فهرست گوشی‌هایی که از گلکسی رینگ، حلقه هوشمند سامسونگ پشتیبانی می‌کنند!


غزاله لواسانی
نظرات 0
content-main-img
هنگام خرید گلکسی رینگ یا همان حلقه هوشمند سامسونگ توجه به این نکته که کدام گوشی ها از گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند بسیار مهم است، چرا که در صورت عدم پشتیبانی حلقه توسط تلفن همراه، عملا استفاده از آن غیر ممکن خواهد شد!

سامسونگ در رویداد تابستانه آنپکد 2024 (Unpacked 2024) همراه با معرفی گوشی‌های تاشوی جدید Galaxy Z Flip 6 و Galaxy Z Fold 6 از حلقه هوشمند خود، گلکسی رینگ رونمایی کرد. با معرفی گلکسی رینگ، سامسونگ رسما به رقیب مستقیم کمپانی Oura Health بدل شد که سابقه طولانی‌تری در ساخت و توسعه حلقه‌های هوشمند  Oura Ring دارد. اگر قصد خرید حلقه هوشمند سامسونگ را دارید، ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که کدام گوشی ها از گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند؟ در ادامه قصد داریم به این پرسش در مجله فناوری کالاتیک پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید!

کدام گوشی ها از حلقه هوشمند سامسونگ، گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند!

یافتن پاسخ برای این سوال ممکن است کمی گیج‌کننده باشد؛ چرا که وب‌سایت Samsung Newsroom می‌گوید تمامی گوشی‌‌هایی که بتوانند برنامه Samsung Health را اجرا کنند گلکسی رینگ را نیز پشتیبانی خواهند کرد. این برنامه که با اتصال به گجت‌های هوشمند سلامتی سامسونگ اطلاعات دقیقی از وضعیت فعالیت و سلامتی به فرد می‌دهد هم روی دستگاه‌های اندرویدی و هم iOS قابل نصب است.

با اینکه برنامه سامسونگ Health روی گوشی شیائومی و دیگر دستگاه‌های اندرویدی که سیستم‌عامل اندروید 11.0 و بالاتر و حداقل 1.5 گیگابایت حافظه داخلی آزاد دارند نصب می‌شود، اما کمپانی کره‌ای می‌گوید برای استفاده بهینه و بهره‌مندی از تمامی امکانات گلکسی رینگ بهتر است از گوشی‌های سری گلکسی این کمپانی استفاده شود.

گوشی هایی که از گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند!

ضمنا سامسونگ تاکید می‌کند که گلکسی رینگ همراه با گلکسی واچ های سامسونگ به نتایج دقیق‌تری دست پیدا می‌کند. همچنین طبق گفته این کمپانی، استفاده حلقه هوشمند سامسونگ با گوشی های گلکسی سامسونگ موجب می‌شود تا عمر باتری گلکسی رینگ حدود 30 درصد افزایش یابد!

آیا گلکسی رینگ در گوشی های آیفون پشتیبانی می‌شود؟

اگر تا اینجای کار علاقه‌مند به خرید گلکسی رینگ شده‌اید ولی از کاربران آیفون هستید، متاسفانه باید بگوییم Galaxy Ring با سیستم عامل iOS سازگار نیست. در واقع، سامسونگ با اعلام این خبر، ابراز امیدواری کرده است که کاربران آیفون برای استفاده از این گجت به محصولات سامسونگ روی آورند!!

گرچه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که کمپانی اپل هم قصد دارد با تولید حلقه هوشمند اختصاصی، به این حوزه ورود کند، اما برخی از کارشناسان دنیای فناوری معتقدند که ورود اپل به دنیای ساخت حلقه‌های هوشمند نامحتمل است!

فهرست گوشی‌هایی که از گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند! (در حال به‌روزرسانی)

با توجه به موارد گفته شده، گلکسی رینگ در دستگاه‌های زیر پشتیبانی می‌شود:
•    گوشی سامسونگ سری گلکسی S24
•    گوشی سامسونگ سری گلکسی S23
•    Galaxy Z Flip 6
•    Galaxy Z Fold 6
•    Galaxy Z Flip 5
•    Galaxy Z Fold 5
•    Galaxy A55
•    Galaxy A54
•    Galaxy A35
•    Galaxy A34

سخن پایانی

پس از مدت‌ها اانتظار سامسونگ بالاخره از حلقه هوشمند خود گلکسی رینگ رونمایی کرد. حال این کمپانی با پیاده‌سازی ترفندهایی قصد دارد تا  از این فرصت برای افزایش کاربران خود استفاده کند. چرا که خریداران گلکسی رینگ برای بهره‌مندی از تمامی امکانات آن می‌بایست از یکی از گوشی‌های سری Galaxy استفاده کنند.

همچنین، با توجه به اینکه گلکسی رینگ در گوشی های آیفون پشتیبانی نمی‌شود و با توجه به احتمال کم ورود اپل به توسعه حلقه هوشمند اختصاصی خود، سامسونگ به کاربران آیفون توصیه می‌کنند که به اکوسیستم اندروید مهاجرت کنند!

پرسش‌های متداول

آیا گوشی های آیفون از گلگکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند؟

خیر، حلقه هوشمند سامسونگ در گوشی های آیفون پشتیبانی نمی‌شود.

آیا گوشی های شیائومی و وان پلاس از گلکسی رینگ پشتیبانی می‌کنند؟

بله حلقه هوشمند سامسونگ در تمامی گوشی های اندرویدی که اندروید 11.0 و بالاتر و 1.5 گیگابایت حافظه داخلی آزاد برای نصب برنامه Samsung Health  را دارند پشتیبانی می‌شود. اما لازم به ذکر است که در برندهای دیگر گوشی از تمامی امکانات گلکسی رینگ نمی‌توان استفاده کرد.

به این مطلب امتیاز دهید!

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
مطالب مرتبط

نظرات (0)

برای ثبت نظر خود وارد شوید.