Neo 6

همچنین، نسبت به تراشه هشت، نسل سه که از Adreno 750 به‌عنوان واحد پردازش گرافیکی بهره می‌بُرد، برای تراشه اسنپدراگون ۸S نسل ۳ از Adreno 735 به‌عنوان واحد پردازش گرافیکی استفاده شده است. در نسخه SE که نسخه ضعیف‌تر Realme GT Neo 6 محسوب می‌شود از تراشه دوم یعنی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ استفاده شده است. اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ نیز از چینش ۳-۴-۱ بهره می‌برد؛ البته هسته‌های واحد پردازشی هشت‌هسته‌ای آن در فرکانس‌های پایین‌تری کار می‌کنند. تک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، ۴ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و هسته‌های Cortex-A520 با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز عمل می‌کنند. علاوه‌بر این، براساس افشای گیک‌بنچ (Geekbench) حافظه داخلی با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از نوع UFS 4.0 و رم پرسرعت با ظرفیت ۱۶ گیگابایت، از نوع LPDDR5X دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این دو گوشی هستند.

طراحی و صفحه نمایش گوشی Realme GT Neo 6 و Realme GT Neo 6 SE

اگرچه گمان می‌رود طراحی گوشی Realme GT Neo 6 در بسیاری از جهات شبیه به GT Neo 5 باشد، اما رندرها تغییر قابل توجهی در جزیره دوربین‌ها را نشان می‌دهند. گوشی ریلمی GT Neo 6 در قسمت دوربین شبیه به گوشی‌های پیکسل طراحی شده است که قسمتی فلزی، کاملا عرض گوشی را می‌پوشاند. رندرها نشان می‌دهد ماژول دوربین‌ها مشابه گذشته خواهد بود اما طراحی سمت راست ماژول فلزی با تغییراتی همراه شده است. پیش‌بینی می‌شود پنل جلویی گوشی Realme GT Neo 6 را صفحه نمایش 6.74 اینچی از نوع OLED با رفرش‌ریت 144 هرتزی تشکیل می‌دهد که نرخ لمس‌پذیری آن به 2160 هرتز می‌رسد.

با توجه به‌اینکه اطلاعات چندانی از ظرفیت دقیق باتری Realme GT Neo 6 در دسترس نیست، اما برخی منابع خبر از تعبیه باتری بزرگتری نسبت به نسل قبل می‌دهند. تاکنون، تامین شارژ آخرین نسل از سری Realme GT Neo را آداپتور 150 واتی برعهده داشت؛ ولی این‌بار کمپانی ریلمی همزمان با بزرگ‌تر شدن باتری ظرفیت آداپتور شارژر را کاهش داده و به میزان 100 وات رسانده است.

گوشی موبایل GT-Neo6-SE

همچنین، اطلاعات فاش شده از سوی ریلمی نشان می‌دهد گوشی Realme GT Neo 6 SE به صفحه نمایشی از نوع 8T LTPO OLED ساخت شرکت BOE مجهز شده است که کیفیتی معادل 1.5K دارد و نرخ نوسازی تطبیقی آن از 0.5 هرتز تا حداکثر 120 هرتز با توجه به محتوای در حال نمایش تغییر می‌کند. علاوه‌بر این، صفحه نمایش گوشی ریلمی جی تی 6 اس ای تا حداکثر 6000 نیت هنگام نمایش محتوای HDR می‌تواند روشن شود که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود. البته ریلمی ادعا کرده است در حالت روشنایی خودکار حداکثر روشنایی به 1600 نیت و در حالت Manual این رقم به 1000 نیت خواهد رسید. کمپانی ریلمی همچنین با انتشار عکس‌هایی از سری SE از Realme GT Neo 6، نشان داد که این گوشی در بخش طراحی قرار نیست تفاوت خیلی فاحشی نسبت به نسل قبل خود داشته باشد.

زمان عرضه سری Realme GT Neo 6

با توجه به‌اینکه گفته می‌شود سری Realme GT Neo 6 با تراشه های جدید کوالکام عرضه می‌شوند و این تراشه‌ها در اواسط ماه مارس معرفی شده‌اند، انتظار می‌رود ریلمی جی تی نئو 6 یک ماه بعد از آن یعنی آوریل رونمایی شود. پیش‌بینی می‌شود این گوشی در بازارهای جهانی به Realme GT 3 Pro تغییر نام دهد.

قیمت گوشی Realme GT Neo 6

برخلاف Realme GT Neo 5 که در کشور چین قیمت پایه آن از 2699 یوان شروع می‌شد، ریلمی قصد دارد نسل ششم را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری وارد بازار کند. گفته می‌شود قیمت پایه نسل جدید از 1999 یوان شروع خواهد شد که نسبت به رقبا مزیتی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

برای آگاهی از قیمت ها و خرید گوشی با کالاتیک در ارتباط باشید.

پرسش‌های متداول

آیا زمان عرضه گوشی Realme GT Neo 6 به‌طور دقیق مشخص شده است؟

خیر؛ با بررسی احتمالات پیش‌بینی می‌شود این گوشی در ماه آوریل 2024 عرضه شود.

قیمت گوشی Realme GT Neo 6 چه‌قدر است؟

پیش‌بینی می‌شود قیمت پایه این گوشی از 1999 یوان آغاز شود.

آیا کمپانی ریلمی متعلق به شیائومی است؟

خیر، کمپانی ریلمی زیرشاخه‌ای از کمپانی چینی BBK Electronics محسوب می‌شود.

خرید گوشی موبایل و لوازم جانبی

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.